Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Blikschade Corsa B *auto aangeschaft, overzet tips gevraagd*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2014 om 21:42 #17265803
Beste forumleden,
Ik weet niet of dit onderwerp in hier thuishoort maar toch zou ik het graag willen vragen voor gedachtes / ervaringen etc,
Vandaag ben ik aangereden in een corsa door een Antara en ik heb de volgende schade:
Situatie:
Ik wilde gauw keren en gebruikte daarbij een stukje van het inrit omdat de weg net niet breed genoeg is.
Ik gaf geen richting aan omdat het redelijk rustig was (ik weet uiteraard dat het toch moet), en ging dus stukje rechts (op fietspad en stukje uitrit) in en dan meteen links. Ik moet erbij zeggen dat ik niet het achter verkeer niet goed in de gaten heb gehouden, alleen voren omdat er een auto in de tegenrichting was die steeds (3 á 4 keer) te voorschijn kwam en weer verdween (in/uit garage rijden oid). Toen het vrij was nam ik dus de bocht en toen botste hij tegen mij aan.Nu weet ik alleen dat dit een blikschade is, en dat het meerendeels mijn eigen fout is, dus mijn vragen;
Wat zal de verzekeringsmaatschappij doen?
Hoeveel reparatie kosten kan ik ongeveer verwachten?Graag jullie ervaringen en reacties, bedankt!
10 mei 2014 om 21:49 #18233249Omdat je zelf fout zat zal de verzekering het 99% niet uit gaan keren. Ook is dit 90% zeker een gevalletje totaal verlies ben ik bang de schade is toch aardig wat.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
10 mei 2014 om 22:28 #18233250Ik gok totall loss,
10 mei 2014 om 23:16 #18233251Jep,denk ik ook,als je zelf handig ben met plaatwerk zal een hoop schelen
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
11 mei 2014 om 07:13 #18233252Zit nog een oude schade onder ook zo te zien
Lijkt net of de plakken plamuur eraf vallen11 mei 2014 om 07:45 #18233253Ziet er idd uit als Total Loss,
Het is volledig jouw schuld, aangezien je een bijzondere verrichting aan het uitvoeren was (en je hierbij alle verkeer voor moet laten gaan en niet mag hinderen).
De verzekering gaat zeker weten niet uitkeren.Behalve blikschade aan de buitenkant, zou het zo te zien ook zomaar nog meer schade kunnen zijn.
Als de band of het wiel geraakt is, kan de ophanging en eventueel nog meer ook beschadigd zijn.
De boel kan sowieso scheef getrokken zijn door de vrijgekomen zijwaartse krachten, ook als het wiel niet direct geraakt issucces iig!
11 mei 2014 om 22:20 #18233254Bedankt allemaal, erg jammer dit… ik vreesde het al. Eens kijken wat ik vervolgens moet doen…………
12 mei 2014 om 19:20 #18233255@david verburg wrote:
Zit nog een oude schade onder ook zo te zien
Lijkt net of de plakken plamuur eraf vallenEr zit inderdaad een laagje eroverheen, ik dacht dat dit normaal was en verschillend was met de spatborden.
Maar ik ben vandaag even langs garage geweest om te kijken of dit uitdeukbaar is. Hij keek ook zo van :shock:
Dus origineel is het eigenlijk lak (met primer etc) direct op het metaal oppervlakte?Ik heb hem 4 jaar geleden zo gekocht… ik neem aan dat hij dus een keer is overgespoten gezien de ‘linker achterscherm’ niet los kan en één geheel is met de body?
12 mei 2014 om 20:30 #18233256Da’s wel total-loss ja… Als de auto echter verder niks mankeert zou ik de interieurplaten er ff uithalen en van binnenuit de dikke deuk weer naar buiten trappen. Mooi is anders, maar als ‘t rijdt is het zonde om ‘m weg te doen…
13 mei 2014 om 11:06 #18233257Zou inderdaad ook effe controleren of je achteras en velg nog recht is. En je bevestigingspunten van de as niet zijn beschadigd of ingescheurd.
En of er geen scheur of snee in je band zit. Is ook best mogelijk.
Zelf beetje uitdeuken. Paneeltje binnenkant losmaken. Zo te zien is ook je wielkuip wat ingedrukt.
Boel tot op blank staal kaal schuren, dus alle losse oude lak en plamuur er af dus en op nieuw strak maken.
Beetje informeren wat spuiten kost. Zijn wel bedrijven die het voor een paar honderd euro willen doen.13 mei 2014 om 17:26 #18233258Die is wel los.
Zoals gezegt, beetje uitdeuken en een spuitbus zilver halen.
Laten spuiten, zijn schade bedrijven niet dol op als het zelf is uitgedeukt.
Zelf strak maken zonder enige plaatwerk ervaring, zou ik ook afraden.14 mei 2014 om 12:30 #18233259@jeroenk wrote:
Da’s wel total-loss ja… Als de auto echter verder niks mankeert zou ik de interieurplaten er ff uithalen en van binnenuit de dikke deuk weer naar buiten trappen. Mooi is anders, maar als ‘t rijdt is het zonde om ‘m weg te doen…
@Kadett1.2 wrote:
Zou inderdaad ook effe controleren of je achteras en velg nog recht is. En je bevestigingspunten van de as niet zijn beschadigd of ingescheurd.
En of er geen scheur of snee in je band zit. Is ook best mogelijk.
Zelf beetje uitdeuken. Paneeltje binnenkant losmaken. Zo te zien is ook je wielkuip wat ingedrukt.
Boel tot op blank staal kaal schuren, dus alle losse oude lak en plamuur er af dus en op nieuw strak maken.
Beetje informeren wat spuiten kost. Zijn wel bedrijven die het voor een paar honderd euro willen doen.@Kadett1.2 wrote:
Zou inderdaad ook effe controleren of je achteras en velg nog recht is. En je bevestigingspunten van de as niet zijn beschadigd of ingescheurd
En of er geen scheur of snee in je band zit. Is ook best mogelijk.
Zelf beetje uitdeuken. Paneeltje binnenkant losmaken. Zo te zien is ook je wielkuip wat ingedrukt.
Boel tot op blank staal kaal schuren, dus alle losse oude lak en plamuur er af dus en op nieuw strak maken.
Beetje informeren wat spuiten kost. Zijn wel bedrijven die het voor een paar honderd euro willen doen.Ja dat had ik dus gedacht, vandaar dat ik even langs de garage ben geweest. Ik vond het zeker zonde om hem zo weg te doen voor ‘maar’ (voorlopig alleen)’ een blikschade. Bijna alles enzeker motorisch is hij in een zeer goede staat.
Maar goed, vandaag heb ik hem achter gelaten bij de garage, hij zou de wielophanging controleren en mocht er niks ernstig zijn, dat gaat hij de deuk zo goed mogelijk uitdeuken. Plamuren, schuren en spuiten kan ik wel zelf gezien ik de kofferbak ook zelf heb gedaan. Het zal echter natuurlijk niet erg mooi strak worden maar toch beter dan een grote lelijk deuk :sleeping
Nou, lekker nog een jaartje of 2 ermee rijden totdat de corsa D of misschien wel E voor mij betaalbaar is :D
Bedankt voor jullie reacties!
15 mei 2014 om 05:08 #18233260sucses ermee :thumb
15 mei 2014 om 09:59 #18233261Nieuw zijpaneel kost € 60,- bij ARTAparts. Is altijd goedkoper dan uitdeuken. En het is een klus die makkelijker is als bijvoorbeeld een spatbordrand inlassen!!
15 mei 2014 om 17:26 #18233262En dan geld pompen in zon auto nog? Voor weinig geld heb je weer een andere nette Corsa b op de dam staan. Desnoods bouw je hier en daar wat dingen over van je schadeauto.
25 mei 2014 om 11:36 #18233263Bedankt voor de hulp allemaal,
@Fearless wrote:
En dan geld pompen in zon auto nog? Voor weinig geld heb je weer een andere nette Corsa b op de dam staan. Desnoods bouw je hier en daar wat dingen over van je schadeauto.
Heb er inderdaad goed over nagedacht na allerlei de gesprekken en adviezen van anderen…
Dus ik heb er toch gewoon een andere gekocht met hetzelfde uitvoering, deze is echter een aantal maanden nieuwer en ziet er beter uit zowel interieur als exterieur :D
Nu zou ik graag wat tips willen vragen, ten eerste:
1. De passagier stoel wil niet ‘inklappen’, de schuifknop aan de zijkant gaat niet verder dan de helft en de draaiknop van de leuning versteller is een stukkie eruit getrokken waarbij de as is zichtbaar. Hoe kan ik dit het best oplossen? Ik heb geprobeerd om de draaiknop met as met allerlei manieren in te drukken, maar dit wilde niet. Als ik het zo goed analyseer/gok, hangt er een veer systeem aan de schuifknop waar de as in hoort te zijn, maar kan verder niks vinden op de internet, iemand misschien ervaring?
E.v.t dacht ook dat ik de stoel van me schade auto kan overzetten, maar het zou natuurlijk mooi zijn als deze kan bewaren/verkopen, en ik las ook ergens dat het niet zo 123 gaat i.v.m. airbag systeem?
(http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=247763″ onclick=”window.open(this.href);return false; had ik gevonden vanuit een andere thread hier, maar ik begreep het niet meer bij de 8e plaatje)2. Deze corsa heeft een oude radio:
Bij dat code knopje knippert de rode lampje wanneer de sleutel niet in zit, is dit alleen de zogenaamde dummy alarm led?
En Wanneer ik hem op contact draai, staat er CODE op de TID, hoort dit bij de startonderbreker oid? Kan ik later zonder problemen een eigen radio inbouwen?3. De waterpomp en de EGR klep heb ik 2-3 maanden laten vervangen van mijn schade auto en wil ik deze natuurlijk overzetten en/of opslaan, kan ik deze demonteren zonder een brug?
4. Wat is nog meer ‘makkelijk’ te demonteren en om op te slaan voor het geval dat iets stuk gaat?
Zelf dachtte ik zwz aan bv. de LMM,5. En stel dat de motor en interieur half gestript is, zal de sloperij het nog aannemen gezien dat er niet meer veel aan te verdienen is voor hun?
Ik hoor het graag, bedankt!
25 mei 2014 om 12:41 #182332641- Stoel zou ik even helemaal uit elkaar halen.
2- Dan moet de beveiligingscode opnieuw ingevoerd worden, ik vind het zelf een fijne radio, voelt lekekr stevig aan en het geluid is prima dus het is het waard om achter de code aan te gaan. officieel hoor je ene pas bij de auto gehad te hebben met je sleutelnummer en radio code erop, als deze er niet meer bijzit kun je deze bij de dealer tegen vergoeding aanvragen. andere optie is even googelen, er zijn sites waar jet het serienummer van de radio kunt geven waar andere mensen dan de code bijzoeken.3- Alles kan zonder een brug :P, net hoe flexibel jij bent.
4- LMM is sowieso slim, zeker als deze nog goed is. Voor de rest denk aan je airbag, zijn wel wat waard in goede staat, remmen, uitlaat wielen/banden komplampen, achterlampen enz.
5- dat geeft niet, ik heb ooit een corsa aangeleverd die een weekend een offroad rally had gezien en waar geen enkel paneel meer deukvrij was. De eerste de beste sloop nam hem zo aan. Ze hebben altijd de oud ijzer prijs nog van de wagen, tap wel van te voren even de resterende benzine af want dat is zonde. Als de motor nog goed is kun je die ook demonteren met een motortakel, is ook wel wat waard.Als je wat opslag ruimte heb zou ik eigenlijk alles eraf strippen en bewaren/via marktplaats verkopen. Levert best nog wat op met een beetje geduld
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.