blijft fris in auto

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum blijft fris in auto

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    stiggel
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat mijn ecc. de binnentemperatuur niet op de ingestelde temperatuur regelt in automatische stand.
      Ik realiseer me dat het buiten koud is, maar als ik een temp. van 20’C instel, zou ik het na verloop van tijd toch zonder jas moeten kunnen rondrijden? Ik heb het idee dat ik het nu pas een beetje warm krijg bij een ingestelde temp. van 23’C… en de rit naar mijn werk is echt wel lang genoeg: 1 uur.
      Er komt in automatische stand erg weinig lucht uit de ventilatieroosters, met name uit die in het midden van het dashbord. Uit het rooster achterin stroomt wel meer warme lucht. Als ik de ecc. handmatig regel krijg ik wel meer warme lucht uit de roosters.
      Enig idee of er iets aan de hand is of ben ik gewoon een koukleum?
      Thermostaat is vorige week overigens nog vervangen en de motortemp. wordt wel weer lekker warm (85’C).
      Alvast bedankt voor het meedenken!

STiGGEL
      (2006, 1.9 CDTi, 120 PK)

tmug

Kachelradiator wel goed ontlucht? of hoor je hem borrelen?

stiggel
        Deelnemer

Geen idee?
          Maar ik hoor niets borrelen. Waar zou/wanneer zou ik dat borrelen kunnen horen?
          Hoe kan ik de kachelradiator ontluchten?
          Thanx voor je reactie.

STiGGEL

origineel gepost door tmug
          Kachelradiator wel goed ontlucht? of hoor je hem borrelen?

Spacejam
          Deelnemer

komt je temperatuur meter van de motor wel omhoog?

stiggel
            Deelnemer

Yep:

Thermostaat is vorige week overigens nog vervangen en de motortemp. wordt wel weer lekker warm (85’C).

origineel gepost door Spacejam
              komt je temperatuur meter van de motor wel omhoog?

sw_reijnders
              Deelnemer

even gekke vraag, maar klopt je buiten temperatuur op je display?

bij de vectra b zit namelijk de buiten temp sensor ook in het circuit.

stiggel
                Deelnemer

Deze geeft een correcte waarde aan: vanmorgen -6’C
                  Deze temp. was vergelijkbaar met een meter die is gemonteerd op een reclamezuil, waar ik dagelijks langs rijd.

STiGGEL

origineel gepost door sw_reijnders
                  even gekke vraag, maar klopt je buiten temperatuur op je display?

bij de vectra b zit namelijk de buiten temp sensor ook in het circuit.

yzf1kr

Warme lucht komt voornamelijk uit het rooster bij de voorruit en onder het dashboard.
                    Uit de roosters aan de voorkant komt normaal bijna geen lucht als de verwarming aan staat.

Sinds ik de thermostaat vervangen heb wordt de auto redelijk snel warm. Maar toch duurt het ongeveer 15 minuten, maar daarvoor heb ik stoelverwarming, die is binnen 2 minuten warm. :)

stiggel
                    Deelnemer

Helaas heb ik geen stoelverwarming :cry
                      Maar ook bij mij komt er weinig lucht uit de roosters in het dashbord. Maar hoe weet je dat dit normaal is?
                      Bij mijn vorige Vec. B 2.0 DTI (bouwjaar 2000 met ecc.) kwam er veel meer lucht uit deze roosters???

STiGGEL

origineel gepost door yzf1kr
                      Warme lucht komt voornamelijk uit het rooster bij de voorruit en onder het dashboard.
                      Uit de roosters aan de voorkant komt normaal bijna geen lucht als de verwarming aan staat.

Sinds ik de thermostaat vervangen heb wordt de auto redelijk snel warm. Maar toch duurt het ongeveer 15 minuten, maar daarvoor heb ik stoelverwarming, die is binnen 2 minuten warm. :)

Robke1

Als ik mijn auto start duurt het even voordat hij hard(er) gaat blazen.
                        Volgens mij draait hij in het begin of heel zacht of niet.
                        Na een paar km begint hij al wat sneller te draaien.
                        Is mijn temp na +- 12 km nog niet warm genoeg begint hij aardig hard te blazen.

het is alleen net alsof er een krekel in de kachel zit (beetje tjirpen als hij koud is).

stiggel
                        Deelnemer

Dat eerste gebeurt bij mij ook.
                          Behalve het tjirpen dat heb ik nog nooit gehoord.

STiGGEL

origineel gepost door Robke1
                          Als ik mijn auto start duurt het even voordat hij hard(er) gaat blazen.
                          Volgens mij draait hij in het begin of heel zacht of niet.
                          Na een paar km begint hij al wat sneller te draaien.
                          Is mijn temp na +- 12 km nog niet warm genoeg begint hij aardig hard te blazen.

het is alleen net alsof er een krekel in de kachel zit (beetje tjirpen als hij koud is).

Navy
                          Deelnemer

Had met de Sprinter gisteren ook dat ik de ECC op 24°C moest zetten om het warmer te krijgen. Normaal staat die op 21°C. En ik had een jas aan terwijl ik die normaal nooit aan heb!
                            Ligt volgens mij aan de plaats waar de temperatuurvoeler zit. Met deze kou “denkt” die dat het al warm genoeg is terwijl het in de rest van de wagen/bus gewoon niet warm genoeg wordt.

yzf1kr

origineel gepost door stiggel
                              Maar ook bij mij komt er weinig lucht uit de roosters in het dashbord. Maar hoe weet je dat dit normaal is?

Ik neem aan dat dit wel normaal is.

Heb je een OP-COM? Dan kan je kijken welke waarden alle sensoren meten, misschien werkt er eentje niet goed.

Ik vind het ook erg irritant dat de voorkeuren van de roosters in het automatische programma niet permanent programmeerbaar zijn.
                              Met het feit dat hij in de winter alleen langs de voeten en het raam blaast heb ik geen probleem. Maar in de zomer gooit hij in de auto stand alle koude lucht van de airco juist wel door de middelste roosters er uit, terwijl ik dat juist liever wel op mijn voeten heb.

Je kan wel alles met de hand doen, maar ik zou willen dat dit in de auto stand te programmeren is.

Navy
                              Deelnemer

Ergens logisch dat in de zomer de koude lucht naar de bovenste uitblaasopeningen gaat. Koude lucht is immers zwaarder en zakt vanzelf naar beneden. Zo verdeelt de koude lucht zich vanzelf optimaal door de auto.

jraaf
                                Deelnemer

Hey Stiggel,

Heb je een volautomatische airco? Als dat zo is kun je de intensiteit van de blazer inregelen in combinatie met de automatische stand. Als de automatische stand aan staat worden de middelste blazers niet gebruikt. Dit om er voor te zorgen dat de zijkanten de achterkant en de voorruit voldoende bedient worden. De sensor bij de voorruit meet dan namelijk de temperatuur en stelt zonodig bij.

Als je ‘m op handbediening zet komen de middelste, indien ingesteld, er weer bij.
                                  Heb je hier wat aan? Bij mij werkt het althans zo. Ik heb alleen de optie om de automaat in te stellen niet.

Safe driving Jurgen

stiggel
                                  Deelnemer

Hoi Jurgen,

Ik heb idd een volautomatische airco en heb de intensiteit ook reeds ingesteld. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk als ik die optie wijzig, maar kan aan mij liggen?!
                                    Ik kan wel wat met je opmerking en bedankt hiervoor! Dit geldt ook voor alle andere reacties.

STiGGEL

origineel gepost door jraaf
                                    Hey Stiggel,

Heb je een volautomatische airco? Als dat zo is kun je de intensiteit van de blazer inregelen in combinatie met de automatische stand. Als de automatische stand aan staat worden de middelste blazers niet gebruikt. Dit om er voor te zorgen dat de zijkanten de achterkant en de voorruit voldoende bedient worden. De sensor bij de voorruit meet dan namelijk de temperatuur en stelt zonodig bij.

Als je ‘m op handbediening zet komen de middelste, indien ingesteld, er weer bij.
                                    Heb je hier wat aan? Bij mij werkt het althans zo. Ik heb alleen de optie om de automaat in te stellen niet.

Safe driving Jurgen

yzf1kr

origineel gepost door Navy
                                      Ergens logisch dat in de zomer de koude lucht naar de bovenste uitblaasopeningen gaat. Koude lucht is immers zwaarder en zakt vanzelf naar beneden. Zo verdeelt de koude lucht zich vanzelf optimaal door de auto.

Ja, dat kan wel zijn, maar ik vind het behoorlijk irritant.

Ik wil graag een temperatuur van 20C in mijn auto hebben, maar daarvoor krijg ik wel lucht van 15C in mijn nek en ogen geblazen.

twistam

Uhh, blower harder zetten?
                                        In onze Zafira blaast hij in ‘auto’ mode hooguit op niv. 1 of 2. Echter werkt hij op niv. 4 ook nog geruisloos en komt er véél meer lucht uit.

GTS Power
                                        Deelnemer

ik moet em met deze tempraturen ook wel op 22 graden zetten voordat ik het ”lekker” in de auto heb.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.