Forumindex › Forums › Modellen › Omega › blijft druk opbouwen en word niet warm binnen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2009 om 14:43 #17211727
opel omega 2.5 v6 98
koppaking stuk en olie in het water en slangenheb alles vervangen koppakking riem rollen radiateuretc etc
blijft druk opbouwen gooit water uit reservoir
en binnen word de kachel niet warm
en word er nu een beetje moe van.heeft er iemand nog een idee wat de oorzaak daar van kan zijn
28 augustus 2009 om 14:53 #17516891waarschijnlijk is oliekoeler lek deze ligt tussen de cil. onder de inlaat suc6
28 augustus 2009 om 15:25 #17516892bedankt maar volgens mij heeft dat niks te maken met het probleem . iig bedankt
28 augustus 2009 om 15:32 #17516893iets niet goed gedaan :wtf
maaruh stel je eerst eens ff netjes voor , staat wat leuker .s6 :thumbup
28 augustus 2009 om 15:32 #17516894zou je je ff voor willen stellen in het betreffende draadje? en wij zijn gek op :kewlpics.
als je olie koeler lek is komt de olie bij de koelvloeistof en andersom. dit komt veel vaker voor dan de koppakking. meestal vergist men zich hier in met dure onnodige reparaties als gevolg. check je olie koeler maar eens, zijn geen goedkope dingen in aanschaf.koppen geen scheurtjes in ondekt
kooppen goed gevlakt,waterpomp niet kapot? elec. pompen werken nog, radiateur niet verstopt?gr,martijn28 augustus 2009 om 15:37 #17516895hoi hallo er zit nu geen olie meer bij hij loopt en alles is goed .
alleen nu als die op temperatuur is spuit het water er weer uit en de kachel binnen in de auto word ook niet warm .zou het misschien een verstopping kunnen zijn .??????
bedankt nog voor de reacties
en SORRY mijn naam is michael en de opel is echt een hele fijne auto alleen nu nietgr
28 augustus 2009 om 17:11 #17516896driewegklep mss ?
28 augustus 2009 om 17:36 #17516897origineel gepost door roekenest
driewegklep mss ?zou volgens mij ook kunnen wat betreft het niet warm worden van de kachel .
28 augustus 2009 om 17:48 #17516898Vervang je radiator maar. Heb het zelfde gehad.
Bleef koken en de verwarming werd maar een beetje warm.
De Kanaaltjes in de radiator zitten dicht.
En een lel lucht in de kachel.
Kachel ontluchten:
Motor laten draaien zonder dop op het koel vat.
Als extra kun je de kant van het expansie vat ook nog op krikken(meestal niet nodig)Gr Jack
28 augustus 2009 om 17:49 #17516899ok bedankt kijken morgen nog verder als jullie nog meer suggesties hebben vertel het me dan graag even .
word er een beetje moe van allemaal hihihihiihahahahahahavoor de rest is het een beest vaneen auto hoor maar dit is niet leuk meer .
wil zo graag weer rijden met de auto fietsen is niks pppfffffffgr
28 augustus 2009 om 17:51 #17516900he jack bedoel je de kachel radiator zit die dan verstopt met die drap zooi
28 augustus 2009 om 17:57 #17516901Nee de motor radiator.
De kachel radiator kun je goed door spoelen, even de twee slangen van de aansluiting door het schutbord heen los klikken op de bovenste een slang en de onderste gewoon los laten.
Gr Jack
28 augustus 2009 om 18:04 #17516902de radiateur is al helemaal nieuw
maar over die slangen dacht ik ook al probeer het morgen wel evenalvast bedankt en je hoort morgen dan nog wel effe
thanks
28 augustus 2009 om 19:07 #17516903Heb je het blok al gespoeld???
De olie koeler kan ook vervuild zijn maar dan heb je wat meer werk.
Gr Jack
28 augustus 2009 om 20:48 #17516904origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Heb je het blok al gespoeld???De olie koeler kan ook vervuild zijn maar dan heb je wat meer werk.
Gr Jack
origineel gepost door mju74
bedankt maar volgens mij heeft dat niks te maken met het probleem . iig bedanktDat kon het volgens meneer niet zijn :vertag
28 augustus 2009 om 22:22 #17516905Oliekoeler is kapot.
Dan lekt er olie naar KOELVLOEISTOF en andersom.
laat er nou op het oliesysteem een druk staan van een bar of 4 a 5 en op het koelsysteem nooit meer als 1.5 a 2 bar, zou dus de druk op kunnen lopen bij een lekke oliekoeler.
oliekoeler: Oliekoeler bij een V6 is een vab het type WARMTE WISSELAAR.
Dat wil zeggen oliekoeler koelt dmv koelvloeistof.
Werking :
> koude motor
– motor warmt op, olie doet er langer over om warm te worden, dan koelvloeistof
– doordat de oliekoeler in deze koelvloeistof ligt, word de olie nu verwarmd door de koelvloeistof, en is zo dus sneller warm
– dit heeft als gevolg dat er minder slijtage is door koude dikkere motorolie, welke niet goed overal kan komen in koude toestand
– en de motor warmt gelijkmatiger op.
> Warme motor
– Olie word in warme toestand warmer dan koelvloeistof.
– Door deze oliekoeler welke in de koelvloeistof ligt, word nu de olie juist gekoeld, zodat deze niet TE WARM word.
Willem
29 augustus 2009 om 12:35 #17516906hallo,
ik heb nu alles geprobeerd en het helpt niet ….
dus denk dat ik alles maar weer los haal en laat kijken of er toch een scheur in 1van de 2 koppen zit ..echt niet leuk dit
29 augustus 2009 om 16:18 #17516907checkeerst je olie koeler eens op lekkage. of had je dit al gedaan. de koppen eraf kan altijd nog. maar je koppen heb je toch laten vlakken neem ik aan, dan zal dat bedrijf echt wel gekeken hebben of er meer aan mankeert. voor dat ze gaan vlakken.
29 augustus 2009 om 17:04 #17516908Pers idd eerst je olie koeler even af,
Maar heb je het systeem geheel ontlucht???
Want bij lucht in het systeem gaat die koken en krijg je ook een druk opbouw.
Gr Jack -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.