Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › blijft de motor koud ? help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2012 om 12:18 #17243699
goede morgen , expers
Ik heb een opel vectra a2 16i bouwjaar 1994 met zo’n x16nz motorblok .
ik vind dat de temperatuur meter veel te lang in het blauw blijft staan , hij komt geeneens los ,als ik b.v 20 km ver rijdt
de kachel geeft wel warmte . als ik hem start en laat lopen ,stijgt de temp en slaat ook de van aan .
is dat normaal, ik had met mijn ander 16.i ,dat de temp gewoon langzaam naar de 80 ging dan zag je aan de meter dat de termostaat open ging en de temp zakte ,en hij altijd netjes op de 90 ging staan .
ik maak me er een betje zorgen om dat de motor te koud blijft .
Ben onder de kap gaan kijken en het lijkt of de temp sensoor op het inlaatspruitstuk zit , ben ik gek ,of horen deze dingen bij dit blok .
21 oktober 2012 om 12:52 #17947770Thermosstaat slecht.
Om deze te vervangen moet het nokkenaswiel los, dus als de distri redelijk op leeftijd is, deze mee vervangen met waterpomp..
oja, de kachel zal nu wel warm worden, maar in de winter ga je bibberen in de auto!!
Willem
21 oktober 2012 om 12:56 #17947769karton voor je radiator doen in de winter…
21 oktober 2012 om 13:03 #17947768Cheap-Ass oplossing
21 oktober 2012 om 15:13 #17947767Ha wim,
ik was er al bang voor , hij moet dus echt bij dit motor type , gelijk na ik zal maar zeggen na een kilometer wel uit het blauwe komen .
ik ga hem zo spoedig mogelijk vervangen , want als hij dicht slaat . Moet er even niet aan denken .
ik kijk nu direct naar die sensor,
weer bedankt wim , by the way heb ook 4 nieuwe wieldoppen ,hij staat err netjes bij .
21 oktober 2012 om 15:17 #17947766dicht blijven zal wel meevallen, eerder dat je het koud krijgt omdat hij niet warm word.
Mijn 16SV (Ascona-C 1986) is echt met een paar km warm (Basis is gelijk aan de modernere 1.6 8V motoren), hoop dat dat nog zo blijft, heb geen zit om de distri los te halen haha..
Willem
21 oktober 2012 om 15:22 #17947764ha wim ,
bij mijn vorige Corsa B sloeg hij wel dicht , koken die motor brrrrrrrrrrrrrr.
en inderdaad ik heb ook zo’n ascona gehad , hup gelijk warm ,en mooi op 90 graden .
21 oktober 2012 om 15:29 #17947763zou niet weten hoe warm die word, temp meter is zelf niet erg lekker..
hele werkbereik ligt in het blauwe gedeelte, Koelvin slaat aan als de meter bovenaan het blauwe staat (Dik wit gedeelte):
Motor op bedrijfstemperatuur:
Willem
22 oktober 2012 om 10:13 #17947775ha wim
Inderdaad dat had ik ook bij mijn 2 ascona’s c, uit het blauwe en de fan aan .
22 oktober 2012 om 10:22 #17947774ha Wim ,
Ik ben ook met mijn c bij de dealer geweest ,het is zo dat de benzine meter en de temp op elkaar kunnen reageren , via een of andere manier van die print . Bij mijn kadett e 14 i ging vaak het lampje van de lamdasonde branden als ik lang stil stond , daar ben ik ook mee naar de dealer geweest, het bleek geen goede op de 100% afgestelden motor was ,was geen probleem ,even gas geven en hij ging weer uit .ook weer zo’n raar iets .Ik heb ook bij mijn vorige vectra a2 een stukje lamdasonde gehad de motor liep al een t ford tikken klapperen ,vermogen weg . schrok me het apezuur .
Mijn eerste opel ascona A was makelijker kleppen stellen er een trap tegen geven ,nooit problemen mee gehad .ook weer zo’n rare ascona een 1.2 met een kort pookje erin . Wel oer zuinig
toen mijn eerste ascona c ook weer zon’n rare een 1.3 fijne auto 200.000 kilometer mee gereden, die was pas echt zuinig ,
22 oktober 2012 om 16:57 #17947772dit zijn wel de mooiste dashboardjes, ik had hem ook in mijn e-kadett.
gr, jac.
22 oktober 2012 om 21:33 #17947771Ik had in mijn ascona c 1.3 ook zo’n simpel dashbord, zat ook een vacuum meter in . heel geinig om echt zuiing te rijden .
23 oktober 2012 om 16:27 #17947765vacuum meter:
en de originele teller:
Willem
24 oktober 2012 om 15:12 #17947762ha wim
ja de bovenste was het uit mijn 1.3.n leuk dat meterje .
24 oktober 2012 om 21:08 #17947773heb dit tellertje gekocht voor in de kast, gewoon leuk, is niet allerdaags meer..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.