Hallo,
Ik rijd nu een half jaar in een opel astra F uit 1998. Hij had bij aankoop iets meer dan één ton gelopen dus januari 2011.
Er was altijd al een beetje een blazend geluid in de uitlaat aanwezig en ik rekende bij het tanken uit dat ik ongeveer 1 op 12 rijd.
Ongeveer anderhalve maand geleden heb ik een oververhitte motor gehad tijdens het rijden.
Vervolgens bleek de koelvloeistof op te zijn. Na die constatering meteen kraanwater er bij gedaan. Motor stationair warm laten draaien. Witte rook uit de uitlaat, lekkage in de uitlaat net iets achter het achterwiel. Behoorlijk veel druk
in het koelsysteem, vermoedelijk meer dan van alleen de waterpomp. Ik heb hem laten repareren. Hierbij zijn de distributieriem, koppakking, thermostaat, waterpomp en uitlaat vervangen. Na deze reparatie was het blazende geluid in de uitlaat weg. Verder rijd ik nu ruim anderhalve kilometer zuiniger. 1 op 13,8; 14,1 etc. Een week geleden merkte ik met optrekken dat het blazende geluid terug is. De uitlaat is bij de reparatie geheel vervangen. Komt het blazende geluid vaker voor? Wat kan dit zijn? Is het schadelijk? Ik peil mijn olie regelmatig en deze is in orde.
Verder reed mijn vader gisteren een stukje achteruit en toen constateerde ik dat de achteruitrijlichten niet brandden.
Ik vermoed een elektrische storing. Weet iemand raad?
Alvast bedankt
Tim