Blauwe rook zafira opc

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Blauwe rook zafira opc

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #18029525
    predator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2005

      waar zijn die klepseals van gemaakt?
      Rubber? en wat voor rubber? en niet zeggen zwarte rubber?

      Misschien dat ik hier een matrijs kan laten maken.
      zodat ik betere rubber ringetjes kan maken die beter bestand zijn tegen olie, hitte en slijtage.
      Denk dat hier veel mensen baat bij hebben.

      #18029526
      belgium turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2010

        een sterkere versie zou inderdaad handig zijn :)

        #18029527
        predator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 June 2005

          Ik ben compounder en kan wel even wat ontwikkelen maar dan heb ik wel wat hulp nodig waar deze ringen mee in aanraking komen en welke temperaturen beweegt het ringetje ook?

          #18029528
          marcelnl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2012

            Ik heb dit zelfde euvel gehad, de blauwe rook, bij koud starten en bij warme motor stationair draaien, maar kwam via een Opel dealer in Duitsland, bij een middel terecht.
            Dit doe je bij je olie, (het liefst bij een olie wissel) en deze smeert en maakt je kleppen seal’s weer soepel.
            Hierdoor was het bij mij na ongeveer 100km voor 50% weg, en na nog eens 200km, was het nagenoeg tot helemaal over.
            Het wordt door de firma’s
            Wynn’s en Forte gemaakt.

            Bij:

            Wynn’s heet het, Super Charge in blik van 325ml, kosten 13 euro. (deze had ik zelf aangeschaft).

            Forte, heet het, Seal Conditioner, in tube vorm, en kosten 15 a 20 euro.

            Greetz, Marcel

          4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.