Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Blauwe rook zafira opc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2012 om 19:59 #18029501
Niet te druk om maken joh klein pluimpe blauwe Rook kan ook iets kleins zijn, als het niet erger word, ik ben benieuwd wat de mijne gaat doen op lange termijn, bij mijn gaat er wel 10w40 olie in…. Waarom bij jou 5w50 ?
7 juni 2012 om 19:16 #18029502Volgens http://www.kroonoil.nl moet er 5w40 olie in :hmmz
Dit zit er bij mij ook in :thumb8 juni 2012 om 09:20 #18029503@Jerk wrote:
Volgens http://www.kroonoil.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; moet er 5w40 olie in :hmmz
Dit zit er bij mij ook in :thumbdat zit er bij mij ook in. maar zoveel zal het toch niet uitmaken.
maat van me rijdt met z’n X20XER op 0W60 race olie, waar normaal 0w40 in moet.
hij zegt dat die er echt toppie door loopt12 juni 2012 om 19:13 #18029504Ik meen wat ze vertelde dat de olie dikker zou zijn bij warme motor. Maar ben nu bijna 4000 km verder maar pluimt nog steeds olie verbruik is wel beter maar die elendige rook vind ik echt kwalijk.
13 juni 2012 om 16:57 #18029505Vreemd, bij mij zit er 5w30 in m’n let-blokje…
13 juli 2012 om 18:04 #18029506Nnou Vandaag nog maar eens gebelt :swear naar mijn dealert in oostmarsum en het verhaal dat het nog steeds rook en nog steed verbruik heeft wel minder. 1 september mag ik de auto brengen dan gaan ze verder met het blauw rook probleem, ben benieuwd wat ze gaan doen met de auto. Ik vind het verder een super auto loopt goed al heeft hij wel eens vermogens val dus net of de turbo wegvalt maar eerst maar eens afwachten met motor.
3 september 2012 om 20:50 #18029507Vaagheid :???: blauwe rook ontwikkeling is veranderd ipv blauwe rook stationair draaien met gas geven bvb voor een stoplicht staan.
Nu heb ik alleen af en toe een pluim als ik de auto start, maar hij stinkt nog steeds naar onverbrande olie wel iets minder…..geen idee wat dit nu in eens betekend :???:
11 september 2012 om 22:46 #18029508Bijna zeker te weten dat het je klepseals zijn…….
Heb ook soms wel soms niet stationair met starten als hij koud was wel altijd..
Verleden week alleen de seals laten vervangen en weg met die vervelende pluim!! En lucht haha…
12 september 2012 om 23:14 #18029509@Rickyvan wrote:
Bijna zeker te weten dat het je klepseals zijn…….
Heb ook soms wel soms niet stationair met starten als hij koud was wel altijd..
Verleden week alleen de seals laten vervangen en weg met die vervelende pluim!! En lucht haha…
:thumbup :thumbup king:
23 september 2012 om 20:45 #18029510Hij is weer super Andre. Doet het subliem!!!
Many Thanx!!!!!
27 september 2012 om 14:42 #18029511Dus olie bij 1 van de bougies is een lekke klepdekselpakking???
3 oktober 2012 om 18:41 #18029512kickje
5 oktober 2012 om 17:15 #18029476dat klopt.
12 december 2012 om 09:06 #18029513Hallo allemaal,
Ik gebruik even dit topic om mijn probleem even te plaatsen.
Ik heb ook blauwe rook uit mijn uitlaat. Ik dacht, omdat ik de turbo al vervangen heb, dat de klepseals gedaan moeten worden. Dus dit staat voor het voorjaar op de planning.
Maar ik merk nu wanneer het oliepeil halverwegen tot minimum op de stok zit de auto niet stinkt naar olie en er geen blauwe rook uit te de uitlaat komt bij het starten of met het wegrijden bij het stoplicht na stationair te hebben gedraaid.
Wanneer ik de oliehoeveelheid weer tot maximaal zet krijg ik dit euvel weer wel.Iemand een idee hierover?
12 december 2012 om 21:13 #18029514Had met mijn zafira precies het zelfde. Waren de klepseals. Er zaten er toen 7 los. Ik heb dit klusje al een aantal keer gedaan is ongv. 4 uur arbeid dus laat je niet oplichten met meer tijd voor deze klus.
Grt.
14 april 2013 om 08:58 #18029515Zal hem even een kickje geven,
Ik heb sinds kort bij koude start ook blauwe rook, en als ik de straat uit rij ook nog een spoor van blauwe rook. Daarna is het weg.. Alleen als ik langer dan 20/25 sec met warme motor stationair draai dan komt er weer blauwe rook + stank van verbrande olie.. Verder rijdt de auto goed, turbo pakt goed op en bij flink doortrekken/schakelen geen blauwe rook.. Dus ik ga er gemakshalve van uit dat het de klepseals zijn. ( betreffende slangen zijn allemaal goed, alleen weet ik niet van de intercooler de onderste daar kom ik simpelweg niet bij.. )
Wat is ongeveer de huidige reparatieprijs van vervangen klepseals?? De een zeg dat de kop eraf moet de andere zegt dat ze de cilinder onderdruk kunnen zetten, welke methode passen ze toe?
14 april 2013 om 09:50 #18029516Ik heb bij mijn eigen auto de seals vervangen.
Arbeid is ongv 4 uur.
De onder delen zijn niet zo duur tenzij de d-riem ook verv moet worden.
Ik heb de kop laten zitten.
Ik neem aan dat ze bij elke opel dealer dat zo doen.
Weet alleen niet of ze bij elke opel dealer er ervaring mee hebben.
Uit welke omgeving kom je?13 mei 2013 om 17:01 #18029517Ben ook aan de beurt. Blauwe pluim bij koude start en langdurig stationair draaien. :(
Ga maar is kijken waar ik mijn klepseals kan laten vervangen. :hmmz13 mei 2013 om 17:06 #18029518@Za4ra OPC wrote:
Ben ook aan de beurt. Blauwe pluim bij koude start en langdurig stationair draaien. :(
Ga maar is kijken waar ik mijn klepseals kan laten vervangen. :hmmzJup de mijne moeten ook vervangen worden de klepseals zullen goed verkopen :jerry
13 mei 2013 om 17:15 #18029519@belgium turbo wrote:
@Za4ra OPC wrote:
Ben ook aan de beurt. Blauwe pluim bij koude start en langdurig stationair draaien. :(
Ga maar is kijken waar ik mijn klepseals kan laten vervangen. :hmmzJup de mijne moeten ook vervangen worden de klepseals zullen goed verkopen :jerry
Kunnen we geen korting krijgen als we ze allemaal tegelijk doen. :D
13 mei 2013 om 20:56 #18029520:thumb Hahaha.. het loopt storm met die klepseals. Bij mij dus ook al vervangen 2 weken terug en was ook hard nodig vielen er vanzelf af volgens mijn privé monteur.
Lekker hoor geen rook walm meer achter je auto!!.
Nu ook de uitlaat een update gegeven perfect allemaaal weer.18 juni 2013 om 18:43 #18029521Klepseals zijn vervangen en geen blauwe pluim meer. We hebben weer ons oude OPC-tje terug.
@Andre :thumb rijd weer super.18 juni 2013 om 21:27 #18029522bij mij heb ik daar ook last van verbrand olie geur als ik stationair warme motor ongeveer 1min laat staan en weg rij dan komt er een stink rook ?
zou bij mij dan ook de klepseals zijn ?
wat voor kosten brengen dit eigenlijk mee want kben al een hoop kwijt met me auto heb niet echt zin in een dure grap bij de dealertrouwens bij optrekke van de auto van 50 naar 100 dan rookt die niet, echt alleen als ik em stationair laat lope en dan weg rijd
hoe kan het trouwens dat zoveel opc er nu last van hebben met de klepseals ?
gaan we idd een meeting houden bij de dealer om klepseals te vervangen hahaha19 juni 2013 om 11:42 #18029523De dealer bij mij zegt dat de kop eraf moet. Wat heeft het jullie gekost? En idd. Waarom zo veel opc’s last van klepseals?
20 juni 2013 om 08:20 #18029524De seals zijn van een slechte kwaliteit en door dat de geleiders dunner zijn worden ze heter dan bij de C20LET.
De 1.6 16v Corsa tigra enz motoren hebben het zelfde probleem. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.