Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › (Blauwe) Rook uit uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2011 om 11:56 #17236818
Hey Guys,
Heb al een tijdje last van het probleem dat als ik stilsta voor een stoplicht en ik geef gas komt er blauwe rook uit mn uitlaat.
Dit duurt dan 2 sec wel aardig wat rook maar is dan gelijk weer weg en het gebeurt alleen als de motor een tijdje stationair draait.
Rijdend heb ik er echter geen last van of als ik heeel rustig optrek. Het is alleen als ik echt 30 sec of langer stil sta.Hij rijd wel gewoon goed ik merk helemaal geen verschil ook niet in prestatie/vermogen. Nou hoor ik dat het verschillende dingen kunnen zijn en dat blauwe rook met je olie te maken heeft.
Ik wil graag weten wat jullie ervan denken en wat het beste is wat ik moet/kan doen.Thanks.
p.s. zit een LEH turbo in en daar heb ik nu ongeveer 15.000 km op zitten.
21 juni 2011 om 16:47 #17870032Hoi jazzgsi,
Blauwe rook na stationair draaien betekent dat je klepseals versleten zijn. Het olieverbruik zal hierdoor iets hoger zijn dan normaal.
Verbruikt die veel olie?21 juni 2011 om 18:47 #17870033Lijkt me een kwaaltje die klepseals.
Kost dit eigenlijk veel om die te laten vervangen?22 juni 2011 om 15:44 #17870034Heb dit hier en daar al gelezen ja… het olieverbruik valt wel mee eigenlijk zal het extra in de gate houden.
23 juni 2011 om 13:43 #17870036bij opelgarage ongeveer 3000 euri heb ik mij vanmiddag laten vertellen. de kop moet eraf en wordt gevlakt.
seals zelf kosten een paar tientjes. arbeidsloon is het punt. zelf doen kan ik niet.
iemand nog een bedrijf in de buurt van friesland die dit tegen schappelijkere prijzen ka fixen??23 juni 2011 om 13:45 #17870037Ik denk dat je in het verkeerde topic zit dikkeminne?
23 juni 2011 om 15:03 #17870038ik ziet het idd
was meer een antwoord op belgium turbo zijn vraag23 juni 2011 om 17:30 #178700393000 euro is wel erg prijzig :).
Zit niet eens zoveel kilometer op de teller best raar dat ze al zo snel slijten.23 juni 2011 om 18:04 #178700403000 is wel de dealer prijs. en deze kijken niet naar een eurootje meer.
als de klepseals vernieuwd worden krijg je ook een koprevisie aangezien alles eraf moet.
het kunnen ook nog de zuigerveren zijn maar bij de zlet zijn het vaak de klepseals23 juni 2011 om 23:14 #17870041daar zat ik ook aan te denken.
ik heb een Z20Leh24 juni 2011 om 00:12 #17870031ik heb laatste ook seals vervangen, maar ik heb dit gedaan zonder de kop eraf te halen..
luchtdruk in cilinder zetten en dan klepveren eraf halen
en dan vernieuwen. en alles weer terug bouwen.24 juni 2011 om 09:50 #17870042Hoi Jazzgsi, je hebt mijn oude auto gekocht zie ik. Jammer wel dat er blauwe rook zich ontwikkeld. Dit heb ik echter nooit gehad. bevalt hij verder een beetje?
24 juni 2011 om 14:14 #17870043@CarloAstra wrote:
ik heb laatste ook seals vervangen, maar ik heb dit gedaan zonder de kop eraf te halen..
luchtdruk in cilinder zetten en dan klepveren eraf halen
en dan vernieuwen. en alles weer terug bouwen.Hm je woont 5 minuten bij mn vandaan… misschien kunnen we iets afspreken :thumb
24 juni 2011 om 14:16 #17870044@sanderdevliegere wrote:
Hoi Jazzgsi, je hebt mijn oude auto gekocht zie ik. Jammer wel dat er blauwe rook zich ontwikkeld. Dit heb ik echter nooit gehad. bevalt hij verder een beetje?
Hey Sander. Ja man top auto! De rook is ook pas sinds kort hoor en ik heb de auto al een tijdje. Hij rijdt voor de rest perfect. Toen ik ‘m was wezen kijken bij jou wist ik dat ik ‘m moest hebben.
De dealer van wie jij de Golf Gti hebt gekocht heeft mij gelijk de dag erna gebeld. En hoe rijdt het zo een GTi na de OPC? Had je niet beter voor een R32 kunnen gaan :D?25 juni 2011 om 15:31 #17870045Haha, ja dat dacht ik zomaar al. Maar gaaf dat jij hem nu hebt, veel rij plezier! Maar dat lukt sowiso wel. Verder niks meer aan veranderd nadat je hem gekocht hebt?
Een R32 is opzich iets mooier, maar geeft toch niet het turbo gevoel wat ik bij de OPC gewend was, daarom ben ik voor een Gti gegaan, en degene die ik heb nu is ook gechipped naar 250 pk, en dat incl. dsg bak komt HEEL goed vooruit ;-). Haha.
25 juni 2011 om 23:08 #17870046Nee weinig aan veranderd eigenlijk… komt in de toekomst misschien nog wel maar ik vind hem wel lekker zo ;).
Ja, ik bedoelde meer qua vermogen omdat je dan achteruit ging. 50 tot xxx km/h sprintjes zijn met een R32 wel leuk GTi maakt niet zo veel kans.
Aha ja dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Klinkt ook heel goed rijdt wel lekker he met zo een dsg bak :D?!26 juni 2011 om 15:37 #17870047Heb je ook een wonder bout op de turbo zitten ???
heb namelijk het zelfde dat als ik stil sta (idd +/- 1 min of meer) dat hij dan als een gek rookt heb zaf opc met let turboHad een verbruik van 1 ltr per week en na die bout geplaatst te hebben, is dat gereduceert naar 1 ltr in 4 a 5 weken (is nog een hoop) ga daarom ook turbo vervangen voor leh .
heb ook gehoort dat je carter ontluchting de zelfde problemen kunnen veroorzaken (toch?)greetz dennis
27 juni 2011 om 11:25 #17870048Hij rookt bij mij niet als een gek het is alleen als ik 30 seconden of langer stil sta en ik geef gas.
Wat is dat voor wonder bout?
Daar heb ik zelf nog weinig over gehoord.27 juni 2011 om 19:05 #17870035Dat is de bout die is de bout die de olie toevoer voor de turbo verzorgt standaard is deze (meen ik ) iets van 7mm en die van de wonder bout 2.3 mm .
Deze wordt gebruikt om de olie druk te verlagen (venturi werking)
Als ik het goed heb levert een standaard z20let blok iets van 7 bar op piek olie druk en de turbo kan maar iets van 4,5 hebben, het kan dus wezen dat de seals van de turbo (uitlaat zijde ) er uit gedrukt worden door die hoge olie druk .
Die bout zorgt er voor dat de olie druk op de turbo minder is en dat hij naar de andere plekken verdeelt word ( meen kruk en nokkenas)Hoop dat ik het goed uitgelegd heb misschien evt aanvulling van de experts
greetz dennis
28 juni 2011 om 15:19 #17870049De bout (wonderbolt vond ik gewoon leuk klinken) heeft idd. de functie de druk terug te brengen naar “normale”
proporties voor de seals waarvan meestal de inlaat kant (bij mij ook tenminste) het begeeft en en dan olie door
het gehele inlaat traject spoelt en uiteindelijk in de verbrandingskamer terechtkomt = rook uit de uitlaat.
Ook al heb je een LEH versie erop gemonteerd blijft het gevaar bestaan , dus gewoon monteren uit voorzorg.
Je hoeft niet bang te zijn voor problemen want dit verhaal is in de UK uitvoerig door specialisten getest.
Voordeel is tevens dat je als bijeffect meer olie (druk) naar delen krijgt die er veel baat bij kunnen hebben
lagers etc.
Bij Jazzgsi vermoed ik eerlijk gezegd dat dit een klepseal probleempje is ipv de turboseals.1 juli 2011 om 12:17 #17870050Denk het ook ja… hoe zou ik dat het beste kunnen zien? Waarschijnlijk gewoon de slang die naar de turbo gaat eruit trekken en kijken of daar olie zit.
Zo niet… hoogstwaarschijnlijk klepseals…?1 juli 2011 om 12:42 #17870051Mijn zafira had er ook last van, turbo vervangen door van een leh type nog rook . turbo was wel defect ruim en scheur in wastegate
Klepseals vervangen rook weg olie verbruik weg :thumb
kosten klepseals vervangen 4 uur arbeid + onderdelen (seals + kleppendekselpakking)
gewoon cilinders onder perslucht zetten :agent
kosten +/- 500,- BIJ OPEL DEALER Merel Alkmaar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.