blauwe rook bij 5/6min stationair lopen van een 2.2 16v

Forumindex Forums Modellen Astra blauwe rook bij 5/6min stationair lopen van een 2.2 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239926
    Hooligan208
      Lid sinds:
      11 February 2011

      Hallo allemaal

      Ik heb een Astra G 2.2 16v motor code z22se. Er zit net een compleet nieuwe Cilinderkop op met complete distributie ketting. En een compleet nieuw spagattispruitstuk met nieuwe tussen demper. Nu is het probleem dat mij olie
      verbruik erg hoog is. Bij 1500 km 1,5 verbruik ( zeg maar 1x goed bijvullen )
      en bij 5/6 min stationair lopen als ik dan gas geef. zie ik een grote blauwe rook wolk uit me uitlaat komen.
      Me momenteel verbruik schommelt nu tussen de 0.9 en de 1.1 ( aangeduid op dashboard door boordcomputer )
      wat zou daar het probleem van kunnen zijn. Wie zou mij kunnen helpen?

      Alvast bedankt.

      Groetjes Martin

      #17903572
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Klepseals versleten of olieschraapveren versleten / cilinder uitgelopen.

        #17903573
        EddyReuneker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2007

          bij 1,5liter olie op 1500km ga je het niet redden met alleen de klepseals ben ik bang…. Heb soortgelijke problemen gehad en bij mij waren de cilinderwanden dermate slecht (vol met krassen/groeven) dat het hele zooitje uit elkaar moest…worden uitgehoond en voorzien van overmaat zuigers…duur geintje geweest dus hoop voor jou dat dit het niet is…

          #17903574
          Hier_boe
            Lid sinds:
            9 June 2011

            Effe off topic…..rij je wel eens ring Rotterdam??? Zo ja heb ik je vorige week zien rijden met inderdaad een grote wolk achter je!
            Zo niet is er wss nog iemand met dit probleem!!

            #17903575
            Hooligan208
              Lid sinds:
              11 February 2011

              nee ik denk het niet.. kom uit de buurt van almere..:)

              gr martin

              #17903576
              Hooligan208
                Lid sinds:
                11 February 2011

                @EddyReuneker wrote:

                bij 1,5liter olie op 1500km ga je het niet redden met alleen de klepseals ben ik bang…. Heb soortgelijke problemen gehad en bij mij waren de cilinderwanden dermate slecht (vol met krassen/groeven) dat het hele zooitje uit elkaar moest…worden uitgehoond en voorzien van overmaat zuigers…duur geintje geweest dus hoop voor jou dat dit het niet is…

                Moet ff goed na denken wat ik ga doen mssn ff een keer goed naar laten kijken..
                het roken van me auto wordt al minder. heb me laten vertellen dat zou kunnen komen
                dat er net een nieuw cilinderkop op zit.. zou temaken hebben met inlopen + instellen van de moter/cilinderkop
                hoop dat het langzamerhand minder wordt en uit eindelijk weg gaat.. haha
                maar bedank voor je informatie!!

                Gr martin

                #17903577
                OPC Turbo
                  Lid sinds:
                  7 June 2009

                  Complete onzin van dat inlopen…

                  Hebben ze de klepseals vervangen? dat is een typische oorzaak van roken na lang stationair lopen… maar 1,5 liter op 1000km. is wel weer erg veel…

                  Soms als een cilinderkop verkeerd wordt ge de-/monteerd (verkeerde aanhaal volgorde of warme motor) kunnen de cilinderbussen ovaal worden met als gevolg slechte afdichting van de zuigerveren…

                  #17903578
                  Hooligan208
                    Lid sinds:
                    11 February 2011

                    @OPC Turbo wrote:

                    Complete onzin van dat inlopen…

                    Hebben ze de klepseals vervangen? dat is een typische oorzaak van roken na lang stationair lopen… maar 1,5 liter op 1000km. is wel weer erg veel…

                    Soms als een cilinderkop verkeerd wordt ge de-/monteerd (verkeerde aanhaal volgorde of warme motor) kunnen de cilinderbussen ovaal worden met als gevolg slechte afdichting van de zuigerveren…

                    De Klepseals zijn vervangen. En wat zou ik daar aan kunnen doen? Nieuwe koppakking en opnieuw aandraaien op goede volgorde?

                    wandt iedereen heeft het er over dat ik gelijk me hele onder blok moet vervangen.. of laten reviseren?? En dat loop aardig in de papieren

                    Mag toch hopen dat, dat niet hoeft..

                    Martin

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.