blauwe rook bij 5/6min stationair lopen van een 2.2 16v

Forumindex Forums Modellen Astra blauwe rook bij 5/6min stationair lopen van een 2.2 16v

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Hooligan208

Hallo allemaal

Ik heb een Astra G 2.2 16v motor code z22se. Er zit net een compleet nieuwe Cilinderkop op met complete distributie ketting. En een compleet nieuw spagattispruitstuk met nieuwe tussen demper. Nu is het probleem dat mij olie
      verbruik erg hoog is. Bij 1500 km 1,5 verbruik ( zeg maar 1x goed bijvullen )
      en bij 5/6 min stationair lopen als ik dan gas geef. zie ik een grote blauwe rook wolk uit me uitlaat komen.
      Me momenteel verbruik schommelt nu tussen de 0.9 en de 1.1 ( aangeduid op dashboard door boordcomputer )
      wat zou daar het probleem van kunnen zijn. Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes Martin

Baas J.
      Deelnemer

Klepseals versleten of olieschraapveren versleten / cilinder uitgelopen.

EddyReuneker
        Deelnemer

bij 1,5liter olie op 1500km ga je het niet redden met alleen de klepseals ben ik bang…. Heb soortgelijke problemen gehad en bij mij waren de cilinderwanden dermate slecht (vol met krassen/groeven) dat het hele zooitje uit elkaar moest…worden uitgehoond en voorzien van overmaat zuigers…duur geintje geweest dus hoop voor jou dat dit het niet is…

Hier_boe

Effe off topic…..rij je wel eens ring Rotterdam??? Zo ja heb ik je vorige week zien rijden met inderdaad een grote wolk achter je!
            Zo niet is er wss nog iemand met dit probleem!!

Hooligan208

nee ik denk het niet.. kom uit de buurt van almere..:)

gr martin

Hooligan208

@EddyReuneker wrote:

bij 1,5liter olie op 1500km ga je het niet redden met alleen de klepseals ben ik bang…. Heb soortgelijke problemen gehad en bij mij waren de cilinderwanden dermate slecht (vol met krassen/groeven) dat het hele zooitje uit elkaar moest…worden uitgehoond en voorzien van overmaat zuigers…duur geintje geweest dus hoop voor jou dat dit het niet is…

Moet ff goed na denken wat ik ga doen mssn ff een keer goed naar laten kijken..
                het roken van me auto wordt al minder. heb me laten vertellen dat zou kunnen komen
                dat er net een nieuw cilinderkop op zit.. zou temaken hebben met inlopen + instellen van de moter/cilinderkop
                hoop dat het langzamerhand minder wordt en uit eindelijk weg gaat.. haha
                maar bedank voor je informatie!!

Gr martin

OPC Turbo

Complete onzin van dat inlopen…

Hebben ze de klepseals vervangen? dat is een typische oorzaak van roken na lang stationair lopen… maar 1,5 liter op 1000km. is wel weer erg veel…

Soms als een cilinderkop verkeerd wordt ge de-/monteerd (verkeerde aanhaal volgorde of warme motor) kunnen de cilinderbussen ovaal worden met als gevolg slechte afdichting van de zuigerveren…

Hooligan208

@OPC Turbo wrote:

Complete onzin van dat inlopen…

Hebben ze de klepseals vervangen? dat is een typische oorzaak van roken na lang stationair lopen… maar 1,5 liter op 1000km. is wel weer erg veel…

Soms als een cilinderkop verkeerd wordt ge de-/monteerd (verkeerde aanhaal volgorde of warme motor) kunnen de cilinderbussen ovaal worden met als gevolg slechte afdichting van de zuigerveren…

De Klepseals zijn vervangen. En wat zou ik daar aan kunnen doen? Nieuwe koppakking en opnieuw aandraaien op goede volgorde?

wandt iedereen heeft het er over dat ik gelijk me hele onder blok moet vervangen.. of laten reviseren?? En dat loop aardig in de papieren

Mag toch hopen dat, dat niet hoeft..

Martin

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.