Blauwe rook.

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Blauwe rook.

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Nicowico

Mijn zoon is zo “slim” geweest om afgelopen zondag een liter te veel olie in het carter te gooien. Sinds gisteren komt er een grote blauwe walm uit de uitlaat. Misschien door de drukopbouw ergens een kapotte oliekering of iets ergers?:hmmz

kadett 16v power

als er een blauwe walm uit komt is de motor olie aan het verbruiken dat kan door te veel olie in de motor,slechte zuigerveren,kleprubbers,klepgeleiders enz

Fearless
        Deelnemer

Ik neem aan dat je de boel wel weer er uit hebt laten lopen?

Je zou kunnen proberen de inlaat te reinigen. Deze kan nu vol zitten met olie.

Een keerring zou naar buiten lekken, olie op de straat ;)

Mischien een lekkende klepseal, maar dat kan ik me haast niet voorstellen met een liter olie te veel.

Vinci
          Deelnemer

Met te veel olie kan het rampzalig aflopen, maar dan bedoel ik één grote klap en dan is er met de krukas/drijfstangen/zuigers iets ernstig mis. Olie is namelijk totaal niet veerkrachtig en daarom kan met te veel olie een zuiger heel hard op het olie oppervlak ‘slaan’ en kan de boel helemaal aan stront draaien.

Als dit niet is gebeurd denk ik dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken, zoals Fearless al zegt is de kans groot dat er nu een sloot olie in de inlaat zit die eerst verbrand moet worden of gereinigd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.