blauwe rook

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224298
    danny1972
      Lid sinds:
      15 October 2009

      hoi ik heb een vraagje af en toe met optrekken komt er een beetje blauwe rook uit de uitlaat , v max zei iets over een bepaalde pakking maar ik weet niet meer welke . W ie kan mij hiermee helpen .Is dit zelf te vervangen of moet dit via de garage en wat zijn de kosten .

      mvg danny 1972

      #17707591
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Je klepseals verhard. Vervangen tegen de 800e bij garage?

        Of je keringen van je turbo lek. Dan kan je net zo goed gelijk turbo laten reviseren, dus dan beter nieuwe LEH turbo kopen a 650,-

        Allebei zeer lastig te vervangen als je zoiets nog nooit hebt gedaan.

        #17707592
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          Je bent ook met je carterafzuiging bezig geweest mogelijk zit er olie
          in de alu. cross-over wat nu je turbo wordt ingezogen en in het
          inlaattraject terechtkomt.
          Dus controleer even of dat terugslagklepje goedom gemonteerd zit
          (bij boost moet deze lucht tegenhouden die v/d gasklep/inlaat komt)

          #17707593
          loodgieter
            Lid sinds:
            12 April 2010

            alleen optrekken of ook met stilstaan (stationair na een aantal minuten)

            #17707594
            danny1972
              Lid sinds:
              15 October 2009

              hij heeft het soms met starten , maar ook als de auto een tijdje stationair draait en ik moet optrekken met de opc . De turbo is 4000km vervangen bij de dealer garantie , maar ik moet ook vaak de olie bijvullen omdat de boordcomputer dat aangeeft , wie kan mij hiermee helpen tegen vergoeding natuurlijk .

              mvg danny1972

              #17707595
              tijgetje57
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2004

                Klepseals zouden het kunnen zijn. Goed dat je turbo vervangen is. Hebben ze een LEH gemonteerd ipv een let?

                #17707596
                OPCer
                  Lid sinds:
                  16 July 2010

                  Ook met verharde klepseals kun je een verbruik hebben van meer dan 1 liter op 1000 km
                  Meestal tijdens de start als de auto al een tijdje stilstaat, of een paar minuten stationair laten draaien en dan volgas geven.
                  Als je dan een rookpluim ziet, dan zijn het meestal je klepseals.
                  Bij mij ook,als ik soms wel eens startte dan had ik echt een rookgordijn voor een paar seconden
                  Tijdens rijden heb ik nooit rookpluimen gezien.
                  Klepseals laten vervangen, rookpluim en olie verbruik weg

                  Mvg,
                  OPCer

                  #17707597
                  danny1972
                    Lid sinds:
                    15 October 2009

                    waar heb je de kleppenseals laten vervangen , en wat waren de kosten hiervan .

                    mvg danny1972

                    #17707598
                    OPCer
                      Lid sinds:
                      16 July 2010

                      Klepseals kosten niks, 1 euro per stuk ofzo.
                      En omdat de nokkenassen er uit moeten is het verstandig om meteen een nieuwe distibutie te laten monteren.
                      Kosten totaal weet ik niet, is bij mij vervangen voor garantie.
                      Maar ik denk ongeveer 250.00 euro aan onderdelen en een paar uur arbeid ook ongeveer 250.00 euro.
                      De kop hoeft er niet af.

                      Mvg,
                      OPCer

                      #17707599
                      loodgieter
                        Lid sinds:
                        12 April 2010

                        mijn mening is wel de turbo.
                        Als ze een geriviseerde hebben gegeven dan maken ze hem schoon gooien er nieuwe pakkingen erin, en spuiten voor het mooie. En je hebt een nieuwe turbo(althans dat denk je) als het asje middenin eenmaal gesleten is dan blijft het lekken tenzij je er een nieuw binnenwerk erin zou krijgen. heb zelf laten reviseren en mijn kenissen ook ikke bij duitsland voor 650euro en iemand anders voor 1100Euro bij C&E resultaat was wel hetzlefde gebleven. lekken zo hard als het maar kan. Dus ik heb de seals vervangen probleem nog steeds aanwezig. Bij deze word het bij mij een splinternieuw binnenwerk. En moet het opgelost zijn.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.