Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Blauwe knipper LED – ‘Fake alarm interface’
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2013 om 15:47 #17255613
Beste lezers,
Zoals jullie wellicht weten ben ik een tijd geleden al bezig geweest om een knipper LED in te bouwen. Deze knipper LED had ik aangesloten op de contacten van de radio;
+ van de LED op de dikke rode kabel van de radio
– van de LED op de dunne rode kabel van de radioEchter bracht dit wel enkele problemen met zich mee, zoals;
– Lampje brandt zodra sleutel uit contact is.
– Lampje gaat uit zodra sleutel in contact gestoken wordt.
– Zodra de sleutel uit het contact is, en de deur open gaat, piept de auto via de ‘LED’ (doet hij normaalniet).
– Zodra de sleutel in het contact is, en de deur open gaat, piept de auto via de ‘LED’ (doet hij normaal niet) én via de auto wat hij normaal doet, zodat je je sleutel niet uit je contact vergeet mee te nemen bij het verlaten van de auto.Zie voor deze diagnose onderstaand filmpje;
[youtube:3hqkddkq]http://www.youtube.com/watch?v=GlsCk4yaxAw[/youtube:3hqkddkq]
Nu kun je dus nooit meer bijv. je auto uitzuigen met je bestuurdersdeur open, omdat anders de LED gaat branden en het ‘alarmpje’ afgaat zoals je kunt horen in de video.
Nu is ook nog eens het volgende aan de hand, zodra ik de Astra af wil sluiten, kan hij enkel nog 1 maal vergrendeld worden. En dus niet 2 maal, zodat hij in de safe-lock staat.
Mogelijk kan dit probleem komen door een lekstroom van de LED, waardoor de auto niet volledig afsluit, en dit dient als een soort veiligheid. Zou dit in verband staan met de alarmtoon, en mogelijk verholpen kunnen worden, door iets aan te passen dat de alarmtoon uitgeschakeld is? Zo ja, hoe dien ik dit te realiseren? Kan ik een zekering verwijderen? Ik ben niet van plan ergens in te gaan knippen!
==================================================================================================
Verder ben ik nu op zoek naar een BLAUWE knipper LED in plaats van de RODE die ik nu al in mijn bezit heb. Echter heb ik al wat elektronica winkels afgemaild/gebeld. Geen van hun kunnen mij aan de gewenste BLAUWE knipper LED helpen. Ik neem aan dat deze gewoon leverbaar zijn, net als dat RODE knipper LED’s dat zijn… En tja.. ik wil weer iets aparts haha :grin
BLAUWE knipper LED moet voldoen aan het hieronder afgebeelde model;
– Zwarte behuizing
– Met schroef draad bevestiging om het geheel goed (stevig) te monteren.Hier gemonteerd
Alvast bedankt voor jullie tijd en meedenken!
Mvg,
HarrieAstra22 februari 2013 om 18:52 #18110176Heb je die draadje op de iso stekker gezet.
Je moet een konstante plus en een geschakelde plus pakken
Jij hebt het over 2 rode draden?Zwart is een schakeldraad en rood is de konstante stroom.
Dat zijn in die stekker A4 schakeldraad en A7 konstante stroom.Dat je safelock niet goed werkt komt omdat het verkeerd is aangesloten.
Het kan zijn als je de draadjes los haalt dat het weer werkt , en anders moet je hem ff resetten.Sleutel in kontakt deur dicht en kontakt op 2 zetten dan 1 van de 2 knopjes 10 seconden indrukken.
Sleutel eruit halen deur openen en met de sleutel weer op slot zetten dan zou de safelock weer moeten werken.22 februari 2013 om 19:04 #18110177Alles werkt naar behoren, zodra ik de LED weer verwijder. AB doet het dan ook gewoon met safe-lock.
Zal nog eens proberen om op de rode en de zwarte draad te gebruiken, kijken of dat beter werkt.
Heb je ‘n schemaatje van dit blokje? Zit momenteel op m’n phone.
22 februari 2013 om 19:12 #18110178FF wat naar beneden srollen.
22 februari 2013 om 19:38 #18110179Kon deze blauwe knipperleds vinden.
Deze met een houder alleen niet degene die jij moet hebben,
http://automotiveshop.nl/verlichtingstekkers/914-alarm-led-blauw-knipper.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En deze zonder houder , maar misschien kan je deze overzetten in die van de rode.
http://www.hobbytrade.nl/prod/5-mm-knipper-led-bedraad-blauw” onclick=”window.open(this.href);return false;22 februari 2013 om 20:14 #18110180In het verleden ook weleens in moeten bouwen is niet of nauwelijks te doen zonder storingen bijna alles word aangestuurd door de multitimer en deze word nu continu “aangesproken” door de LED vandaar ook je storing met de centrale vergrendeling en het piepen bijvoorbeeld
Het beste is het om de LED via een relais aan te sluiten!
23 februari 2013 om 11:40 #18110181Blue-Dragon; dank. Heb de winkel met de losse LED, zonder houder gemaild. Nu nog op zoek naar een juiste behuizing. Ik kan wel het een en ander knutselen en elektrische delen aanleggen, maar met een knipper LED heb ik verder geen ervaring qua uit elkaar halen.
In het verleden, met mijn vorige Astra, nooit geen problemen gehad, Gerben. Lijkt me dus gewoon dat dit te realiseren valt.
29 oktober 2015 om 19:19 #18110183Oud topic, maar schop hem toch even omhoog omdat ik het graag werkend wil hebben!
29 oktober 2015 om 21:03 #18110182Heb ook een ledje ingebouwd toen ik mijn astra G nog had uit 1998, inmiddels 8 jaar geleden. Heb hem toen aangesloten aan de kabelboom achter de hendel voor het openen van de motorkap. Heb hem aangesloten op een dikke rode + draad en een zwarte draad. Heeft altijd gewerkt zonder problemen. Ging dus uit als het contact aan ging.
2 november 2015 om 18:46 #18110184Hoi Harry,
Op mijn vorige Astra G, ook van 1998 had ik hem aan de radio aangesloten. Werkte perfect.
Echter op mijn huidige Astra G Sport Edition van 2004 wil het niet werken, althans, het werkt wel, maar door het LEDje gaat de Astra niet meer op de safelock.
Meerdere mensen denken aan een canbus probleem. Echter weet ik niet hoe ik dit kan omzeilen/oplossen.
Wel lees ik verschillende verhalen over een weerstand tussen de spanningsbron en het LEDje te zetten. Echter ben ik geen elektronica expert, dus zou niet weten hoe ik dit zou moeten doen.
Iemand enig idee? Hulp is van harte welkom!
2 november 2015 om 19:16 #18110185Een Astra G heeft geen can-bus. En kan dus ook geen can-bus probleem hebben. :thumb
2 november 2015 om 22:34 #18110186Ik denk dat je een invertor nodig hebt. Als je die op de constante plus en de geschakelde plus aansluit heb je wat je wil.
Op de linker aansluiting (signal from pir) sluit je de geschakelde plus aan. De constante plus gaat op de 12V aansluiting en de min op de aansluiting helemaal onderaan. Op de aansluiting met “output signal” sluit je in serie een weerstand van 1k Ohm (0,25 Watt is al genoeg) en de led aan.
3 november 2015 om 04:32 #18110187AnoniemLid sinds:
1 January 1970De geschakelde voeding achter je radio is niet geschikt en zal blijven storen.
De zwarte draad vanaf het contactslot is wel de goede.
Simpele oplossing dus.7 november 2015 om 17:19 #18110188Thnx voor de reply’s.
Zoals gezegd ben ik niet zo elektrisch technisch dat ik bovenstaande schema’s kan begrijpen.
Astra H 1.6, je zegt dat ik de zwarte draad vanaf het contactslot moet nemen. Hoe kom ik hier (makkelijk) bij?
En kan ik hem dan ergens bijprikken, of moet ik draden strippen en eraan solderen (waar ik minder van gecharmeerd ben bij contactslot).Dus de geschakelde bij het contactslot en de constante waar?
Ik heb het overigens ook al eens via de zekeringkast geprobeerd. Ook dan geeft het LEDje storing helaas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.