Blauwachtige vloeistof onder motor

Forumindex Forums Modellen Manta Blauwachtige vloeistof onder motor

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    suustill69

vandaag lag op hoogte van de voeten v/d bestuurderskant op de grond een blauw achtige vloeistof. Het ruikt niet ergens naar en het is dunner dan olie.

wie kan mij vertellen wat dit is en waar het vandaan zou kunnen komen?

groetjes

DevilraY
      Deelnemer

Als het om een B-Manta gaat denk ik je ruitesproeiervloeistof

KadAstra-EF
        Deelnemer

Koelwater is vrijwel reukloos, ruitesproeierreiniger ruik je juist sterk (citroen, sinaasappel)

Dus denk ik dat je ergens een gebartsen slang hebt OF je kachelradiateur is lek geraakt.

Rik :D

Ghanz
          Deelnemer

mhoa.. koelvloeistof kun je ook wel ruiken hoor.

kan idd lekke radiateur betekenen, dan moet je koelwaterstand te laag zijn.

bij de manta b wil het wel eens gaan lekken onder het ruitenvloeistof vaatje.
            bij de kabel van de motorkap ontgrendeling langs.

succes

fluks
            Deelnemer

of een lekke smurf :D

postbusmanta
              Deelnemer

Pak maar eens een zaklamp en steek je hoofd onder het dashboard bij de pendalen. Schijn omhoog achter je zekering-kast.

Als je druppels ziet hangen aan een flinke laag roest, weet je genoeg.

Als het ruitensproeiervloeistof is, kan het rubber waarin het pompje is gedrukt (aan de zijkant van je ruitensproeier-reservoir) de oorzaak zijn.

Als het koelvloeistof is,, zal je kachelradiateur lek zijn, maar dan komt de vloeistof meer naar de middentunnel naar binnen.

DevilraY
                Deelnemer

@KadAstra-EF wrote:

Koelwater is vrijwel reukloos, ruitesproeierreiniger ruik je juist sterk (citroen, sinaasappel)

Dus denk ik dat je ergens een gebartsen slang hebt OF je kachelradiateur is lek geraakt.

Rik :D

Hoe vaak je autos tegenkomt waar ‘men’ wat anders dan ruitersproeiervloeistof in het ruitensproeierreservoir gooit….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.