Blaupunkt CDC2 leest lastig en slecht.

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Blaupunkt CDC2 leest lastig en slecht.

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    GooneyBird
    Deelnemer

Ik heb een tijdje nu een CDC2 met een CCR600 in mijn Astra-G zitten, en het bevalt allemaal vrij goed. De radio is goed, en voor mijn gevoel zit er wat meer ‘umph’ achter het geluid dan met mijn CDR500. (Kan ook tussen m’n oren zitten)

Maar goed; de CD wisselaar in het dashboardkastje doet lastig. Toen ik deze kreeg, deed deze helemaal vrij weinig. Na uit elkaar halen, schoon maken en voorzichtig inbouwen doet deze het weer, en op korte ritten heb ik ook nergens last van. Op lange ritten merk ik na verloop van tijd dat de CD-wisselaar de CDs niet meer wil lezen. Als er nog een CD in de lade zelf zit, wordt deze afgespeeld, maar bij het laden van een nieuwe CD loopt ie vast, en geeft ie CD-3 ERR (bijvoorbeeld bij CD3) aan. Dan laadt ie de volgende, en krijg ik CD-4 ERR te zien, en zo voort, en zelfs de CD die net nog goed speelde, houdt er dan mee op. Na de laatste CD te hebben gecontroleerd springt ie dan naar CDC ERR, en springt de radio weer terug naar Tuner.

Als ik dan het geheel een paar uur uit zet, en de slede met CDs eruit haal, en er opnieuw indoe (waarmee ik dus forceer dat de CDs opnieuw gelezen worden), doet ie ‘t weer voor een paar uur, en dan ben je weer veroordeeld tot het luisteren naar cassettebandjes/de lokale radio-omroep. Mijn vermoeden is dat het wat met warmte te maken heeft, dat er iets uitzet intern, en de speler er dan mee op houdt.

Zowiezo is ie vrij lastig met CDs. CDs die wel gewoon speelden in mijn CDR500 doen het niet/lastig in de wisselaar, hij is dan erg lang bezig met de CD lezen voordat ie begint met spelen. De wisselaar tikt dan van de CD die opspint en weer stopt. Dit gebeurd een keer of wat, en dan gaat ie spelen (of niet, in welk geval ik een CD error krijg, en de volgende gepakt wordt). Dit gebeurd met verschillende merken gebrandde CDs, en ook (maar minder…) met originele CDs.

Wat kan dit zijn? Is dit een laser-unit die aan het doodgaan is of zo?

Vinci
      Deelnemer

Loopwerkjes gaan niet super lang mee, maar het kan ook de afregeling zijn van de laserunit. Ik sluit de spindlemotor ook niet uit trouwens… In de auto gaat al dit spul nog korter mee door de temperatuurverschillen, trillingen, stof en vochtigheid….

Weet je toevallig wat voor loopwerkje het is?

Roelof

Het mechaniekje die de CD’s doet wisselen wordt vaak via een snaartje vanaf de aandrijfmotor bediend, die snaartjes willen ook wel eens vettig, slap of uitgedroogd raken waardoor die niet genoeg kracht kan overbrengen om de CD goed op zijn plaats te krijgen.

GooneyBird
          Deelnemer

Hoe bedoel je wat voor loopwerkje? Kan ik dat ergens aan zien of moet ie dan uit elkaar of zo?

Het geheel komt van eBay af, en komt uit een Omega B. Het is dus allemaal minimaal 10 jaar oud. Hoe lang gaat zoiets mee dan? En zijn deze wisselaars nog nieuw(er) te krijgen, of ben ik dan een ongoddelijke hoeveelheid geld kwijt? Zijn ze nog te repareren eigenlijk?

Vinci
            Deelnemer

Staat op het lasertje. Ik kan veelal aan dat soort onderdelen komen. Onderdelen prijzen vallen (meestal) enorm mee, het plaatsen is wel een kunstje. Je MOET er ook een antistatische polsband bij om!!!

http://www.digisellers.nl/acatalog/Sony_laserunits.html#a871516″ onclick=”window.open(this.href);return false;

10 jaar is enorm oud. Je kunt een gemiddelde levensduur verwachten voor dat soort apparatuur van 4 à 5 jaar.

GooneyBird
              Deelnemer

Vinci, top dat je meedenkt. :D

Ik heb vandaag de wisselaar eruit gehaald, en ik kom zo ver dat ik de kappen eraf krijg. Ik zie er eerlijk gezegd kop noch staart aan van hoe ik bij de unit zelf zou moeten komen. Ik heb wat foto’s gemaakt…

En dan nog 2 detailopnames van wat ik zo snel even kon zien aan de drive…

Spindle

Willekeurig stuks printplaat.

Ik weet dat het brutaal is om te vragen, maar Hilversum is niet zo ver bij mij vandaan; in ruil voor een krat pils/fles wijn/noem je prijs…, zou je alsjeblieft voor mij er naar willen kijken of deze nog te repareren is of niet (en zo ja, ook repareren)? Ik geloof dat jij er wat meer kijk op hebt, en ik ben bang dat als ik verder ‘naar binnen’ ga, ik dingen ga slopen.

Dank je. :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.