Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Black Diamond ***Corsa B***Werken zijn begonnen + onderdelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2009 om 14:02 #17209704
hey,
zal me hier ook eens voorstellen.
‘K ben steven. 19 jaar en van de limburg.Heb vorig jaar in augustus mijn broer zijn auto overgekocht omdat hij zin had in een groter auto, hij heeft dus een astra G gekocht.
dus kocht ik zijn opel Corsa B, 2000 edition
1.2 maar hij ligt jammer genoeg op LPG.de corsa was volledig orgineel aangekocht.
heb ik nooit meer een foto van terug gevonden op pc.De eerste aanpassingen dat hij gedaan heeft waren lexus style lichten
en een tankdeksel stickerdaarna volgde zijn velgen.
hij wou andere hebben omdat de orginele nogal veel borduurschade hadden.
het zijn toen Alutec Storm 16 ” geworden met een band van 205/45/16
te breed dus ook nog voor een corsa.Bij het afrijden van een vluchtheuvel schuurt hij in de wielkasten.
dus volk meenemen is ook geen optie want dan schuurt hij constant.zal eens wat beeldmateriaal tonen ipv mijn gezever.
de eerste 2 update’s die mijn broer had gedaan.
toen heeft hij dus andere velgen gekocht.
zo heeft hij dan 3 jaar rondgereden.
toen was het mijn beurt om eraan te beginnen
achterste ruiten getint
chrome nummerplaat houder.daarna volgde een GSI spoilerke
(moest met stoplicht in van mijn moeder omdat het huidige in de auto je niet zag branden door de donkere ruiten)zo eventjes rondgereden en begon het leuke weer.
dan heb ik zelf eens geporbeerd een wielboog te spuiten.
is redelijk gelukt maar ga het toch maar door mijn caroserier laten doen.vervolgens kwamen er angel eye’s
korte antenne: 31mmen geplaatst
dan eindelijk konden de leuke aanpassingen beginnen.
rieger achterbumper.tijdje zo gereden en toen een voorbumper gekocht
CSRtoen zijskirts kunnen overkopen.
(sorry voor de donkere foto)ook blauwe dashbord verlichting gestoken.
alles dat vroeger geel was is dus blauw nu.
(ook hier moet ik eens fatsoenlijke foto’s van nemen)sierstukske gekregen van een maat.
zijskirt eens tegen de auto geplakt om te zien wat dit gaf van hoogte tov achterbumper
nieuwe radio gestoken omdat de vorige opeens niets meer deed
weer een tijdje stil gevallen.
tot ik nu 3 weken geleden ook eindelijk een schroefset heb laten steken.
(tankdeksel sticker is ook verwijderd)velen gaan dit niet laag genoeg vinden.
maar op de moment schuurt hij nu in de achterste wielkast ook nogsteeds.
zitten stopkes op de vering. maar hij raakt toch nog.
omwille van de brede band.
maar dit word deze maand “mei” opgelost.
dan gaat de corsa binnen bij de caroserier.&
kreeg vorige week mijn statische nummerplaat in de brievenbus.
en de werken die de caroserier deze maand gaat doen.
-Voorbumper gaten dichtmaken, grondlakken en spuiten in koetswerkkleur
-Achterbumper karakterlijn wegwerken dwz opvullen met polyesterplamuur, schade herstellen(haarscheurtjes polyester), volledig grondlakken en spuiten in koetswerkkleur.
-Wiellijsten en deurklinken structuur wegschuren, grondlakken en spuiten in koetswerkkleur.-Zijlijsten bestaande lakwerk schuren en overspuiten in koetswerkkleur.
-Wegwerken zijpinkergaten spatbord L + R, herspuiten spatbord rechts. de gaten worden dichtgelast en opgevuld met tin, plaatselijk grondlak gespoten en gelakt
en aangezien ik nu nogsteeds schuur heb ik de caroserier gemailt om te vragen of hij ook wielkasten kan uitrollen.
als hij dit kan word dat natuurlijk ook gedaan.Graag jullie mening.
als iemand tips heeft
of iemand weet wat de corsa nog mist… zeg het me maar.mvg
Steven3 mei 2009 om 14:23 #17480485Gaat de goede kant op!
Trouwens goed dat je die tankklep sticker er hebt afgehaalt.:thumbupMag je met die sticker kentekenplaten in belgië rond rijden?? Wil ik ook wel.
3 mei 2009 om 14:29 #17480486origineel gepost door bipsus
Gaat de goede kant op!
Trouwens goed dat je die tankklep sticker er hebt afgehaalt.:thumbupMag je met die sticker kentekenplaten in belgië rond rijden?? Wil ik ook wel.
bedankt.
de tankklep sticker stoorde me al langer maar durfde het er niet af te halen omdat ik schrik had voor kleurverschil.
aangezien deze er al 3 jaar opzat.
zie er toch geen verschil op dus ben tevreden :Pdie statische kentekenplaat is toegelaten.
zolang hij hier in belgië maar op 30 cm van de grond hangt.
is statisch dus kan je op elke tuning meeting afnemen.
is reflecterend en op wettelijke grote.
kost 26€ om te verzenden naar belgië
en 32€ naar nederland
heb er wel een 2 maanden op moeten wachtengrts
3 mei 2009 om 15:00 #17480487ziet er goed uit hoor
maare wrrm koop je niet gwoon andere banden 195/40-16 dan loopt het niet aan :thumbup3 mei 2009 om 15:13 #17480488origineel gepost door Dennis-Corsa-B
ziet er goed uit hoor
maare wrrm koop je niet gwoon andere banden 195/40-16 dan loopt het niet aan :thumbupdaar praat ik soms met mijn vader ook over
maar van hem mag ik geen andere banden kopen voor deze “versleten” zijn
en hij vind de achterkant knapper ogen met zo brede banden onder. ookal gaat die 1cm smaller niet zoveel doen aan het zicht.
maarja, als de vader spreekt… :D3 mei 2009 om 15:49 #17480489origineel gepost door black diamond
en hij vind de achterkant knapper ogen met zo brede banden onder. ookal gaat die 1cm smaller niet zoveel doen aan het zicht.
maarja, als de vader spreekt… :Dmijn vader vind ook wel iets, maar dan mag hij me de kont kussen (bij wijze van spreke) aangezien het onze auto is en niet de zijne ;) hahaha
wij hebben ook 195/40/16, past perfect zonder aanlopen achter… :thumbup
3 mei 2009 om 19:07 #17480490mooie wagen….. alleen die achterlichten :mad:
3 mei 2009 om 20:23 #17480491origineel gepost door black diamond
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
ziet er goed uit hoor
maare wrrm koop je niet gwoon andere banden 195/40-16 dan loopt het niet aan :thumbupdaar praat ik soms met mijn vader ook over
maar van hem mag ik geen andere banden kopen voor deze “versleten” zijn
maarja, als de vader spreekt… :Dligt er tog aan wie ze betaald als ”vader” ze betaald ja dan is het wat anders :jerry
4 mei 2009 om 11:18 #17480492whaha! Mijn vader zegt ook zoveel.. haha! :jerry
4 mei 2009 om 12:11 #17480493dat doet iedere vader volgens mij…
4 mei 2009 om 15:38 #17480494die van mijn komt alleen maar met ideeen en advies en hij help me veel met me auto hij heeft ook grote deels mijn achteras omgebouwt naar schijven maar zeuren doet die bijna niet gelukkig :wors
4 mei 2009 om 16:21 #17480495hey
op de vele reactie’s over de band :D
mijn vader betaald deze.
ik ben nog student daarom.hier was de afspraak dat alles dat met onderhoud van de wagen temaken heeft, dat me ouders dat betalen.
styling moet ik zelf betalen
enja deze banden lagen eral op toen de corsa nog van mijn broer was, hij had toen de keuze gemaakt voor 205 te nemen.over de achterlichten.
deze worden vervangen door helder rood-wit.
maar dat is voor NA de carosserie werkenGreetz
4 mei 2009 om 19:17 #17480496Doe je goed bij je ouders, ik mag alles in m’n eentje ophoesten haha :(:P
6 mei 2009 om 18:03 #17480497ben vandaag nog iets gaan halen :agent
10 mei 2009 om 17:19 #17480498vandaag nog een update gaan halen.
10 mei 2009 om 21:01 #17480499origineel gepost door black diamond
ben vandaag nog iets gaan halen :agentsucces… ding past voor geen kl*(^&*%^$$%#^*… verder ziet het er al super uit :thumbup
10 mei 2009 om 21:31 #17480500origineel gepost door black diamond
hier was de afspraak dat alles dat met onderhoud van de wagen temaken heeft, dat me ouders dat betalen.
styling moet ik zelf betalenAls de kids geld hebben voor styling zouden ze van mij de rest ook wel zelf mogen betalen :wtf
Verder ben je goed, alleen zou ik echt iets aan die achterlichten doen naar mijn mening. Je kunt de wielkasten trouwens ook uitrollen tegen het aanlopen.
11 mei 2009 om 15:56 #17480501hey,
die middeconsole past inderdaad niet. maar dat wist ik al.
word aangepast.
@hacula: mijn broer heeft ook zijn auto en daar betalen mijn ouders het onderhoud ook van.
enkel is mijn broer niet zo’n tuning man maar geeft hij zijn geld uit aan game’s.
dusja.. iedereen gelijk he :D11 mei 2009 om 16:09 #17480502hoe is het met de voor bumper heb je die er al op
ik heb de zelfde er op zitten
alleen heb ik de gaten gecleant
11 mei 2009 om 16:32 #17480503hey,
de voorbumper zit er nog niet op.
zitten geen gaten in waar de schroeven moeten komen.
de carrosserier had gezegt dat hij dit wel doet.paste de bumper goed bij u?
of toch enkele aanpassingen moeten doen?11 mei 2009 om 17:44 #17480504ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan
daar zal ik even een foto van maken
want dan past hij namelijk beter
anders komt hij net boven tegen de motorkap aan
en beschadigt de lak een beetjeik maak wel even een foto dan kun je precies zien wat ik heb aangepast
11 mei 2009 om 18:32 #17480505ok da zou zeer vriendelijk zijn.
kan ik het ook aan mijn carrosserier laten zien.bedankt alvast voor de moeite.
17 mei 2009 om 08:42 #17480506hier het voorbeeld
wat ik ook heb aangepast
bij de standaard bumper loopt het boven de gril hoger doordaar heb ik dus ook een stuk uitgezaagt
zoals bij dezeje kunt op de foto wel zien wat er mist dan
als je je eigen bumper bekijkten dan past hij ook beter
anders komt de motorkap er net tegen aan
en beschadigt de lakhoop dat je hier wat aan hebt
als je meer wilt weten hoor ik het wel
gr
dietrich
18 mei 2009 om 16:34 #17480507bedankt voor de afbeelding.
nu begrijp ik wat je bedoeld
zal het de carrosserier ook zo laten doen.eind deze maand kan mijn corsa binnen :agent
grts
6 september 2009 om 18:17 #17480508deze nog eens onder het stof uithalen :P
De polyester middenconsole word NIET geplaatst.
om de simpele reden, ik verlies het kleine “asbakje” waar ik toch geregeld kleine prul in wegleg en ook de sigarettenaansteker verdwijnd dus gps zou later heen uitgesloten worden moest ik de weg naar een meeting niet weten :Dremus uitlaat word ook NIET geplaatst.
komt niet mooi overeen met de opening in de bumper en eigenlijk oogt hij ook te DIK.
Dus orginele uitlaat gaat naar onder wijzen en er komt niets meer door de bumper.Wel zijn er paar dingen bij aangekocht waar de corsa meer aan heeft in mijn ogen.
Deze worden ingewerkt op adaptorplaat
Waar iedereen op gewacht heeft :D
LED VERLICHTING
dit gaat hopelijk mooi zijn met de plannen aan dashbord
Héél klein gaas
4mmx9mmEN… de werken zijn begonnen :afro
Er word wat gecleant aan achterbumper en voorbumper en grote opening gebeurd ook nog iets mee :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.