bitumen of antisteenslag laag verwijderen ?

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling bitumen of antisteenslag laag verwijderen ?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    zoefke

kan iemand mij helpen met een goede tip voor die antisteenslag er rap en gemakelijk aftehalen ben nu op sommige stukken uren bezig met het verwijderen van die laag met een staal borstel of eerst verwarmen met brander er afschrapen en en dan staalborstel maar kent er niemand een snelle manier

Jurgen
      Deelnemer

In de wielkasten? Daar heb ik bij mijn C Kadett een scherp beiteltje voor gepakt, het knapte er zo af. Ging mooier en sneller als met de föhn, zonder dat er resten achter bleven.

zoefke

@*Jurgen* wrote:

In de wielkasten? Daar heb ik bij mijn C Kadett een scherp beiteltje voor gepakt, het knapte er zo af. Ging mooier en sneller als met de föhn, zonder dat er resten achter bleven.

ja in de wielkasten heb al van alles geprobeert en da last ook nog eens zo slecht

kaneelschep
          Deelnemer

Beitel is wel het makkelijkste ja!

Opeloco
            Deelnemer

Als de laag uitgedroogd/hard is zal dat mss wel goed lukken, en anders met een staalborstel op een haakse slijper, ben je zo tot op het blote metaal.

McKaamos
              Deelnemer

Bevriezen met stikstof of droogijs.
                Dan een paar meppen geven met een hamer. Knapt het zo los.

zoefke

@McKaamos wrote:

Bevriezen met stikstof of droogijs.
                  Dan een paar meppen geven met een hamer. Knapt het zo los.

hebde gij nog een vatje in promotie staan :D

McKaamos
                  Deelnemer

Ik niet, maar als een stelletje mafketels met een computer er aan kunnen komen om de boel over te klokken, dan mag het voor ons ook niet zo lastig zijn.

lemmuh

Ikzelf ben ook opzoek naar een goede methode. Volgens sommige werk stralen met droogijs erg goed, andere zegge weer van niet. Niels van DHZ Twente heeft in een projecttopic een Record zo gestraald, werkte perfect, echter is het niet de goedkoopste oplossing.
                      Maar als ik zo een apparaat zou huren met droogijs om te stralen ben je bijna €600,- verder.
                      Opzich niet zo een probleem, echter ik ben nog niet overtuigd dat het echt werkt…

Jeroen

Jurgen
                      Deelnemer

@Opeloco wrote:

Als de laag uitgedroogd/hard is zal dat mss wel goed lukken, en anders met een staalborstel op een haakse slijper, ben je zo tot op het blote metaal.

Moet het idd wel mooi beetje hard geworden zijn, dan knapt het er mooi af. Staalborstel op de haakse slijper wil idd ook wel, maar dat spul smelt dan en je krijgt er dan zo’n teringbende van :hmmz

DevilraY
                        Deelnemer

Tijdens een koud weekend in januari (het was ook in het schuurtje onder nul) kwam het met grote brokken te gelijk er uit, een botte beitel werkt beter dan een scherpe. Volgens mij ben ik op een gegeven moment zelfs overgegaan op een ouwe schroevendraaier. Het breekt er dan net uit alsof het pure chocolade is.

Christian-tsx
                          Deelnemer

ik gebruik altijd een driehoek verfkrabber en een paar oude houtbeitels. elke keer even goed scherp slijpen en het vliegt er vanaf.

McKaamos
                            Deelnemer

http://www.cryorent.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

droogijs! gewoon beschikbaar voor de particulier :)
                              Ook leuk om in een fles water de smijten en dan de dop er snel op draaien…. BOEM! :P

[youtube:114t7ihn]http://www.youtube.com/watch?v=adfk9wKWQf8[/youtube:114t7ihn]

Edit:
                              En als je ergens onder moet zijn, dan bouw je met karton en ducttape een box aan de bovenkant, want de kou trekt wel door het metaal naar beneden.

origineelste

tot de winterwachten op een goede nacht vorst werk ook super
                                en dan gewoon met een plamuurmes en een bottebeitel

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.