binnenverlichting combo 2003

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) binnenverlichting combo 2003

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    botssiee

Hallo,

We hebben een probleempje met de auto van een vriend van mij, het gaat om een corsa combo uit 2003.

De binnenverlichting werkt ineens niet meer (die aan gaan als de deur open staat, voor in het midden en 2 achter langs de klapdeuren).

Lampjes heb ik gecontrolleerd, zekering en schakelaartjes bij de deuren, maar alles is in orde.

Mij lijkt het zelf een geval van dat de schakelaar van die lampen uitstaat, maar dat type auto heeft dus geen schakelaar of we krijgen hem niet gevonden.

Zou het ook een foutcode kunnen zijn in de computer die gewist kan worden, zo ja, waar zit die eigelijk zodat ik er me opcom aan kan hangen.

Andere ideeen hoor ik graag :)

Groeten Peter

wim-v6
      Deelnemer

Die Schakelaar zit er ook niet, waarschijnlijk een zekering..

Willem

Sjors-V6

Min of meer is de functie om da lampje uit te schakelen er wél ! de grote knop waarmee je je verlichting (stads/dimlicht) mee in schakelt, indrukken.. dan gaat deze uit als hij brand.. maar dat zou je dan iedere keer bij het openen van de deur opnieuw moeten doen.. dus dat zal het dan ook wel niet zijn.

je kunt het wel fkes proberen !

jodo48

Ik heb hetzelfde probleem. Het vreemde bij mij is dat de leeslampjes het wel doen.
            Kon ook geen spanning vinden op de bedrading van de binnenverlichting. :( :(

wim-v6
            Deelnemer

Leeslampjes hebben een aparte voeding..

jodo48

Volgens een monteur van Opel zou het zekering 16 5amp. kunnen zijn. Helaas kom ik in het instructieboekje geen zekering 16 tegen.
                Ik probeer a.s zaterdag als ik het Opel winterplan erop laat zetten, of het nagekeken kan worden. ;)

botssiee

In het boekje van de combo staat zekering 24 5amp, maar die was nog heel.

jodo48

Inderdaad…….

combo c tour
                    Deelnemer

zou die zekering toch maar eens vervangen.
                      baad het niet schaat het niet. :jerry
                      verder alle andere zekeringen na gaan of ze heel zijn. :wors
                      voor 100% zekerheid gaan. :thumbup :D

jodo48

Het euvel was inderdaad zekering 16, maar die is 7.5 amp……..Nog bedankt voor het meedenken…. ;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.