Binnenscherm rechtervoorwielkast domonteren

Forumindex Forums Modellen Astra Binnenscherm rechtervoorwielkast domonteren

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    oomens94
    Deelnemer

Goedenavond,

Ik heb even een vraagje. Er zit rechtsvoor in mijn wielkast een beetje roest. Als je ervoor staat, links onder. Waarschijnlijk een klein plekje achter mijn binnenscherm. Wil dit wel behandelen, alleen dan moet ik mijn binnenscherm eraf halen, anders kom ik er niet bij.

Heeft een van jullie misschien wat tips hiervoor? Hoe zit dit bevestigd? Heb wel even gekeken, lijkt op een soort plastieke potnagels?

Gegroet

Opeltje17
      Deelnemer

Om wat voor astra gaat het F,G?

oomens94
        Deelnemer

Sorry, vergeet ik er helemaal bij te zeggen. Astra H station uit 2006.

Opeltje17
          Deelnemer

Daar hebben wij ook last van gehad bij onze H wat ik toen gedaan heb is het binnen scherm een stuk los gehaald (zit inderdaad geklikt pennetje moet je een stukje indrukken en dan het hele drukkertje eruit pakken)

opletten dat je het pennetje er niet helemaal doorheen drukt(ervaring :D) want dan ben je hem kwijt.

bij ons zat er allemaal zand en water in dat heb ik eruit gehaald met remmen reiniger goed schoongemaakt en met bescherm was ingespoten tot nu toe geen last meer van roest.

TIP: kijk ook eens in de dopjes boven op de veerpoot daar willen ze ook nog wel eens roesten.

oomens94
            Deelnemer

Ik ga het is proberen! Dankje voor de informatie. Met wat heb je het precies ingespoten?

Nog een vraagje off topic: Mijn startmotor maakt een beetje schrapend geluid bij het starten. Heel kort, nog geen seconde. Alleen bij koude motor.
              Na wat zoeken ga ik ervanuit dat het de startmotor is die gesmeerd moet worden.

Is er iemand die toevallig weet hoe ik dat het beste zelf kan doen? Ben wel redelijk technisch, dus moet lukken denk ik.

Opeltje17
              Deelnemer

Ik had zoiets gebruikt:http://www.valvoline.nl/tectyl/corrossiewerende_producten/tectyl/tectyl%20glashelder maar dan van een ander merk.

Wat je kan doen is de start motor demonteren en kijken of de bendix dat is het tandwiel in de start motor die bij het starten naar buiten komt versleten is.

Het kan ook zijn dat de starter krans(tandwiel op het vleigwiel) versleten is.

Wat ik je zou aanraden is start motor demonteren en naar een revisie bedrijf brengen.

oomens94
                Deelnemer

Stel dat ik hem even naar het autobedrijf breng, is dat veel werk? Anders doe ik het zelf wel.

Heb je nog tips waar ik dan op moet letten?

Opeltje17
                  Deelnemer

Weet niet wat voor motor erin ligt en een brug is wel een must.

En als je het zelf gaat doen altijd de min/plus pool van de accu halen zodat je geen kortsluiting kan maken en voor de rest spreekt het meestal wel voor zich.

oomens94
                    Deelnemer

1,6 16V. Z16XEP motor.

Opeltje17
                      Deelnemer

Deze zit aan de achterkant van het motorblok dus een brug is wel noodzakelijk is wel zelf te doen als je een beetje technisch bent dus dat moet jou wel lukken.

Als je de accu maar los haalt met demonteren.

oomens94
                        Deelnemer

Bedankt voor de info. Ik probeer er deze week even naar de kijken. in ieder geval wielkast. Ik laat nog wel even weten of het gelukt is!

oomens94
                          Deelnemer

Nog even tussendoor. De startmotor geeft alleen dat geluidje bij een (flink) koude motor. Dus bij lagere temperaturen. Vanmorgen startte ik en toen had ik nergens last van. Is dat een duidelijke aanwijzing dat de tandwielen niet versleten zijn maar alleen wat vet nodig hebben?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.