Binnenkort een Corsa D 1.3 CDTI Edition 111 bouwjaar 2011

Forumindex Forums Modellen Corsa Binnenkort een Corsa D 1.3 CDTI Edition 111 bouwjaar 2011

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    bjornspiering
    Deelnemer

Binnenkort hebben we er een Opel corsa D 1.3 CDTI Ecoflex edition 111 bij.
      nu is mijn vraag kun je deze ook chiptunen?
      het is een diesel mert 95 pk maar meestal kun je diesel wel chiptunen toch?

twistam

Bij bijna elke hedendaagse auto is chiptuning mogelijk. Vooral bij motoren met turbo is de winst vaak vrij groot. Echter heb ik wel verhalen gelezen dat de 1.3CDTI hier niet zo geschikt voor zou zijn. En vergeet niet dat de 95PK versie ook al de sterkte 1.3 is, er is ook nog een versie met 75PK.
        En daarnaast heb ik niks tegen op chiptuning, maar wel als het gaat om belastingvrij rijden of lagere bijtellingscategorie ed. Verbruik en uitstoot varen er vaak bij op, en zijn die waarden op papier bij lange na niet meer mogelijk. Als je een Corsa diesel wilt met wat pit, koop dan gewoon de 1.7CDTI 125PK.
        Vindt het eerlijk gezegd een beetje sneu als je eerst een belastingvrije auto (of bijtellingsvoordelige) auto koopt, vervolgens die te gaan chippen.

Vergeet overigens niet dat motorslijtage toeneemt en dat de garantie verdwijnt.

bjornspiering
        Deelnemer

ojah, dat snap ik als de best maar daarom mijn vraag ook :D en ik was het ook van plan om het naar 5 jaar te doen als de garantie van de auto af is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.