binnen verlichting blijft gedimd branden

Forumindex Forums Modellen Astra binnen verlichting blijft gedimd branden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    dave32
    Deelnemer

Goede dag,

ik heb een Opel Astra G bouw jaar : 2001

ik heb problemen met mijn binnen verlichting.

het lampje voor blijft gedimd branden, de 2 lichten achterin gaan wel gewoon uit maar  wanneer ik het lampje voor er uit haal blijft er 1 achterin gedimd branden en als ik ze er beide uit haal blijft de andere achterin gedimd branden.. ik snap hier werkelijk helemaal niks van :unsure: . iemand enig idee wat er aan de hand is?

computerbug
      Deelnemer

Heb je de lampjes verwisseld voor leds?

dave32
        Deelnemer

er zitten inderdaad blauwe lampjes in en dus niet de originele.. deze zaten er in toen ik de auto kocht

zou dit voor de problemen zorgen denk je ?

computerbug
          Deelnemer

Dat is geen probleem, de normale lampjes, hebben meer weerstand, dan led’s, dus blijven zwak branden.

Ik heb er zelfs op de 4 deuren instap verlichting gemaakt en ook in het koffer gedeelte 2 lichtpunten bij gemaakt.

De normale lampjes hebben dat ook, alleen zie je dit niet, door de weerstand.

Mijn Zafira heeft een keer 2 maanden stil gestaan, en startte toen nog gewoon direct.

Als je in het donker er een boek bij kan lezen, zou ik mij pas zorgen maken.

dave32
            Deelnemer

oke Top ! goed om te horen ik was al aan het zoeken hoe ik alles opnieuw moest aansluiten .

dit bespaard mij een hoop moeite  :happy02:  .

bedankt! :toppie:

Astra_DLS
              Deelnemer

Was ook het eerste wat ik dacht. Een ledje heeft maar heel weinig vermogen nodig om te werken. Je ziet nu lek stroom door de lampjes lopen. De reguliere gloeilampjes worden daar niet warm genoeg door en gaan geen licht geven, de ledjes reageren er wel direct op.

Ik heb buiten een led snoer hangen op een aan/uit schakelaar. Die geeft ook lekstroom en de ledjes blijven heel flauw branden. Als ik de stekker rechtstreeks in de wandcontactdoos stop werkt alles naar behoren. Niets om je zorgen over te maken.

Let ff goed op het starten, als dit moeilijker gaat worden heb je kans dat de accu leeggetrokken wordt, maar ik verwacht niet veel problemen hiermee..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.