Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › bilstein b6 of koni geel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2012 om 09:29 #17244646
goeie dag mensen
ik onder mijn gsi nog andere dempers voor hebben(achter zit al koni geel)
wat voor dempers zou ik der onder moeten zetten koni geel of bilstein b6?
en wat voor verlaging veren?
want ik wil men borbets der onder kunnen hebben en niet men wielranden laten kloppen.
iemand tips advies hoe veel mm?(de neus mag lager zijn als de kont van de auto)
gr bouke8 november 2012 om 10:12 #17965185Makkelijste is voor koni geel met eibach veren, de verlaging is eigen smaak en voorkeur.
Als het mij vraagt, Bilstein B8 sprint met eibach veren.10 november 2012 om 23:55 #17965186Je moet sowieso (tenzij je het zelf denkt beter te hebben uitgevonden) altijd voor+achter een set hebben van het zelfde merk en type. Mensen die denken dat dat niet zo is zijn meestal niet op de hoogte van hoe zo iets nou echt werkt. Zie het zo, als ik bij een stoel of een tafel een poot 5cm korter maak welke andere poot heeft daar het meeste invloed van? Juist! De poot er tegenover! Met vering/dempers werkt het net zo, als een van de vier wielen een klap moet opvangen en dat wiel heeft zelf een stugge demper en het wiel diagonaal er tegenover een slappe dan heeft het wiel met stugge demper alsnog een slappe karakteristiek. Nou ja, semi slap, er wordt in elk geval een potje van gemaakt.
Heb zelf Bilstein B6, die is kwalitatief vergelijkbaar met de B8 alleen is hij voor niet of mild verlaagd en B8 voor verlaagd tot extreem verlaagd. Verder heerlijke dempers die vind ik comfort en sportief beter combineren dan Koni dempers.
13 november 2012 om 10:53 #17965187Ik rijd met gele Koni’s, maar die zijn inderdaad wel vrij hard.
Maar goed, dat was ook mijn bedoeling.9 december 2012 om 12:58 #17965188Voor en achter verschillende merk dempers maakt niet uit.
als je links en rechts maar wel de zelfde dempers hebt.
Als je een set koni dempers onder je auto heb kan je de demping achter ook harder zetten als je meer grip achter wil hebben bij een voor wiel aandrijver.MVG André
9 december 2012 om 13:44 #17965189@Andre Botter wrote:
Voor en achter verschillende merk dempers maakt niet uit.
als je links en rechts maar wel de zelfde dempers hebt.
Als je een set koni dempers onder je auto heb kan je de demping achter ook harder zetten als je meer grip achter wil hebben bij een voor wiel aandrijver.MVG André
Als ze wel een beetje de zelfde eigenschappen hebben dan, want heb zelf met B6 voor gereden en Monroe achter en dat dweilde alle kanten op. En als je er over nadenkt is dat ook logisch, want op de dempers wordt diagonaal over het chassis ook kracht uitgeoefend en dan gaan de eigenschappen van de demper er diagonaal tegen over meespelen. Als het beide ‘sport’ dempers zijn zul je best merken kunnen combineren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.