Billet vliegwiel

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Billet vliegwiel

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    astraac20xe

İk heb laast Billet vliegwiel Van dutchpowerstrading gekocht met arp bouten,combinatie met sasch sinterplaat en omp drukgoep.heb achter een f20 hangen.nou ben ik bezig met c20xe turbo.ik wil rond 250pk gaan rijden.nou heb ik twijfels de koppeling en drukgroep kan die kracht wel aan maar of de vliegwiel zoveel kracht kan aanhouden ben ik er Niet zekker van heeft iemand ervaring met deze vliegwiel?

sw16v
      Deelnemer

gaat gemakkelijk goed.

astraac20xe

kijk dat is mooi.en tot hoeveel pk kan de f20 aan?en ik rij c20xe met dis.ik ben er niet zekker van maar denk dat het om ks400 clinderkop gaat.kan ik gewoon deze clinderkop gebruiken als ik turbo op mijn c20xe ga hangen.wat kan deze clinderkop aan?

GSI Racer
          Deelnemer

cilinderkoppen van een XE en LET zijn gelijk.
            is het niet beter/gemakkelijker om een LET te kopen?
            zuigers en drijfstangen van een XE kun je niet gebruiken, of je moet al met lage druk gaan rijden en een stuk of 3,4 koppakkingen :angel

F20 kan wel wat hebben als ik de sprinters hier moet geloven :jerry

gsi-maffia

@ GSI Racer ik bouw al jaren C20xe`s om naar LET omdat in de jaren dat wij ermee begonnen het zeer moeilijk was om een

C20LET op kenteken te krijgen.. is veel makkelijker want dan kun je de originele motor weer terug in de originele auto leggen..

en als je beetje dikke turbo bouwt dan gebruik je meestal toch andere zuigers.. of originele C20LET overmaat..

wel idd turbo zuigers verbouwen..

En wat die drijfstangen betreft.. dat zijn precies dezelfde.. check t maar in de EPC als je t niet geloofd..

GSI Racer
              Deelnemer

oh dacht dat die drijfstangen verschillend waren ;)

wel trouwens ff toeteren als je hier langs rijd he :jerry
                heb je wel gezien!

astraac20xe

Ik Ben zelf in buitenland, hier is het echt niet makelijk om een c20let op kenteken te krijgen.

Hoe meer onderdelen gelijk aan c20let hoe sneller het project af Kan zijn.bedankt voor informatie.

david verburg
                  Deelnemer

drijfstangen zijn idd het zelfde dus die kun je gewoon gebruiken
                    let op! niet meer als 300pk op zetten want dan gaan ze stuk
                    wel de zuigers van een c20let monteren ,ook moet je een olie retour aansluiting maken in je onderblok
                    de aanvoer voor de olie naar de turbo kun je achter op je blok maken er zit naast je olie pomp een loze
                    imbus bout als je die er uit draaid kun je daar een aansluiting maken voor de aanvoer
                    heb nog wel ergens fotoos zwerven denk ik van een omgebouwde c20xe zal eens kijken of ik die kan posten
                    hier.
                    verder is de f20 niet zoon hele sterke bak is mijn ervaring de 5e versnelling is een hekel punt
                    maar zolang je niet vol op het gas gaat in zijn 5 moet het best goed gaan.
                    250 pk kan ie wel hebben zonder problemen
                    wat ga je trouwens met de originele ecu doen?
                    veel druk kan je er niet op zetten want dat gaat ie niet trekken,dta,vems,enz ???????????

fotoos

heb er nog wel meer maar photobucket doet een beetje moerlijk dus die houd je tegoed

astraac20xe

We gaan denk ik eerst wel alles standaart houden wil eerst een goeie bak vinden.

Ik Ben zelf geen auto monteur, ik laat deze project doen.

Ik heb een hele goeie monteur gevonden die deze werk al jaren doet.

Hier onder kunt u zien hoe goed die is.

Astra turbo:

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/72509-astra-gsi-turbo-sel20let.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Kadett itb:
                      http://www.techturkey.com/forum/project-cars/80457-kadett-gsi-16v-34-mae-43-revolution-project.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

tijgetje57
                      Deelnemer

Heb beide projecten bekeken en vol bewondering zitten lezen. (Edit: plaatjes kijken, ik kan geen Turks.)

Deze vent heeft 2 gouden handen!! :thumbup :thumbup :thumb :thumb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.