Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Billet vliegwiel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2011 om 11:16 #17234698
Heeft iemand ervaring met billet vliegwiel voor c20xe die op het marktplaats staat?deze vliegwiel weegt 3.4 kilo is het telicht?ik wil met f20 of f16 versnellingsbak rijden.met standaart koppeling.
25 maart 2011 om 16:08 #17844076Rijdt al tijden met een 3,5kg alu vliegwiel op de LET. Werkt prima, wel ff laten balanceren met de drukgroep erop.
25 maart 2011 om 16:15 #17844077Mooi dingetje! Ook niet te duur volgens mij :agent
25 maart 2011 om 17:35 #17844078Heb zelf ook een billit steel komvliegwiel, komt niet bij DPT vandaan trouwens….
bevalt tot nu toe goed….. heb er meer vertrouwen in dan een afgedraaide gietijzeren.
26 maart 2011 om 08:42 #17844079[rquote=1899696&tid=145187&author=Corsa_GSi]Rijdt al tijden met een 3,5kg alu vliegwiel op de LET. Werkt prima, wel ff laten balanceren met de drukgroep erop.[/rquote]
diezelfde had ik ook, maar die werkte bij mij op een gegeven moment dus niet meer zo goed :angel
26 maart 2011 om 11:52 #17844080Metalen insert los gegaan?
26 maart 2011 om 13:57 #17844081Moet ik hem laten balanceren met drukgroep.kan het Niet zonder balans dan?
26 maart 2011 om 15:24 #17844082[rquote=1900314&tid=145187&author=sw16v]Metalen insert los gegaan?[/rquote]
starterkrans die over het vliegwiel heen draaide :sleeping
26 maart 2011 om 18:00 #17844083[rquote=1900390&tid=145187&author=astraac20xe]Moet ik hem laten balanceren met drukgroep.kan het Niet zonder balans dan?[/rquote]
jup. balanceren incl drukgroep.
anders heb je kans dat je nog onbalans hebt naderhand.
het laatste wat je wilt is een vliegwiel dat door het schutbord naar binnen komt……27 maart 2011 om 18:09 #17844084Kan elke Opel service dit balans wel doen dan?en ik kan toch wel de orginele bouten gebruiken voor de vliegwiel arp bouten is toch niet verplicht?
27 maart 2011 om 18:17 #17844085[rquote=1901128&tid=145187&author=astraac20xe]Kan elke Opel service dit balans wel doen dan?en ik kan toch wel de orginele bouten gebruiken voor de vliegwiel arp bouten is toch niet verplicht?[/rquote]
als je toch bezig bent ARP.
ze zijn niet zo heel duur28 maart 2011 om 15:35 #17844086lekker zo goedkoop mogenlijk doen joh
ouwe bouten erin, goedkoop vliegwieletje, balanceren hoeft ook niet maar als ie door je schutbord je pens invliegt niet komen zeuren hier he28 maart 2011 om 19:22 #17844087ik weet niet tot hoeveel toeren je motor gaat en hoeveel vermogen hij heeft, maar die vliegwielbouten hoef je niet perse te vervangen.
ik heb het zelf nagevraagd aan de revisieboer.
29 maart 2011 om 20:52 #17844088Ben nou helemaal in de var de ene zegt dat het goeie vliegwiel is en de andere weer niet.is het goed dat ik deze vliegwiel koop of niet?of zijn er better vliegwielen voor ongeveer 300€ ?
29 maart 2011 om 21:09 #17844089İk probeer helemaal niks goedkoop tedoen.ik ben op deze form omdat ik niet zo veel ervaring heb over autos.en ik wil graag dat mensen die ervaring hebben mijn helpen hier mee.en mijn auto is niet in nederland maar in buitenland vandaar dat ik vroeg dat elke opelservice dit balans kan doen en of het niet zonder balans kan.als mijn auto in nederland was geweest zou ik me niet druk maken over balans.
30 maart 2011 om 14:02 #17844090Elk revisiebedrijf moet een vliegwiel kunnen balanceren. Dealers kunnen dit meestal niet.
Vliegwiel bouten zitten vast met Loctide en zou ik dus altijd vervangen.
En een setje nieuwe vliegwiel bouten bij de opel dealer kost je ook niet de moeite. ARP is wel beter, maar weer duurder (via ebay wel te krijgen voor nette prijzen).
3,4kg is prima te doen op een C20XE met F20/16 bak.
31 maart 2011 om 14:30 #17844091Oke ik ga deze vliegwiel bestellen met arp bouten.bedankt iedereen voor informatie
4 april 2011 om 17:55 #17844092Ik zou nou toch graag een keer fotos willen zien van een vliegwiel door een schutbord heen. Ik kom al jaren op de sloop en kijk naar alle schades maar ben nog nooit zoiets tegen gekomen.
4 april 2011 om 20:51 #17844093geen foto, maar wel een filmpje :)
12 april 2011 om 13:36 #17844094Nou heb ik de vliegwiel met arp bouten besteld.ik ontvang ze vandaag.
maar op de site van mtech viel me op als je een platvliegwiel monteerd dat je een drukgroep moet hebben van c20xe onder het bouwjaar 1993.ik heb zelf een c20xe van 1994.
kan ik deze vliegwiel niet gebruiken dan met het drukgroep wat ik nu ondermijn bak heb zitten?
En heeft iemand ervaring met het sportkoppeling en het versterktedrukgroep die op ebay tekoop staat?er staat dat die tot 300pk en 360nm kan hebben.
mijn auto gaat ongeveen 180pk daarom wil ik niet zoveel geld geven en een sachs kopen.
het gaat om deze set
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.