Ik sta op het punt om een corsa c te kopen maar ben daarbij in dubio geraakt. Ik ben van plan om ongeveer 20.000 kilometer per jaar te rijden en wil dat de auto mij hierbij helpt voor de komende twee jaar.
Ik heb twee leuke modellen gespot, een 1.2 automaat met nog geen 170.000 op de teller voor grofweg €1800. Het voordeel vind ik de relatief lage kilometerstand en het feit dat het een automaat is, wordt er bij dit model niet minder zuinig van en wel lekker makkelijk. Het nadeel is dat het een erg basis model is, zit niks extra’s op behalve airbags.
De andere auto is een 1.2 voor €1600 met 200.000 op de teller, dit model heeft een airco en is €200 goedkoper. Er zou een nieuwe ketting omliggen maar verder ben ik een beetje bang voor significant hogere onderhoudskosten vanwege de kilometerstand. Ik heb al even rond gezocht op het forum maar kon hier niet directs iets over vinden.
Mijn vraag is dus eigenlijk wat voor extra onderhoud kan ik verwachten bij een corsa c 1.2 bj 2001 met een kilometerstand van 200.000 vs een corsa c 1.2 bj 2001 automaat met een kilometerstand 170.000. Een nieuwe koppeling zal wellicht komen op spelen maar verder kan ik niet echt bijzondere dingen bedenken. Wat kost een nieuwe koppeling eigenlijk ongeveer?