Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Bijna tijd voor een nieuwe turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2012 om 15:04 #17949483
@ronOPC1 wrote:
@dion87 wrote:
tja hij loopt nog prima enzo, spoelt lekker op. maar ben die 191pk onderhand wel gewent, en hij moet harder haha.
dus dan maar meteen beginnen met de turbo en FMIC
maar als die niet al te veel speling heeft die oude turbo, bewaar of verkoop ik em gewoon.Je kunt hem ook laten chippen bij EDS met een LET turbo hoor, heb je een 235/240 pk. Als de turbo nog goed is is het zonde om hem te vervangen eigenlijk. Monteer je nog een olierestrictiebout voor het behoud van deze en wie weet mischien gaat ie nog wel een 40.000 km mee. En als je besluit om een LEH turbo daarna een keertje erop te zetten kun je voor een 100 euro en als je geluk hebt voor niets de software ook weer aan laten passen bij EDS. Het mooi vind ik van een LET turbo is dat deze na het chippen bij EDS eerder opspoelt dan een LEH, is ook maatje kleiner, heb je onderin veel koppel. DE LEH lader komt wat later in. Kun je wel meer pk’s mee draaien……..
Hoeft trouwens niet perse bij EDS hoor, andere tuners doen het ook zolals V-maxx, klasen motorsport en VBD Works.
ik ben ook van plan om naar EDS te gaan, denk ergens in het voorjaar.
maar me oude LET lader die verkoop ik gewoon ondanks die het nog prima doet. ik vervang em ook niet vanwege onderhoud, maar om em op te voeren. ik heb ookal andere intercooler, airbox en brandstofdrukregelaar enzo.
maar als ik naar EDS ga, wil ik ook meteen me injectoren doen. en als het dit jaar nog ff meezit ook me uitlaatsysteemen voor onderin me toeren heb ik ookal een licht krukaspoelie erop.. niet dat het zon verschil maakt, maar je voelt et wel.
4 januari 2012 om 19:16 #17949528Please ga gewoon een stukje verder rijden (Klasen/VMAX), Ik heb zelf slechte ervaringen met EDS en ik raad het niemand aan (Tenzij je flink wat geld over hebt).
Als je toch graag naar EDS wilt doe dan niets met standaard ingeladen map, ga gelijk voor Custom mapping zodat je zeker weet dat alles goed zal werken.In ieder geval succes ermee :)
4 januari 2012 om 21:11 #17949529Misschien zijn mijn 470cc injectoren dan wel wat voor jou want ik ga naar 630cc.. En ik zou eerst alles veranderen dus ook je uitlaatsysteem en dan af gaan stellen..
Groetjes Ram
5 januari 2012 om 07:26 #17949530@16VCalibra wrote:
Misschien zijn mijn 470cc injectoren dan wel wat voor jou want ik ga naar 630cc.. En ik zou eerst alles veranderen dus ook je uitlaatsysteem en dan af gaan stellen..
Groetjes Ram
ligt eraan hoeveel je ervoor vraagt :P op de site van regal staan 470cc voor 120 pond met nieuwe rail erbij
@XpLoD wrote:
Please ga gewoon een stukje verder rijden (Klasen/VMAX), Ik heb zelf slechte ervaringen met EDS en ik raad het niemand aan (Tenzij je flink wat geld over hebt).
Als je toch graag naar EDS wilt doe dan niets met standaard ingeladen map, ga gelijk voor Custom mapping zodat je zeker weet dat alles goed zal werken.In ieder geval succes ermee :)
ja ik ga zoiezo voor een opmaat gemaakte map, al wil ik een standaart remap kan ik het ook in nederland laten doen dusja..
5 januari 2012 om 09:32 #17949531Zou het eigenlijk verschil maken op een standaard Z20lel om daar een LEH turbo op te schroeven?
Nu blijkt dus dat mn Z20lel voorzien is van een LEH lader. Gisteren in de 200PK Astra H van mn neef gereden met 200PK en die voelt minder snel aan dan mn eigen GTC met die LEH lader…..
Weird stuff. Was bij de garage niet bekend dat mn auto een LEH lader had….
5 januari 2012 om 09:35 #17949532en jij rijdt ook met 200pk? enkel heeft hij er een LEL turbo op ofzo?
5 januari 2012 om 09:43 #17949533Normaal heeft een lel 170pk. Hij heeft een 200pk versie maar de mijne is veel robuuster met oppakken en doorversnellen. Ik heb in zijn LER gereden en dat viel me enigzins tegen….
5 januari 2012 om 10:18 #17949534De LEH lader is groter en komt wat later in, de LET lader pakt vroeg op en knalt er meer in zeg maar, vooral als ie gechipt is.
Daarom lijkt ie in eerste instantie sneller, hij is daarin tegen wel eerder “uitgeput” zeg maar.5 januari 2012 om 11:04 #17949535Nou, bij mij komt hij toch echt bij 2000rpm op gang en die LEr van mn neef pas bij 3000 ofzo.
Maar die trap van achter is bij die van mij vele malen groter tot aan de 6000rpm5 januari 2012 om 11:08 #17949536het kan ook goed zijn dat jullie verschillende software hebben + verschillende turbo.. dus dat je daarom zoveel verschil merkt.
200pk is niet altijd maar het zelfde5 januari 2012 om 11:21 #17949537Dat klopt idd wel :)
Maar sta er nog steeds er raar van te kijken dat er een LEH turbo op mn Z20lel GTC gemonteerd zit. Ik wist het niet en bij de garage wisten ze het ook niet. Anyway, beter van zo toch?
5 januari 2012 om 11:23 #17949538@frank de jonge wrote:
Dat klopt idd wel :)
Maar sta er nog steeds er raar van te kijken dat er een LEH turbo op mn Z20lel GTC gemonteerd zit. Ik wist het niet en bij de garage wisten ze het ook niet. Anyway, beter van zo toch?
das een ding zeker! die LEH laders blijven kwa standaart turbo’s de beste en gaan ook het langste mee
en al zou je het willen valt er ook meer power uit te halen.5 januari 2012 om 11:40 #17949539Nou, heb deze vakantie net die downpipe eronder gemoffeld en das al een behoorlijk verschil. Het sjouwt nu eerst wel weer voldoende (al is het nog niet zo als mn oude auto :angel )
5 januari 2012 om 11:49 #17949540wat was je oude auto dan? :P
5 januari 2012 om 11:59 #17949541Dit was mn grote trots, alleen zuipen!!!!! maar hier was ook flink motorisch aan veranderd king:
5 januari 2012 om 13:44 #17949542dat is inderdaad ook leuk speelgoed :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.