Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Bijna tijd voor een nieuwe turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 23:23 #17949508
De Walbro pomp ik gebruik ze niet meer tot 300+ pk gaat nog 400pk redden ze niet heb ik al meerdere keren op de dynobank mee gemaakt.
Ik monteer alleen nog pierburg.19 december 2011 om 23:38 #17949509Zijn die pierburgs zo ipv je oem pomp te plaatsen?
Ik wil straks met de coupe rond de 315pk draaien…..wil een goeie brandstofpomp hebben, huidige is nu een ton oud.
20 december 2011 om 06:20 #17949510Volgensmij zijn de oem pompen ook van pierburg
20 december 2011 om 08:44 #17949497gister alles alweer binnen gehad en moet zeggen dat ik erg tevreden over hoe snel dat geregelt wordt en opgestuurd.
dus met een beetje geluk, zit het erop voor volgend jaar.. JEEEJ :D
20 december 2011 om 11:48 #17949511nou was er laatst een topic over het afstellen van je actuator.. en nu ik een nieuwe turbo inhuis heb, met een geupgradee actuator, vraag ik me dus af hoe je die meot afstellen.
indat topic werd gezegt, dat je er maar gewoon af moet blijven enzo. maar dat gaat in dit geval nogal lastig als je em op je auto wilt hebben.
ieder hier ervaring mee, want lijkt mij dat je er inderdaad niet zomaar aan gaan zitten klieren enzo..20 december 2011 om 12:03 #17949512maar wat plaatjes erbij
21 december 2011 om 18:35 #17949478maar waarom een nieuwe turbo? die dingen gaat toch veel langer mee als 136dkm ?
21 december 2011 om 21:32 #17949513Waarom niet :P
21 december 2011 om 21:33 #17949514@Dion, ook gelijk uprated actuator?? Nice!! Moet ik ook nog eens hebben!
22 december 2011 om 08:08 #17949515@Baas J. wrote:
Waarom niet :P
precies!! maar moet echt ff uit gaan zoeke hoe zon actuator afgesteld moet worden.. want als die verkeert staat, zal dat vast niet goed wezen voor me turbo.
22 december 2011 om 09:17 #17949482Hoeveel millimeter staat de originele? Vanaf onderkant onderste moer tot uiteinde stangetje?
22 december 2011 om 09:39 #17949480geen idee, ik zal vanavond is kijke. maar hoe houdtie langer ze druk vast dan? als je em strakker of losser draait laat maar zegge..
22 december 2011 om 11:46 #17949516je kan hogere drukken rijden door het te verstellen. daarom als je het gaat verstellen stel telkens een klein stukje en ga dan weer rijden. niet dat je dalijk 1.5 bar rijd op een standaard ecu..
22 december 2011 om 12:07 #17949517dus het is een must om eerst ff een drukmeter erbij te halen, voordat ik aan die actuator ga zitte.
22 december 2011 om 13:28 #17949518Hoe zit dat dan met dat pingelen? Als je die actuator bv die moer 1 hele slag draait?
22 december 2011 om 16:58 #17949519:thumb Dan gebeurt er niets extreems Frank!
Je verhoogt alleen de invoer van meer lucht van de Turbo naar de motor.
Krijgt ie te veel lucht(druk) dan valt hij in de noodloop en moet je snel zorgen dat je op de vluchtstrook komt. :D
Bij de tuning Fase 1 doen ze precies het zelfde.(andere software) en meer druk via het opschroeven van het moertje.
Tot hij het gewenste effect geeft op de bank qua vermogen.
Als je zelf iets schroeft dan gaat je vermogen van 237 naar 240 Pk bij een z20-let. als voorbeeld.
Zelf heb ik hem ook afgesteld de H turbo omdat ik zo stom was een niet geupgrade actuator te bestellen.
Hij loopt nog steeds te rijk en wordt gekoeld door de Ethanol. :???:
Na mijn vakantie schroef ik hem nog wat op en een volledig 76mm systeem.Gr. peter.
22 december 2011 om 18:59 #17949520Maar weet nog steeds niet hoeveel mm t origineel is :P
23 december 2011 om 08:30 #17949521ik ben ook niet wezen kijke met me stomme kop, heb het nogal druk nu me zusje een huis heeft gekocht enzo.. dus klus me de.. :swear
23 december 2011 om 13:50 #17949523@Baas J. wrote:
Maar weet nog steeds niet hoeveel mm t origineel is :P
Bij mij staat de actuator stang nu 1.6 mm. met de 2 moertje meegerekend.Vanaf de onderkant met een H-turbo en inj.
23 december 2011 om 19:13 #179494811,6mm?? Sorry maar dat kan nooit…
Dat kan je op de foto hierboven al zien.
23 december 2011 om 20:06 #17949524Denk dat hij 16 mm bedoelt met de 2 moertjes mee gerekend. ik geloof dat het 10 mm was tot het moertje.
2 januari 2012 om 18:43 #179495262 januari 2012 om 19:08 #17949527Relatief…
Je kan al nieuwe z20leh turbo’s kopen voor 400gbp ofzo… is ook niet heel de wereld.
3 januari 2012 om 09:16 #17949522nee inderdaad, het word pas echt een duur geintje als je er ballbearings enzo in wilt. dan kost ie ineens het dubbele
4 januari 2012 om 15:00 #17949525@dion87 wrote:
tja hij loopt nog prima enzo, spoelt lekker op. maar ben die 191pk onderhand wel gewent, en hij moet harder haha.
dus dan maar meteen beginnen met de turbo en FMIC
maar als die niet al te veel speling heeft die oude turbo, bewaar of verkoop ik em gewoon.Je kunt hem ook laten chippen bij EDS met een LET turbo hoor, heb je een 235/240 pk. Als de turbo nog goed is is het zonde om hem te vervangen eigenlijk. Monteer je nog een olierestrictiebout voor het behoud van deze en wie weet mischien gaat ie nog wel een 40.000 km mee. En als je besluit om een LEH turbo daarna een keertje erop te zetten kun je voor een 100 euro en als je geluk hebt voor niets de software ook weer aan laten passen bij EDS. Het mooi vind ik van een LET turbo is dat deze na het chippen bij EDS eerder opspoelt dan een LEH, is ook maatje kleiner, heb je onderin veel koppel. DE LEH lader komt wat later in. Kun je wel meer pk’s mee draaien……..
Hoeft trouwens niet perse bij EDS hoor, andere tuners doen het ook zolals V-maxx, klasen motorsport en VBD Works.
OEPS, had niet goed gelezen, je had de turbo ondertussen al binnen zag ik. :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.