Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › bijna ongeval door losse wielen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2012 om 12:33 #17250024
hallo,
ik was gisteren een paar maten gaan halen was 40min rijden heen.
en in een keer hun waren thuis ik moest nog 30min rijden tot bij mijn thuis maar toen ging er wat krassen en kraken van achter ik wist niet wat het was ik stil een beetje door gereden toen toch maar is gaan kijken en toen bleek dat allen wielen los waren ik meteen terug vast gezet en het was terug en toen de wielen er afgehaald en toen er terug op gelukkig was het al een beetje licht en toen was het weg tot ik in mijn stad kwam was het er weer en weer alles los en toen weer vast gedraait en tegen 10km/u naar huis gereden.en het motorlampje ging ook in een keer aan en toen auto uitgezet en weer aan was niet weg toen de olie stok er uit gedaan en olie vuldop los er terug vast en het is weg?
een keer om 5u gehad en een keer om half 7
ik heb wel het carterpakking vervangen laatst maar de goede olie terug op gedaan snap er niks van.weet iemand hoe dit kan komen door wat en hoe ik het kan oplossen?
groeten
29 juni 2012 om 12:35 #18041782kan komen door het niet natrekken van je wielen nadat je ermee heb gereden als ze eraf zijn geweest.
ik trek ze altijd na 100km weer aan als er een is afgeweest..
29 juni 2012 om 12:43 #18041783ja kan idd heb er 900km mee gereden maar ik snap niet waarom ze dan los komen na dat ik ze echt vast gezet heb onderweg met een buis en een kruissleutel
29 juni 2012 om 12:45 #18041784het kan ook zijn dat je de verkeerde bouten heb, er zit volgens mij verschil tussen bouten voor lichtmetale velgen en stalen velgen
29 juni 2012 om 12:50 #18041785het zijn gewoon orginelen velgen en de bouten weet ik niet,
29 juni 2012 om 14:20 #18041786de lager is precies wel verbrand want er zit geen vet meer op en ziet helemaal zwart zou dit het probleem kunnen zijn van het kraken en trillen?
29 juni 2012 om 15:10 #18041787Heb je licht metalen wielen? Zelf al eens losgehad en weer gemonteerd zonder momentsleutel?
De grootst gemaakte fout van alle thuisklusser is dat de licht metalen velgen gewoon met de hand/kruissleutel aandraaien. Ipv met een momentsleutel zoals het hoort.
Staal kun je aandraaien wat je wilt, die bouten komen dan niet zomaar los. Bij lm. is dat anders, die bouten kunnen loskomen.29 juni 2012 om 15:36 #18041788ja op school doe ik auto en daar moeten we ze met 120 aandraaien en staal 110
en ik heb thuis een momentsleutel maar daar is het ook met, ik heb net de lager willen afdraaien ging niet en ja teveel kracht gezet met de hand en alles is kapot gedraaid en alles is verbrand geweest zat ook geen vet meer op dus zijn weer grote kosten –‘en de stalen velgen heb ik met de hand aan gedraaid en zo vast als ik kon en ze kwamen nog los maar ja nu nieuwe as ergens gaan zoeken en monteren en nieuwe lagers kopen en weer in vetten en monteren hoop dat het dan goed is want heb pas lm velgen besteld (:
29 juni 2012 om 16:35 #18041789Ik heb altijd geleerd dat ik LM velgen met 100-110 Nm vast moest draaien en stalen met 120. En er zit verschil in bouten, je hebt conische en bolconische bouten, als de velg met een conische bout moet worden vastgezet zal een bolconische minder draagvlak hebben bijvoorbeeld.
29 juni 2012 om 16:53 #18041790oh haha ;p die leerkracht van ons die gegint te flippen als we het nog ma vrage op welke nm dat moet die legt ook niks uit dus waarschijnlijk heb je gelijk :D
en weet je of zoon as van de trommelrem duur is?
29 juni 2012 om 17:05 #18041791heb je veel vijanden :hmmz alle 4 de wielen los lijkt mij geen toeval :jerry :jerry :jerry
29 juni 2012 om 17:13 #18041792haha ;p maar het probleem is dat ik de auto nergens alleen hebt gelaten :D
29 juni 2012 om 17:46 #18041793weet iemand hoe dit heet dat ik even op internet kan kijken :D
gewoon de as waar de schroefdraad af is (:29 juni 2012 om 20:04 #18041794:shock: :shock: sow … jij heb echt geluk gehad… :jerry
ps het heet een .. astap ;)
beetje wd40 lange ratel .. en geloof dop 17(weet niet zeker) ff naar de sloop..
je draait em zo los aan de achterkant.. let op dat je de trommel vastzet.. die komt los als je
de bouten eruit haalt..
neem ook gelijk de moer mee.. ;)29 juni 2012 om 20:56 #18041795haha ben blij dat ik thuis be geraakt :D
en dacht dat het 20 of 21 was maar ik pak alles mee ;D
en dacht dat het vandaag zaterdag was dus voor niks gewacht om naar de sloop te rijden maar ja morgen vroeg opstaan en meteen rijden :D30 juni 2012 om 13:50 #18041796bij een maatje van me was zn lager eraf gelopen inclusief wiel tijdens het rijden.
En we zijn toen naar de sloop gegaan en konden een complete trommel, dus met lager en remschoenen voor 20eu meenemen.
Dus het hoeft niet veel te kosten!
30 juni 2012 om 14:36 #18041797en was er niks anders meer aan omdat het wiel er ook af is geweest?
en we gaan maandag kijken want er was weer niks meer open vandaag –‘
en 20 euro is is niks voor dat.30 juni 2012 om 20:06 #18041798Om eerlijk te zijn draai ik m’n wielbouten nooit aan met een momentsleutel :P Zelfs het nadraaien laat ik achterwege… Denk dat ik dan gewoon met geluk op het juiste aantal nm’s zit ofzo :P
Dop 17, hefboom van ±40cm en dan bijna m’n volle gewicht erop…Moet hierbij wel zeggen dat ik alles degelijk voorbereid voordat ik aan de laatste draai begin… Kortom; kruislinks met de hand aandraaien, dan alles strakker aandraaien dat er geen beweging meer in zit, auto laten zakken en dan volledig vast…
Weet alleen even niet meer hoe dit machtige stukje gereedschap heet… Maar hij ligt op deze foto linksonderin op de grond… In dit geval had ik ‘m verlengd met een koppelstuk, maar dat gebruik ik bij de wielen dus niet.
In het ergste geval kan je altijd nog loctite gebruiken op het schroefdraad, dan weet je zeker dat hij niet los trilt :)
30 juni 2012 om 23:41 #18041799maandag ga ik het halen als ze het hebben.
en dan zeker meteen loctite gebruiken ;p
en ik heb ze zo vast gebraait dat mijn pa het vandaag niet los kreeg dus snap het echt niet hoe het komt dat het los kwam maar ja zal wel toeval zijn geweest denk ik1 juli 2012 om 07:24 #18041800@Klopper wrote:
[knip]
Weet alleen even niet meer hoe dit machtige stukje gereedschap heet… Maar hij ligt op deze foto linksonderin op de grond… In dit geval had ik ‘m verlengd met een koppelstuk, maar dat gebruik ik bij de wielen dus niet.
http://www.opelinfo.nl/vectrab/IMG_1963.JPGIn het ergste geval kan je altijd nog loctite gebruiken op het schroefdraad, dan weet je zeker dat hij niet los trilt :)
Zo’n stok met een knie gewrichtje en een dopsleutel aansluiting?
Da’s een wringijzer.2 juli 2012 om 13:15 #18041801de garage heeft er 50 euro voor gevraagt ik heb het gekocht maar nu kan de lager er niet meer op dus weeral kosten van 120 euro de lager nieuw kost 70 euro in een auto winkel en bij de garage vragen ze er 90 euro voor, vind het echt veel geld voor zoon oude auto maarja wat moet dat moet maar
2 juli 2012 om 14:11 #18041802ja mijn wiel was er een keer afgevallen tijdens het rijden, gewoon over de lager en die bout heen :O.
geen pretje! maar ik heb gewoon nieuwe trommel met remschoen en as en lagers gehaald voor 20eu.
zelf erop gezet verder was er niks aan de hand behalve een hart verzakking XD.
dus het lijkt me goedkoper als je er gewoon eentje van de sloop haal.
wel even controleren of die lagertjes beetje goed zijn.
succes.2 juli 2012 om 14:22 #18041803@Klopper wrote:
Om eerlijk te zijn draai ik m’n wielbouten nooit aan met een momentsleutel :P Zelfs het nadraaien laat ik achterwege… Denk dat ik dan gewoon met geluk op het juiste aantal nm’s zit ofzo :P
Dop 17, hefboom van ±40cm en dan bijna m’n volle gewicht erop…Moet hierbij wel zeggen dat ik alles degelijk voorbereid voordat ik aan de laatste draai begin… Kortom; kruislinks met de hand aandraaien, dan alles strakker aandraaien dat er geen beweging meer in zit, auto laten zakken en dan volledig vast…
Weet alleen even niet meer hoe dit machtige stukje gereedschap heet… Maar hij ligt op deze foto linksonderin op de grond… In dit geval had ik ‘m verlengd met een koppelstuk, maar dat gebruik ik bij de wielen dus niet.
In het ergste geval kan je altijd nog loctite gebruiken op het schroefdraad, dan weet je zeker dat hij niet los trilt :)
Ik gebruik die standaard sleutel die bij m’n auto zit. Ook goed kruislinks aandraaien en weer op de grond. Dan met m’n gewicht er een paar keer op deinen :) Dan een stukje rijden (plusminus 30 km met snelweg) en thuisgekomen nog eens hetzelfde :)
2 juli 2012 om 14:26 #18041804@jordygsi wrote:
ja mijn wiel was er een keer afgevallen tijdens het rijden, gewoon over de lager en die bout heen :O.
geen pretje! maar ik heb gewoon nieuwe trommel met remschoen en as en lagers gehaald voor 20eu.
zelf erop gezet verder was er niks aan de hand behalve een hart verzakking XD.
dus het lijkt me goedkoper als je er gewoon eentje van de sloop haal.
wel even controleren of die lagertjes beetje goed zijn.
succes.ja was van een sloop auto ik zei zo dat moet ik hebben en die zo van ja daar die auto en toen zei ik dat ik het er zelf af ging doen en daar verschoot die van want ik denk dat die nog meer wow vragen als 50 euro voor die stommen as en ik heb hem al gekocht moest het dringend hebben nu sebiet nog die lagers halen en dan weer rijden hoop ik
3 juli 2012 om 07:50 #18041805Lager wel goed afstellen he? Met een nieuwe splitpen erin! ;)
Misschien dat je het al weet, maar even voor de zekerheid.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.