bijgeluiden tijdens starten vec 2.2

Forumindex Forums Techniek Overige motor types bijgeluiden tijdens starten vec 2.2

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    redhead01
    Deelnemer

Hallo,

Het valt mij sinds enige tijd op dat mijn vectra 2.2 (bj. 2008 km. 55.000) tijdens starten een schurend, ratelend en tikkend geluid maakt na het starten. Dit geluid duurt 2 tot 3 sec. en is dan weg.
      het geluid doet zich lang niet altijd voor m.a.w. het kan ook zo zijn dat je er een paar dagen geen last van hebt.
      Het geluid is er alleen als de motor koud gestart word, of langer dan een uur stil staat ( niet helemaal koud dus ).

wie kan mij zeggen waar het probleem zit.

jsgsi
      Deelnemer

Dat wordt veroorzaakt door de distributieketting.
        De spanner blijft hangen.
        Advies: zo spoedig mogelijk de complete ketting(en) laten vernieuwen.
        Als hij van tijd schiet of breekt ben je de klos.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

redhead01
        Deelnemer

dacht dat dit probleem niet meer voorkwam bij de laatste lichting vectra 2.2……………en dan bij deze km-stand………

alleen spanner vervangen niet afdoende??

hij gaat maandag naar de garage voor controle van bovenstaand probleem. als hun dezelfde diagnose stellen kan ik eropaan praten dat ik de complete distributie vernieuw wil hebben. zijn dit meerdere kettingen??

schuitje

ja, de lange is van krukas naar de nokkenassen met een hydraulische spanner.
            en het kleintje is de oliepomp dacht ik.

heb er laats een paar gehad op de zaak.(zafira b en vectra c)

redhead01
            Deelnemer

okay, stel dat de garage wel de diagnose stelt dat de kettingspanner niet goed, is wat is dan aan te raden om allemaal te laten vervangen??

ik heb op de auto nl. nog (bovag)garantie en hij zit ook nog in de opel-garantie.

En bestaat er vanuit opel ook nog iets van een coulance-regeling mbt. de distributie van de 2.2. het probleem is nl niet bepaald nieuw, en op internet word wel gesproken over een nieuw model kettingspanner (buitendienst-oplossing).

Supermotard
              Deelnemer

Daar is die weer, de ketting. snel vervangen.
                Had een Zafira B met het zelfde probleem. Kilometerstand zegt niks in deze.
                viewtopic.php?f=44&t=145848

Op het vervangen zit ook weer garantie dus maak je daar geen zorgen om.

CarloAstra
                Deelnemer

Je moet altijd de complete set vervangen, de nieuwe type spanner heeft een inkeping in de drukstift die tegen de geleider aan zit. Bij het oude type is dat niet zo..
                  Advies om toch altijd de ketting en geleiders mee te vervangen, zeker omdat deze al heeft liggen rammelen.

redhead01
                  Deelnemer

inmiddels is de complete distributie vervangen, en bij de eerste keer starten moet ik zeggen dat ik mijn eigen auto niet weer kende. :thumbup :thumbup .

Nu het volgende:

oorzaak van de nu al kapotte distributie is niet echt aan te wijzen.
                    Echter een te geringe smering zou heel goed mogelijk kunnen zijn.

is het aan te bevelen om de motor een keer te behandelen met het volgende:

Forté Motor Flushwordt in combinatie met Forté Top End Treatment.

2000
                    Moderator

Als het goed is, is met het vervangen van de gehele distributie het probleem geheel weg. Toevoegingen zouden niet nodig hoeven zijn. Ik rij al weer 5 jaar probleemloos :thumbup

redhead01
                      Deelnemer

probleem is ook geheel weg, de toevoegingen zou ik willen gebruiken om problemen in de toekomst te voorkomen.
                        helemaal gezien de leeftijd/km-stand van mijn auto zit ik er niet op te wachten om met 100000 weer de distributie te vernieuwen.

vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit spul.

2000
                        Moderator

Als het goed is, is er ook een andere spoeier geplaatst om de smering te gegaranderen. (van horen zeggen)

redhead01
                          Deelnemer

klopt zit er bij mij op.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.