Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2010 om 22:34 #17731291
Morgen maar weer het dichte plaatje er tussen uit halen en kijken of er verandering in optreed.:swear
22 september 2010 om 05:34 #17731292origineel gepost door sjouke
de positie van het ding? … als ik het goed heb (maar nou kom ik weer bij het “niemand is perfect” gezegde)
zit de nokkenas sensor ergens boven op het blok aan de distry zijde :)
de BDP zit ergens onder aan de zijkantUhh.. wacht eens even.
Ik had het over “krukassensor” en niet over de “nokkenas sensor”.
22 september 2010 om 15:46 #17731293Ik heb vanmiddag bij stationair lopende motor ff de stekker van de lmm los gehaald en het motormlampie ging branden.
Meteen weer aangesloten en lampie ging uit en het gekke is dat het nu niet meer brand tijdens het rijden en ook de motor ook niet meer inhoud. Tja??????????????:hmmz22 september 2010 om 19:05 #17731294Er is wel, nog steeds, een constant aanwezig gesis (aanzuig of blaas geluid) aanwezig, ik ben het niet, ook geen leeglopende band en
terug sissen helpt ook niet.22 september 2010 om 20:13 #17731295origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door wim-v6
EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).
Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.
Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.
Willem
Sorrie wim, maar dat klopt ook niet, de EGR is niet zomaar af te doppen.
Als je de egr helemaal dicht maakt , is er helemaal geen airflow meer. Luchtmassameter geeft dan wel degelijk een foutmelding.Dit kan alleen als het een NO EGR map is.
Fiat oplossing met plaatje met daarin 4 gaten, voor standaard systeem. Onaangepast, of met slow EGR map van opel zelf.
Of gewoon helemaal origineel. (heb zelf gewoon nog een werkende EGR zonder plaatjes er tussen, en een nieuw inlaat spruitstuk, met slow egr fuelmap.No EGR bestaat dus wel degelijk, kontrole parameters van flowmeter override!!
EDS gebruikt dat namelijk.
grt NicoHelaas, u gaat niet door voor de koelkast.
In dit geval gaat je antwoord NIET op voor de 2.5 V6 X25XE en 3.0 V6 X30XE motoren.
Deze kun je Probleemloos Volledig afdoppen.
heb er meerdere rijden (en ook op het forum rijden Veel V6 rijders) met VOLLEDIG afgedopte EGR klep.
Dit is echter geen probleem
ik rijdt al 6 jaar rond met een VOLLEDIG afgedopte EGR.
het enige waarvoor mijn MM lampje een keer is gaan branden is een massastoring en een kapotte lambda geweest.
verder nooit problemen en een keurig schoon inlaat.
Dit is echter wel van toepassing op Velen smallblock 16V motoren, welke geen LMM hebben en dus geen storing op de LMM kunnen geven, maar een storing geven op de MAP sensor of EGR zelf
Willem
Willem
22 september 2010 om 20:45 #17731296origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door sjouke
de positie van het ding? … als ik het goed heb (maar nou kom ik weer bij het “niemand is perfect” gezegde)
zit de nokkenas sensor ergens boven op het blok aan de distry zijde :)
de BDP zit ergens onder aan de zijkantUhh.. wacht eens even.
Ik had het over “krukassensor” en niet over de “nokkenas sensor”.
foutje van moi :thumbup
:hmmz toch maar eens om een brilletje op pad geloof ik … :cool:
22 september 2010 om 21:02 #17731297origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door wim-v6
EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).
Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.
Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.
Willem
Sorrie wim, maar dat klopt ook niet, de EGR is niet zomaar af te doppen.
Als je de egr helemaal dicht maakt , is er helemaal geen airflow meer. Luchtmassameter geeft dan wel degelijk een foutmelding.Dit kan alleen als het een NO EGR map is.
Fiat oplossing met plaatje met daarin 4 gaten, voor standaard systeem. Onaangepast, of met slow EGR map van opel zelf.
Of gewoon helemaal origineel. (heb zelf gewoon nog een werkende EGR zonder plaatjes er tussen, en een nieuw inlaat spruitstuk, met slow egr fuelmap.No EGR bestaat dus wel degelijk, kontrole parameters van flowmeter override!!
EDS gebruikt dat namelijk.
grt NicoHelaas, u gaat niet door voor de koelkast.
In dit geval gaat je antwoord NIET op voor de 2.5 V6 X25XE en 3.0 V6 X30XE motoren.
Deze kun je Probleemloos Volledig afdoppen.
heb er meerdere rijden (en ook op het forum rijden Veel V6 rijders) met VOLLEDIG afgedopte EGR klep.
Dit is echter geen probleem
ik rijdt al 6 jaar rond met een VOLLEDIG afgedopte EGR.
het enige waarvoor mijn MM lampje een keer is gaan branden is een massastoring en een kapotte lambda geweest.
verder nooit problemen en een keurig schoon inlaat.
Dit is echter wel van toepassing op Velen smallblock 16V motoren, welke geen LMM hebben en dus geen storing op de LMM kunnen geven, maar een storing geven op de MAP sensor of EGR zelf
Willem
Willem
hier ga met willem mee. ik reed ook zo rond met mijn v6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.