bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja!

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17731291
    RAYMOND.design
      Lid sinds:
      14 February 2006

      Morgen maar weer het dichte plaatje er tussen uit halen en kijken of er verandering in optreed.:swear

      #17731292
      yzf1kr
        Lid sinds:
        3 January 2005

        origineel gepost door sjouke
        de positie van het ding? … als ik het goed heb (maar nou kom ik weer bij het “niemand is perfect” gezegde)
        zit de nokkenas sensor ergens boven op het blok aan de distry zijde :)
        de BDP zit ergens onder aan de zijkant

        Uhh.. wacht eens even.

        Ik had het over “krukassensor” en niet over de “nokkenas sensor”.

        #17731293
        RAYMOND.design
          Lid sinds:
          14 February 2006

          Ik heb vanmiddag bij stationair lopende motor ff de stekker van de lmm los gehaald en het motormlampie ging branden.
          Meteen weer aangesloten en lampie ging uit en het gekke is dat het nu niet meer brand tijdens het rijden en ook de motor ook niet meer inhoud. Tja??????????????:hmmz

          #17731294
          RAYMOND.design
            Lid sinds:
            14 February 2006

            Er is wel, nog steeds, een constant aanwezig gesis (aanzuig of blaas geluid) aanwezig, ik ben het niet, ook geen leeglopende band en
            terug sissen helpt ook niet.

            #17731295
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              origineel gepost door afterburner27

              origineel gepost door wim-v6
              EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??

              Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).

              Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.

              Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.

              Willem

              Sorrie wim, maar dat klopt ook niet, de EGR is niet zomaar af te doppen.
              Als je de egr helemaal dicht maakt , is er helemaal geen airflow meer. Luchtmassameter geeft dan wel degelijk een foutmelding.

              Dit kan alleen als het een NO EGR map is.
              Fiat oplossing met plaatje met daarin 4 gaten, voor standaard systeem. Onaangepast, of met slow EGR map van opel zelf.
              Of gewoon helemaal origineel. (heb zelf gewoon nog een werkende EGR zonder plaatjes er tussen, en een nieuw inlaat spruitstuk, met slow egr fuelmap.

              No EGR bestaat dus wel degelijk, kontrole parameters van flowmeter override!!
              EDS gebruikt dat namelijk.
              grt Nico

              Helaas, u gaat niet door voor de koelkast.

              In dit geval gaat je antwoord NIET op voor de 2.5 V6 X25XE en 3.0 V6 X30XE motoren.

              Deze kun je Probleemloos Volledig afdoppen.

              heb er meerdere rijden (en ook op het forum rijden Veel V6 rijders) met VOLLEDIG afgedopte EGR klep.

              Dit is echter geen probleem

              ik rijdt al 6 jaar rond met een VOLLEDIG afgedopte EGR.

              het enige waarvoor mijn MM lampje een keer is gaan branden is een massastoring en een kapotte lambda geweest.

              verder nooit problemen en een keurig schoon inlaat.

              Dit is echter wel van toepassing op Velen smallblock 16V motoren, welke geen LMM hebben en dus geen storing op de LMM kunnen geven, maar een storing geven op de MAP sensor of EGR zelf

              Willem

              Willem

              #17731296
              sjouke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 September 2006

                origineel gepost door yzf1kr

                origineel gepost door sjouke
                de positie van het ding? … als ik het goed heb (maar nou kom ik weer bij het “niemand is perfect” gezegde)
                zit de nokkenas sensor ergens boven op het blok aan de distry zijde :)
                de BDP zit ergens onder aan de zijkant

                Uhh.. wacht eens even.

                Ik had het over “krukassensor” en niet over de “nokkenas sensor”.

                foutje van moi :thumbup

                :hmmz toch maar eens om een brilletje op pad geloof ik … :cool:

                #17731297
                teungts
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 July 2004

                  origineel gepost door wim-v6

                  origineel gepost door afterburner27

                  origineel gepost door wim-v6
                  EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??

                  Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).

                  Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.

                  Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.

                  Willem

                  Sorrie wim, maar dat klopt ook niet, de EGR is niet zomaar af te doppen.
                  Als je de egr helemaal dicht maakt , is er helemaal geen airflow meer. Luchtmassameter geeft dan wel degelijk een foutmelding.

                  Dit kan alleen als het een NO EGR map is.
                  Fiat oplossing met plaatje met daarin 4 gaten, voor standaard systeem. Onaangepast, of met slow EGR map van opel zelf.
                  Of gewoon helemaal origineel. (heb zelf gewoon nog een werkende EGR zonder plaatjes er tussen, en een nieuw inlaat spruitstuk, met slow egr fuelmap.

                  No EGR bestaat dus wel degelijk, kontrole parameters van flowmeter override!!
                  EDS gebruikt dat namelijk.
                  grt Nico

                  Helaas, u gaat niet door voor de koelkast.

                  In dit geval gaat je antwoord NIET op voor de 2.5 V6 X25XE en 3.0 V6 X30XE motoren.

                  Deze kun je Probleemloos Volledig afdoppen.

                  heb er meerdere rijden (en ook op het forum rijden Veel V6 rijders) met VOLLEDIG afgedopte EGR klep.

                  Dit is echter geen probleem

                  ik rijdt al 6 jaar rond met een VOLLEDIG afgedopte EGR.

                  het enige waarvoor mijn MM lampje een keer is gaan branden is een massastoring en een kapotte lambda geweest.

                  verder nooit problemen en een keurig schoon inlaat.

                  Dit is echter wel van toepassing op Velen smallblock 16V motoren, welke geen LMM hebben en dus geen storing op de LMM kunnen geven, maar een storing geven op de MAP sensor of EGR zelf

                  Willem

                  Willem

                  hier ga met willem mee. ik reed ook zo rond met mijn v6

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.