Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2010 om 15:54 #17226153
Als het dus regend of erg vochtig is, rijd de vec echt als een beest, vooral nu ook na de andere chip.
Bij droog weer is het weer een heel ander verhaal en vind ‘m dan ook trager.Dacht eerst dat het aan de egr lag, deze is nu softwarematig uitgeschakeld en voorzien van een dichte plaat.
Af en toe gaat het motorcontrole lampje branden en dan houd de motor in en vlak daarna is het weer weg.
Dit was al voor het chippen en was na het chippen een tijdje weg.Ik weet niet of het hier aan ligt, maar het is weer terug gekomen nadat ik de egr-klep heb voorzien van een dicht plaat.
Hij is met de airco check toen wel uitgelezen, maar daar kwam verder niets uit.
Zou dit een geval van een defecte LMM kunnen zijn?
20 september 2010 om 19:20 #17731267AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat het probleem is kan ik niet zeggen
weet wel dat vochtige lucht
wel degelijk wat uitmaakt
heeft met de dichtheid te makenook mist is lekker voor de prestatie,s
enkel is het wat jammer
dat als je door deze omstandigheden betere prestatie,s krijgt
dat het dan vaak geen weer is om ff door te trappen:thumbdown20 september 2010 om 19:25 #17731268Koele lucht bevat meer zuurstof.
en water koelt lucht.
volgens mij is dat ook de drijvende kracht achter waterinjectie.
20 september 2010 om 19:55 #17731269EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??
Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).
Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.
Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.
Willem
20 september 2010 om 19:55 #17731270laat nog maar eens uitlezen denk dat je sensor stuk heb en ik gok nokkas sensor of bdp sensor
20 september 2010 om 20:14 #17731271AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sw_reijnders
Koele lucht bevat meer zuurstof.en water koelt lucht.
volgens mij is dat ook de drijvende kracht achter waterinjectie.
water injectie is om de druk te verhogen
water is niet zamen persbaar
maar dat is wel linke materie
te veel is kapotis ook n heel ander onderwerp trouwens dus-offtopic;)
20 september 2010 om 21:19 #17731272tja wikipedia heeft het toch echt over koeling
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterinjectiewaterdamp is wel samenpersbaar te zetten overigens, je hebt toch geen vloeibaar water in je cilinderkamers.
20 september 2010 om 21:30 #17731273Water koelt, meer zuurstof en betere vulling.
Motor doet dus af en toe vreemd en doet dat bij vochtig weer dus niet.
Dat vind ik een beetje vreemd, dus dacht da het dan aan de
lmm zou kunnen liggen (zoekopdracht op het forum gaf veel defecte lmm weer).Bdp-sensor? Was dat en waar zit dat?
Live data bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen?
Is dit hetzelfde als uitlezen?
Heb hier dus weinig (geen) ervaring mee, het liefst zet ik er
een kaal blok met webers in, is de aanschaf van een op-com hierbij een oplossing en tevens ook om de kosten van de VOD te drukken?20 september 2010 om 21:46 #17731274live data is gewoon meetwaarden controleren
20 september 2010 om 21:49 #17731275bdp is bovenste dode punt sensor. wil wel eens een draad breukje in zitten. heb ik bij mijn v6 ook las van gehad niet vaak maar soms en dan zat er geen vermogen meer in
20 september 2010 om 21:52 #17731276Mijne kapte er dan gewoon mee….
dat was met de nieuwe sensor.
heb nu mijn 14,5 jaar oude sensor er weer op.
Willem
20 september 2010 om 21:58 #17731277mijn oude bmw had dat ook bdp kapot en niet meer aan te slaan. bij mijn vec b v6 ging het mm lampje branden en geen vermogen meer maar reed nog wel. uitlaten lezen bleek bdp fout
20 september 2010 om 21:58 #17731278maar trek mijn worden nog even in omdat het ook nog de nokkassensor kan zijn twijfel nu even:hmmz
21 september 2010 om 09:07 #17731279BDP=bovenste dode punt, wist niet dat het zo eenvoudeig kon zijn.
Heb menig antwoord op de vraag, leg uit wat ODP en BDP betekent, moeten nakijken.
Wist niet dat daar ook een sensor voor was, moet maar weer eens aan de studie ben ik bang.Heeft iemand een link naar een afbeelding waar al de sensoren van een X25XE motor op staan afgebeeld, met de naam/functie?
En meetwaarden controleren? Tja nu nog de juiste waarden?
Ik ga echt niet naar de VOD, zeker niet na al die verhalen die ik hier op het forum lees.
21 september 2010 om 12:08 #17731280origineel gepost door wim-v6
EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).
Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.
Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.
Willem
Sorrie wim, maar dat klopt ook niet, de EGR is niet zomaar af te doppen.
Als je de egr helemaal dicht maakt , is er helemaal geen airflow meer. Luchtmassameter geeft dan wel degelijk een foutmelding.Dit kan alleen als het een NO EGR map is.
Fiat oplossing met plaatje met daarin 4 gaten, voor standaard systeem. Onaangepast, of met slow EGR map van opel zelf.
Of gewoon helemaal origineel. (heb zelf gewoon nog een werkende EGR zonder plaatjes er tussen, en een nieuw inlaat spruitstuk, met slow egr fuelmap.No EGR bestaat dus wel degelijk, kontrole parameters van flowmeter override!!
EDS gebruikt dat namelijk.
grt Nico21 september 2010 om 12:11 #17731281origineel gepost door RAYMOND.design
Bdp-sensor?Of men noemt het gewoon de krukassensor. :P
21 september 2010 om 13:04 #17731282origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door wim-v6
EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).
Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.
Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.
Willem
Sorrie wim, maar dat klopt ook niet, de EGR is niet zomaar af te doppen.
grt NicoVind het knap eng om Wim tegen te spreken:o:o:o
21 september 2010 om 13:49 #17731283ja en? willem wordt ook ouder ;) die mag ook wel eens wat door elkaar halen (niemand is perfect he …. :angel )
verder is een BDP sensor en een nokkenassensor NIET hetzelfde yzf1kr :afro
21 september 2010 om 13:58 #17731284origineel gepost door sjoukeverder is een BDP sensor en een nokkenassensor NIET hetzelfde yzf1kr :afro
Dan leg in dit geval maar eens uit wat het verschil is. ;)
21 september 2010 om 14:08 #17731285de positie van het ding? … als ik het goed heb (maar nou kom ik weer bij het “niemand is perfect” gezegde)
zit de nokkenas sensor ergens boven op het blok aan de distry zijde :)
de BDP zit ergens onder aan de zijkant21 september 2010 om 15:15 #17731286bdp zit op de krukas poeli en nokkassensor op de nokkenas distrubutie zijde
21 september 2010 om 17:59 #17731287origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door wim-v6
EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).
Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.
Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.
Willem
Sorrie wim, maar dat klopt ook niet, de EGR is niet zomaar af te doppen.
Als je de egr helemaal dicht maakt , is er helemaal geen airflow meer. Luchtmassameter geeft dan wel degelijk een foutmelding.Dit kan alleen als het een NO EGR map is.
Fiat oplossing met plaatje met daarin 4 gaten, voor standaard systeem. Onaangepast, of met slow EGR map van opel zelf.
Of gewoon helemaal origineel. (heb zelf gewoon nog een werkende EGR zonder plaatjes er tussen, en een nieuw inlaat spruitstuk, met slow egr fuelmap.No EGR bestaat dus wel degelijk, kontrole parameters van flowmeter override!!
EDS gebruikt dat namelijk.
grt NicoDe persoon die er een andere chip in heeft gesoldeerd, heeft
gezegd dat hij de egr-klep heeft uitgeschakeld in de nieuwe software.
Tevens vertelde hij mij dat ik de egr-klep niet moest afsluiten
en idd ivm de airflow.
Het was allemaal wel in het duits, maar begreep het wel.Op de weg terug naar huis geen foutmelding (lampie) en heb er een paar dagen mee gereden.
Toen toch maar de dichte plaat er tussen gezet en nu telkens
motorstoringslampie aan en weer uit, de motor houdt dan gewoon in, alsof je ineens de choke open trekt .21 september 2010 om 18:01 #17731288origineel gepost door teungts
bdp zit op de krukas poeli en nokkassensor op de nokkenas distrubutie zijdeOké, thanks!:thumbup
Zijn dit soort storingen nu met een op-com te lezen?
21 september 2010 om 19:53 #17731289origineel gepost door RAYMOND.design
origineel gepost door teungts
bdp zit op de krukas poeli en nokkassensor op de nokkenas distrubutie zijdeOké, thanks!:thumbup
Zijn dit soort storingen nu met een op-com te lezen?
ja storingen zijn te lezen.
Of je de waarden van de nokkenas sensor kan lezen weet ik niet.
Bij mij (vectra x18xe1) en bij mijn vader(omega z22xe) lukt het niet.21 september 2010 om 20:15 #17731290Oké, dus nu nog een op-com aanschaffen:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.