bij optrekken geeft hij hoog verbruik ?

Forumindex Forums Modellen Astra bij optrekken geeft hij hoog verbruik ?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268490
    speedytjuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 October 2014

      ik heb sinds een week een opel astra h gtc uit 2005 diesel 1.9 .en wat me nu op valt sinds hij gerenegeerd heeft dat bij het gewoon normaal optrekken verbruik aangeeft van steeds 39/100 ltr. daarna gewoon weer normaal verbruik maar steeds bij het optrekken geeft die zoveel aan is dat normaal ? of moet ik iets na laten kijken ? ik hoop dat iemand het weet.

      #18256439
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Ja dat is normaal, bij optrekken wordt veel verbruikt in een korte tijd waardoor je zulke hoge waardes krijgt.

        #18256440
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Mijn Zafira geeft ook makkelijk een verbruik van 40 liter op 100km op de bc bij optrekken, heel normaal.

          #18256441
          jannick1990
            Lid sinds:
            22 June 2014

            Nog een keer ter bevestiging, ook mijn 2.0 turbo verbruikt bij optrekken max 39.7L/100KM, en bij “normaal” gebruik weer 13L/100KM.

            #18256442
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Wees blij dat je geen V6 benzine rijdt.

              Of de 250l/ 100km van onze Scania bij flink leuren haha

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18256443
              Firezi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 May 2011

                Daarbij scheelt het ook of je motor koud of warm is.
                Een verse koude motor wil bij mij ook wel eens richting de 50/100 schieten (z1.6xe)

                #18256444
                TedMechanic
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2007

                  @speedytjuh wrote:

                  ik heb sinds een week een opel astra h gtc uit 2005 diesel 1.9 .en wat me nu op valt sinds hij gerenegeerd heeft dat bij het gewoon normaal optrekken verbruik aangeeft van steeds 39/100 ltr. daarna gewoon weer normaal verbruik maar steeds bij het optrekken geeft die zoveel aan is dat normaal ? of moet ik iets na laten kijken ? ik hoop dat iemand het weet.

                  Da’s toch logisch dat op het moment dat je vermogen vraagt, dat de motor veel verbruikt?

                  Als je op je fiets zit dan kost het toch ook meer energie om weg te rijden dan om je snelheid te behouden?

                  Het is misschien erg confronterend om dat zo te zien op je BC, maarja, de zonnigere kant van het verhaal is dat als je je gas los laat dat het verbruik naar 0 gaat ;)

                  Al vind ik het nuttiger om je gemiddelde verbruik in beeld te houden (en af en toe te resetten) of gewoon je rijbereik.

                  #18256445
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Probeer maar eens bij te houden wat jouw BC aangeeft hoeveel liter het verbruikt heeft en je verbruik is. En na het tanken alles te resetten. En kijk je op je bonnetje hoeveel liter brandstof je echt hebt getankt. Daar kan nogal wat verschil in zitten. Bij mijn Zafira A geeft de BC zuiniger aan dan in werkelijkheid. Bijvoorbeeld de laatste tankbeurt gaf hij aan dat ik 45liter verbruikt had maar werkelijk had ik 47liter getankt. En dat is 2 liter verschil wat natuurlijk ook je echte verbruik beïnvloed.

                    IK ben heel blij met de bc maar doe nog iedere tank beurt op de ouderwetse manier uitrekenen. Vind het geweldig dat mensen altijd roepen mijn auto is lekker zuinig. Ik zou bij die mensen het graag met de hand dus werkelijk liter getankt met hoeveel km gereden op de dagteller. En dan kom je vaak er achter dat de auto toch iets minder zuinig is dan wat de bc aangeeft. ;)

                    #18256446
                    TedMechanic
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2007

                      @Dolby wrote:

                      Probeer maar eens bij te houden wat jouw BC aangeeft hoeveel liter het verbruikt heeft en je verbruik is. En na het tanken alles te resetten. En kijk je op je bonnetje hoeveel liter brandstof je echt hebt getankt. Daar kan nogal wat verschil in zitten. Bij mijn Zafira A geeft de BC zuiniger aan dan in werkelijkheid. Bijvoorbeeld de laatste tankbeurt gaf hij aan dat ik 45liter verbruikt had maar werkelijk had ik 47liter getankt. En dat is 2 liter verschil wat natuurlijk ook je echte verbruik beïnvloed.

                      IK ben heel blij met de bc maar doe nog iedere tank beurt op de ouderwetse manier uitrekenen. Vind het geweldig dat mensen altijd roepen mijn auto is lekker zuinig. Ik zou bij die mensen het graag met de hand dus werkelijk liter getankt met hoeveel km gereden op de dagteller. En dan kom je vaak er achter dat de auto toch iets minder zuinig is dan wat de bc aangeeft. ;)

                      Sowieso is de BC een politiek spelletje hoor, vergis je daar niet in. Dat wat je ziet staan is niet het werkelijke gemeten verbruik, maar het verbruik wat Opel wil dat jij gelooft ;) Er zijn een paar berekeningen overheen gegooid waardoor het ietsje gunstiger uitvalt dan de werkelijkheid. (En dus wat beter overeenkomt met de folder).

                      #18256447
                      midnight black
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 December 2011

                        @TedMechanic wrote:

                        @Dolby wrote:

                        Probeer maar eens bij te houden wat jouw BC aangeeft hoeveel liter het verbruikt heeft en je verbruik is. En na het tanken alles te resetten. En kijk je op je bonnetje hoeveel liter brandstof je echt hebt getankt. Daar kan nogal wat verschil in zitten. Bij mijn Zafira A geeft de BC zuiniger aan dan in werkelijkheid. Bijvoorbeeld de laatste tankbeurt gaf hij aan dat ik 45liter verbruikt had maar werkelijk had ik 47liter getankt. En dat is 2 liter verschil wat natuurlijk ook je echte verbruik beïnvloed.

                        IK ben heel blij met de bc maar doe nog iedere tank beurt op de ouderwetse manier uitrekenen. Vind het geweldig dat mensen altijd roepen mijn auto is lekker zuinig. Ik zou bij die mensen het graag met de hand dus werkelijk liter getankt met hoeveel km gereden op de dagteller. En dan kom je vaak er achter dat de auto toch iets minder zuinig is dan wat de bc aangeeft. ;)

                        Sowieso is de BC een politiek spelletje hoor, vergis je daar niet in. Dat wat je ziet staan is niet het werkelijke gemeten verbruik, maar het verbruik wat Opel wil dat jij gelooft ;) Er zijn een paar berekeningen overheen gegooid waardoor het ietsje gunstiger uitvalt dan de werkelijkheid. (En dus wat beter overeenkomt met de folder).

                        Hmm, dat zou kunnen, maar zowel bij mijn huidige als mijn vorige Zafira klopt het vrij aardig, reken het namelijk ook nog handmatig uit net als Dolby en het scheelt ongeveer een tiende.
                        Natuurlijk zit er al verschil tussen nieuwe banden en bijna kale banden bijvoorbeeld.
                        Terugkomend op het hoge verbruik bij optrekken: leuk dus dat de regering aan de ene kant “promoot” om zuinig te rijden volgens het nieuwe rijden en de verkoop van zuinige auto’s stimuleert onder het mom van milieu en vervolgens liggen overal te pas en te onpas van die drempels! Afremmen (remstof/banden) optrekken (het hoge verbruik) Toch typisch, temeer omdat iedereen (bijna iedereen dan) plankgas geeft als ze de drempel over zijn….

                        #18256448
                        speedytjuh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 October 2014

                          Oke dan hoef ik me eigen niet druk te maken dat er iets is.bedankt voor jullie reactie.

                          #18256449
                          TedMechanic
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2007

                            @midnight black wrote:

                            Hmm, dat zou kunnen, maar zowel bij mijn huidige als mijn vorige Zafira klopt het vrij aardig, reken het namelijk ook nog handmatig uit net als Dolby en het scheelt ongeveer een tiende.
                            Natuurlijk zit er al verschil tussen nieuwe banden en bijna kale banden bijvoorbeeld.
                            Terugkomend op het hoge verbruik bij optrekken: leuk dus dat de regering aan de ene kant “promoot” om zuinig te rijden volgens het nieuwe rijden en de verkoop van zuinige auto’s stimuleert onder het mom van milieu en vervolgens liggen overal te pas en te onpas van die drempels! Afremmen (remstof/banden) optrekken (het hoge verbruik) Toch typisch, temeer omdat iedereen (bijna iedereen dan) plankgas geeft als ze de drempel over zijn….

                            Natuurlijk klopt het ook wel redelijk, want anders gaan mensen vragen stellen ;) Maar het zal altijd net ietsje positiever zijn dan de werkelijkheid.

                            Maar inderdaad, er is niets zo slecht voor het verbruik als remmen en optrekken.

                            #18256450
                            gose91
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 November 2013

                              En zo’n meter in de auto is maar een indicatie dingetje voor de geb, dus die wijken altijd wel af. De meters in vrachtwagens zijn heel precies en kunnen het op tienden van liters goed hebben

                              #18256451
                              sleutel13
                                Lid sinds:
                                16 March 2014

                                Meters in vrachtwagens kunnen er gruwelijk naast zitten kan ik je vertellen. Vooral DAF. Volvo en scania zijn t beste kwa meten. En de meters in autos zijn pas nauwkeurig na een bepaalde stabiele snelheid. Voor die tijd zitten er te veel variabelen in.

                                #18256452
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  @sleutel13 wrote:

                                  Meters in vrachtwagens kunnen er gruwelijk naast zitten kan ik je vertellen. Vooral DAF. Volvo en scania zijn t beste kwa meten. En de meters in autos zijn pas nauwkeurig na een bepaalde stabiele snelheid. Voor die tijd zitten er te veel variabelen in.

                                  Mijn meter in de Daf CF 85-480 2005 klopte anders akelig.
                                  Op 800 a 900 liter zat ze er meestal niet meer naast dan een liter of 3 a 4.

                                  De Scania zit er toch knap naast
                                  Gemiddeld zo’n 12 a 15 liter op 600liter.

                                  Bij de Volvo geeft ie al een foutmelding vanaf de auto net een jaar was, deze nooit kunnen controleren.

                                  Bij de Mercedes-Benz Actros 1 en 2 is ie ook bijna messcherp.

                                  Bij mijn vectra varieert het verschel over de getankte liters tussen de 0 & 4liter te weinig.

                                  bij mijn astra-F klopte deze meestal best goed.

                                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                  #18256453
                                  sleutel13
                                    Lid sinds:
                                    16 March 2014

                                    Dan heb ik zeker mazzel gehad met mn volvo en scania. Ik heb met een daf heel gewoon stil gestaan omdat ie dr naast zat. Mn cf tot nu toe doet het aardig maar helemaal kloppen doet ie niet.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.