Bij optrekken gaat vermogen lichtjes op en neer Omega-A ’90

Forumindex Forums Modellen Omega Bij optrekken gaat vermogen lichtjes op en neer Omega-A ’90

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    robert1701
    Deelnemer

Mijn Omega-A rijdt harstikke goed. de teller staat nu al op 82.000km, maar hij rijdt als nieuw.
      Met een ‘groot merk’ benzine rijden help wel degelijk en nadat ik er dat 3000 spul ingegoten heb,
      is hij niet meer te houden.

Toch voel ik bij het voluit optrekken dat de motorsturing het mengsel steeds bijregelt.
      Telkens houdt hij een heel klein beetje in om direkt terug voluit te gaan. Dit telkens achter elkaar.
      Iets mis de de Lambda sonde ofzo?

Ik merk, dat wanneer hij juist gestart en nog helemaal koud is en dus meer inspuiting krijgt,
      hij bijna de kasseien uit de straat wil trekken. Zo’n verschil met het gewone rijden daarna.

De buitentemperatuur die ik aflees op het display, is ook altijd zo’n 10 of 15°C te hoog.
      Ik weet niet of dat deze display een apparte sensor heeft, of dat dit de temperatuur is die de motorsturing
      denkt dat het buiten is. In dat laatste geval zou hij wel eens te weinig inspuiting kunnen krijgen omdat hij
      denkt dat het warmweer is en lucht ijler.

patrick1986
      Deelnemer

mijn c30se omega 3000

ik heb hetzelfde probleem ..bij koude start prutteld hij de eerste 15 sec. ..
        daarna bij volgas optrekken op bijv de snel weg is hij binnen de eerste 4000 toeren aan het zoeken naar iets en lijkt het inhouden wel of hij iets niet krijgt ..
        tussen 4000 /5000 toeren houd de motor in en verlies ik veel koppel ( vermogen ) daarna bij 5000 toeren komt het vermogen terug en trekt hij zeer goed door tot 6700 toeren
        en mijn motor rookt enorm( blauwe rook met op het einde een zwarte pluim )

iemand een idee ..

re2flex
        Deelnemer

Het blauwe rook houd dus in dat je verbranding niet goed is.
          Zoek bij>Ontsteking/Verbranding> Verdelerkap>bougies>kabels. maar ook een lamdba sonde als hij dat heeft,

robert1701
          Deelnemer

Ondertussen heb ik een autogas installatie laten plaatsen.

Op gas rijden maakt het alleen maar erger.

Als ik vermogen vraag, stottert de motor enigszins. Als ik dan volle gas geef, stopt dat stotteren en gaat hij er goed vandoor.
            Geef ik half-gas en ik schakel tijdens het stotteren over op benzine gaat hij ook ook beter vooruit, maar zit ik nog steeds met het probleem van het licht op-en-neer gaan van het vermogen.

Een cylinder die het intermitterend even laat afweten misschien? Een vonk die bij bepaalde druk of snelheid wegvalt ofzo?
            Bij het rijden op autogas moet de ontsteking zeker in orde zijn, nog meer dan met benzine.

Ik heb nog een nieuwe verdeler, verdelerkap en kabels liggen, maar je kan er zo slecht bij om te vervangen.

robert1701
            Deelnemer

OK. Ik heb met mijn zere rug, op mijn buik gelegen en heb verdeler, verdelerkap en kabels vervangen.

Eerder laat dan vroeg blijkt:

Originele (eerste) verdelerkap (vuil!):

Er zijn blijkbaar spleten voorzien om te verluchten en waardoor gelekte olie kan weglopen.
              Toen ik met de hogedrukreiniger de motor heb proper gespoten, is daarlangs wel water kunnen binnendringen.

2 ingebrande contacten:

De hele rand is ingebrand:

De bougies had ik net nog vervangen door multipoints met vier contacten ipv twee.
              Maar op LPG rijden geeft nog altijd problemen. Misschien toch maar de originele terug plaatsen.
              Met LPG krijgen ze ook een andere afstand tussen de contacten. Even opzoeken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.