Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › bij koude motor meer toeren Vectra b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2011 om 14:21 #17240586
sinds kort als ik de auto start maakt hij meer toeren en wil dan ook slecht terug naar stationair.
bij starten blijft hij tussen 1500 en 2000 toeren hangen. bij warme motor draait hij wel netjes stationair.
wat kan het probleem zijn, gasklep is nog niet lang geleden schoon gemaakt en carterventilatie toen ook.gaat om vectra B2 x18xe1
4 juli 2011 om 14:58 #17909662niemand?
4 juli 2011 om 16:03 #17909661misschien ergens een vacuum lekje
spuit eens wat remmenreiniger over je motor als deze stationair draait en kijk of het toerental verandert als de motor koud is.en niet op een warme uitlaat spuiten he ;)
4 juli 2011 om 20:35 #17909663Dit fenomeen heb ik ook. Alle tip s hier op het forum heb ik geprobeert, Bij koude motor x16xel starten zonder gas geven, toerental wordt dan ongever 1800rpm continu. 2 minuten wachten maakt niet uit.
MAAAR, als je 1 dotje gas geeft zakt hij direct terug naar 900 rpm (normaal). Ik denk zelf dat het in de injectie unit zo geprogrammeerd is.Ik heb nagekeken: gasklep huis op verstoppingen, slangen op poreus zijn, LMM in aanzuigbuis, stationair toerental klep, EGR. Enkel de ontluchting van carter richting gasklephuis (aan vacuumzijde) was verstopt in het gasklephuis, open maken gaf totaal geen verschil. EGR afgedopt en half afgedopt maakte ook niets uit, exact hetzelfde effect met toerental na koud start, maar bij gas loslaten wel storing van ECU. Dus gauw weer normaal e EGR erop gezet (deze was overigens erg schoon bij mij!)
Motor loopt verder goed en is zuinig.gr Wim
4 juli 2011 om 20:44 #17909664@wpee wrote:
Dit fenomeen heb ik ook. Alle tip s hier op het forum heb ik geprobeert, Bij koude motor x16xel starten zonder gas geven, toerental wordt dan ongever 1800rpm continu. 2 minuten wachten maakt niet uit.
MAAAR, als je 1 dotje gas geeft zakt hij direct terug naar 900 rpm (normaal). Ik denk zelf dat het in de injectie unit zo geprogrammeerd is.Ik heb nagekeken: gasklep huis op verstoppingen, slangen op poreus zijn, LMM in aanzuigbuis, stationair toerental klep, EGR. Enkel de ontluchting van carter richting gasklephuis (aan vacuumzijde) was verstopt in het gasklephuis, open maken gaf totaal geen verschil. EGR afgedopt en half afgedopt maakte ook niets uit, exact hetzelfde effect met toerental na koud start, maar bij gas loslaten wel storing van ECU. Dus gauw weer normaal e EGR erop gezet (deze was overigens erg schoon bij mij!)
Motor loopt verder goed en is zuinig.gr Wim
Dat doet de mijne ook. Alleen koud.
Alleen is het toerental minder. op ongeveer 1500 toeren.
En idd 1 keer een tikje tegen het gaspedaal en hij zakt weer naar de 850/900 toeren.Ik stoor me er niet aan.
Ik heb een X18XE18 juli 2011 om 14:46 #17909665Gelezen in de gebruiksaanwijzing van de Vectra:
Na het starten draait de motor met een verhoogd toerental
dit toerental zal naarmate de motortemperatuur stijgt automatisch verminderen.groet jan
8 juli 2011 om 18:46 #17909666AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jaa dat is de koude start. Loopt rond de 1500rpm. De oudere modellen hadden dan een secundaire luchtpomp (de stofzuiger) die draaide. Na een minuutje ofzo zakt het toerental dan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.