Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Bi-Xenon met AFL inleren met OPCOM
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2012 om 20:59 #17252418
Is er iemand die Bi-Xenon met AFL volledig heeft geconfigureerd met OPCOM? Dan bedoel ik met name het kalibreren van de achteras sensor voor de hoogteregeling.
Ik heb de Xenon werkend gekregen met OPCOM door het aanwezig te zetten in de verschillende modules, maar het is mij onduidelijk hoe ik de achteras sensor moet kalibreren.21 september 2012 om 21:56 #18067838Dat lukt enkel met de originele op-com, daarmee had ik het gedaan.
21 september 2012 om 22:00 #18067839Kun je wat meer uitleg geven, in welke module je dat moet doen etc.?
22 september 2012 om 10:44 #18067840Het is niet zoveel werk.
-In de UEC afl op aanwezig zetten
-In de afl module de juiste code-index erin zetten.
-Vervolgens moet je de hoogte sensor calibreren, je auto op een vlakke ondergrond zetten en dat het calibratie process starten totdat hij aangeeft dat het voltooid is.Dat is het eigenlijk wel, daarna kan je de koplampen afstellen met de stelschroeven.
22 oktober 2012 om 05:29 #18067837@TvhR wrote:
Is er iemand die Bi-Xenon met AFL volledig heeft geconfigureerd met OPCOM? Dan bedoel ik met name het kalibreren van de achteras sensor voor de hoogteregeling.
Ik heb de Xenon werkend gekregen met OPCOM door het aanwezig te zetten in de verschillende modules, maar het is mij onduidelijk hoe ik de achteras sensor moet kalibreren.Wat doet een achteras sensor en waarom calibreren?
22 oktober 2012 om 07:01 #18067836De achterassensor meet het verschil tussen de achteras en de carrosserie. Het signaal van de sensor wordt gebruikt om de hoogte van de koplampen automatisch te regelen. (hoe kleiner het verschil tussen de achteras en de carrosserie, hoe “lager” de lampen worden gezet.
Bij vervangen van de sensor of het achteraf inbouwen van de sensor (Bij xenon met automatische hoogteregeling of AFL), moet deze gekalibreerd worden. Het kalibreren kan alleen met Tech 2 gedaan worden en is niets anders dan het nulpunt bepalen. Dat doe je met een lege auto op een rechte ondergrond zodat de auto waterpas staat. In de AFL of AHL computer geef je dan aan dat de waarde die de sensor op dat moment meet, de nul waarde is.
22 oktober 2012 om 07:15 #18067835Ok duidelijk.
offtopic:
en wat zijn betekenen de termen AFL en AHL.22 oktober 2012 om 08:30 #18067834AHL staat voor Automatic Headlight Leveling (Kan worden gebruikt bij niet meedraaiende Xenon koplampen en staat voor automatische hoogte regeling)
AFL staat voor Adaptive Forward Lighting (Dit zijn meedraaiende Xenon koplampen, een onderdeel van AFL is AHL dat de hoogte regeling voor de lampen regelt)
Samengevat: AHL is enkel automatische hoogte regeling, AFL is bochtverlichting met automatische hoogteregeling.
Meer info over AFL kun je ook in het boekje van je Astra H vinden op pagina 119.
22 oktober 2012 om 08:40 #18067833@TvhR wrote:
AHL staat voor Automatic Headlight Leveling (Kan worden gebruikt bij niet meedraaiende Xenon koplampen en staat voor automatische hoogte regeling)
AFL staat voor Adaptive Forward Lighting (Dit zijn meedraaiende Xenon koplampen, een onderdeel van AFL is AHL dat de hoogte regeling voor de lampen regelt)
Samengevat: AHL is enkel automatische hoogte regeling, AFL is bochtverlichting met automatische hoogteregeling.
Meer info over AFL kun je ook in het boekje van je Astra H vinden op pagina 119.
Ok bedankt dan is dat ook weer duidelijk voor me. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.