Bi-massa vliegwiel geexplodeerd

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Bi-massa vliegwiel geexplodeerd

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    lorenzo01

hallo,

Ik ben het volgende tegengekomen met mijn Opel Zafira B Z19DT gechipt naar 153pk std 120pk,
      Ik sta aan het rood licht , word groen ik zet rustig aan, en dan volgde een aantal kloppen en een hoop gekraak …
      Heb mij laten afslepen door touring, en heb dan nog de brandweer moeten laten komen om het wegdek te laten reinigen van de olie die eruit gelopen was.

Nu deze morgen bodemplaat verwijderd en ik zie wat ik al vermoede en eigenlijk niet wou zien,
      De versnellingsbak M32, is over gans de lijn gebroken, en stukken vliegwiel liggen overal,
      Alsook heeft mijn versnellingsbak mijn motor ook naar de hemel gekregen dit is mee gebarsten.

Nu ik heb deze auto gekregen van mijn vader en ik heb hecht veel mentale waarde aan die auto.
      Ik kan deze zelf herstellen doormiddel van motorswap en versnellingsbak.

Wat denken jullie ik vind eigenlijk niet zoveel schadewagens om over tebouwen,
      Hoe zouden jullie deze situatie oplossen ?

Mvg Lorenzo :( :( :(

midnight black
      Deelnemer

Nou dat is nogal wat, zo te horen is de auto dus eigenlijk total-loss, enig idee wat de oorzaak kan zijn?
        Ik zou eens gaan horen bij autodemontagebedrijven wat zoiets kost, scheelt natuurlijk al veel als je het allemaal zelf kunt repareren.

lorenzo01

hallo,

Ik ga dus een Z19DTH motor plaatsen, een 16v 1.9CDTI, ipv Z19dt 1.9 8v.
          Ik ben opzoek naar een volledig donor auto met schade liefst achteraan.

Mvg Lorenzo

midnight black
          Deelnemer

Heb je al eens op bijvoorbeeld schadeauto zoeker.nl gekeken?

Corsa_GSi
            Deelnemer

Volgens mij zijn deze blokken in Fiat, Alfa en Lancia geleverd, misschien dat je daar iets van kan gebruiken. :hmmz

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.