Bezwaarschrift beukeuring gordel

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Bezwaarschrift beukeuring gordel

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    GTS Power
    Deelnemer

ben ook wel eens aangehouden omdat ze dachten dat ik hun achtervolgde(moest toevallig dezelfde kant uit):wtf

Anoniem

“… en toen voelde zij zich opgejaagd zeker….?”

bastiaan1981

ja het zijn hufters (niet allemaal).

ik werd een keer staande gehoude door een agent en we kregen een discusie.
          omdat ik geen u tegen hem zij en dat vond hij niet netjes. dus ik zeg tegen hem dat zeg je ook niet tegen mij en ik vertel hem netjes dat je respect moet verdienen en niet moet eisen. toen zij hij tegen mij dat ik een bijdehand rot mantje was waarop ik reageerde dat ik hem een klootzak vond nou ik kon meteen mee naar het bureau. dat heeft me een nachtje cel gekost en 250 euro van het beledigen van ambtenaar in functie terwijl hij mij ook heeft beledigd. ik heb geprobeert er werk van te maken want ik had een getuige (een maat van me) nou ik heb er niks over weer gehoord.

arjontje
          Deelnemer

origineel gepost door bastiaan1981

omdat ik geen u tegen hem zij en dat vond hij niet netjes. dus ik zeg tegen hem dat zeg je ook niet tegen mij en ik vertel hem netjes dat je respect moet verdienen en niet moet eisen. toen zij hij tegen mij dat ik een bijdehand rot mantje was waarop ik reageerde dat ik hem een klootzak vond nou ik kon meteen mee naar het bureau. dat heeft me een nachtje cel gekost en 250 euro van het beledigen van ambtenaar in functie terwijl hij mij ook heeft beledigd. ik heb geprobeert er werk van te maken want ik had een getuige (een maat van me) nou ik heb er niks over weer gehoord.

Dat is dus belemmering van het recht op meningsuiting.
            Je zij niet je bent een klootzak, maar je vond hem een klootzak. Dat is dus een mening.

mayhem

ik ken een kerel (t is nogal een rare) die flikte t bellen verhaal juist expres..

hij had zijn telefoon met een post elastiek om z’n hoofd zitten toen ze achter m reden:jerry

geen boete gehad, maar wel een hele domme blik van die agent toen het raampje openging

bastiaan1981

origineel gepost door arjontje

origineel gepost door bastiaan1981

Dat is dus belemmering van het recht op meningsuiting.
                Je zij niet je bent een klootzak, maar je vond hem een klootzak. Dat is dus een mening.

ja dat is het ook maar het was zijn woord tegen die van mij en me maat

GlennGSI
                Deelnemer

origineel gepost door mayhem
                  ik ken een kerel (t is nogal een rare) die flikte t bellen verhaal juist expres..

hij had zijn telefoon met een post elastiek om z’n hoofd zitten toen ze achter m reden:jerry

geen boete gehad, maar wel een hele domme blik van die agent toen het raampje openging

haha lekker hoor, tja de regel is dat de mobiele telefoon niet in de hand gehouden mag worden dusja hij deed ook niks verkeerd :P

hennyw

altijd protest aantekenen.
                    heb hierdoor al 2 x een hoge boete geseponeerd zien worden.
                    mijn vrouw kreeg een boete voor fout parkeren, te dicht bij een brandkraan.
                    zat alleen een heg tussen van 2 meter.
                    voor laten komen en zelfs de rechter is gaan kijken.
                    boete geseponeerd.

let wel we rijden niet in een heilge koe maar gewoon in een melk koe!!!!!!!!!!!!!

rooiepeet

maar even tussen door, wat is nu de gang van zaken bij bezwaar schrijven.
                      moet je dan altijd een dag vrij nemen om voor de rechter te komen? en wat gebeurd er als je na de rechtzaak toch velies, krijg je dan nog extra kosten of kan de boete nooit hoger worden?

ben daar nieuwschierig naar omdat ik een boete kreeg voor onnodig geluidveroorzaken (claxoneren naar bekende) en die kost 160 euro, nou was ik ook echt fout in dat opzicht maar vind het gewoon veelste veel geld voor z’n actie.
                      kijk voor door rood rijden of bumperkleven, roekeloosrijgedrag etc. vindt ik het nog logische dat je een hoge boete krijgt, maar vor je gordel of toeteren is echt grootste onzin.
                      misschien dat ik met een mooi verhaal toch vermindering kan krijgen?

Astraman
                      Deelnemer

Kosten van een rechtszaak zijn altijd bij civiele zaken aan de orde omdat de rechten dan een bemiddelende functie heeft (tussen een winkel en een klant bijv). Bij bezwaar maken niet want dat is gewoon een recht.

Op de rechtszaak zal de officier zijn verhaal doen, vaak gewoon het oplezen van het proces verbaal, daarna moet jij je bezwaar toelichten, dus echt vertellen waarom je vind dat je die boete niet hoeft te betalen. De rechter kan mogelijk vragen stellen, die soms best confronterend zijn, soms proberen ze je een beetje uit de tent te lokken om te kijken hoe betrouwbaar het verhaal is. Onder druk veranderen mensen hun verhaal als ze liegen en dan vallen ze door de mand.

Meestal is de beste tactiek, stellig ontkennen, complete verbazing omdat je dit groot onrecht is aangedaan (beetje aandikken mag best, zolang het niet te gek word), maar wel rustig en netjes blijven, want hier beslist de rechter vaak al in z’n hoofd wat te doen. De officier mag daarna dan reageren op jouw verweer en het pv verdedigen, maar dat is meer formaliteit want het woord van de agent telt zwaar hierin dus dat neemt de rechter mee.

Dan gaat de rechter bekijken of het gestelde aannemelijk is, mogelijk kan hij nog vragen stellen, vooral als hij twijfelt en zal dan met een beslissing komen.

Ik denk dat het bij jouw belangrijk is de kernvraag omhoog te krijgen of de agent heeft kunnen zien en gezien heeft dat je de gordel daadwerkelijk niet om had, want hij kan wel roepen dat hij je met de gordel bezig heeft gezien, die conclusie die trekt hij als mens want hij ziet een gastje met een snelle corsa en stopt je in een hokje….dus hij zal z’n gordel wel niet om hebben gehad, maar heeft ie dat daadwerkelijk gezien….dat is de grote vraag. De rest is eigenlijk niet relevant, maar als ie slim is heeft ie dat niet in z’n pv genoteerd, daar staat gewoon keihard, rijden zonder gordel.

Ik ben bang dat het heel moeilijk word maar het is het proberen waard.

hennyw

bezwaar aantekenen doe je gewoon per brief.
                          je geeft aan het niet eens te zijn met de boete.
                          onderstaand is het geen wat ik opstuur bij een snelheidsovertreding.

Aan de Officier van Justitie te …………..
                          Bijgaand een kopie van uw beschikking. Ik bestrijd de snelheid en/of overtreding die op de beschikking is vermeld en vermoed dat de meetapparatuur niet in orde was. Daarom kom ik tegen deze beschikking in beroep. Ik verwacht dat u mij een foto van de overtreding stuurt en een kopie van het ijkrappoort van de betrokken meetapparatuur zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.
                          Met vriendelijke groet,
                          …………..

ook in het geval van toeteren zou ik bezwaar aantekenen en zeggen dat er een hond of kat overstak en je daarom de claxon gebruikte.
                          nee heb je ja kun je krijgen.
                          als je bezwaar aantekend krijg je een brief met daarin een uiteste datum waarop ze gereageerd moeten hebben.
                          zijn ze te laat dan is de bekeuring ook kwijt gescholden en momenteel hebben ze het hel erg druk.
                          wat let je, kost 44 eurocent en dan heb je in iedergeval nog iets aan de 6 euro administratie kosten :D, mits je in het ongelijk wordt gesteld en gewoon het eerste boete bedrag moet betalen.

rooiepeet

oke dan, nou ik heb toen ik aangehouden werd al een paar onnozele opmerkingen gemaakt omdat ik er niet vanuit ging dat de boet voor toeteren zo hoog zou zijn, denk dat bezwaar schrijven dus niet opgaat.
                            maar bedankt voor de reacties, kan ik daar de volgende keer rekening mee houden

bastiaan1981

zo dat is echt niet normaal 160euro voor onnodig toeteren. het lijkt wel of je crimineel bent als je toeterd.
                              word steeds gekker hier.

Fearless
                              Deelnemer

origineel gepost door Astraman
                                Kosten van een rechtszaak zijn altijd bij civiele zaken aan de orde omdat de rechten dan een bemiddelende functie heeft (tussen een winkel en een klant bijv). Bij bezwaar maken niet want dat is gewoon een recht.

Op de rechtszaak zal de officier zijn verhaal doen, vaak gewoon het oplezen van het proces verbaal, daarna moet jij je bezwaar toelichten, dus echt vertellen waarom je vind dat je die boete niet hoeft te betalen. De rechter kan mogelijk vragen stellen, die soms best confronterend zijn, soms proberen ze je een beetje uit de tent te lokken om te kijken hoe betrouwbaar het verhaal is. Onder druk veranderen mensen hun verhaal als ze liegen en dan vallen ze door de mand.

Meestal is de beste tactiek, stellig ontkennen, complete verbazing omdat je dit groot onrecht is aangedaan (beetje aandikken mag best, zolang het niet te gek word), maar wel rustig en netjes blijven, want hier beslist de rechter vaak al in z’n hoofd wat te doen. De officier mag daarna dan reageren op jouw verweer en het pv verdedigen, maar dat is meer formaliteit want het woord van de agent telt zwaar hierin dus dat neemt de rechter mee.

Dan gaat de rechter bekijken of het gestelde aannemelijk is, mogelijk kan hij nog vragen stellen, vooral als hij twijfelt en zal dan met een beslissing komen.

Ik denk dat het bij jouw belangrijk is de kernvraag omhoog te krijgen of de agent heeft kunnen zien en gezien heeft dat je de gordel daadwerkelijk niet om had, want hij kan wel roepen dat hij je met de gordel bezig heeft gezien, die conclusie die trekt hij als mens want hij ziet een gastje met een snelle corsa en stopt je in een hokje….dus hij zal z’n gordel wel niet om hebben gehad, maar heeft ie dat daadwerkelijk gezien….dat is de grote vraag. De rest is eigenlijk niet relevant, maar als ie slim is heeft ie dat niet in z’n pv genoteerd, daar staat gewoon keihard, rijden zonder gordel.

Ik ben bang dat het heel moeilijk word maar het is het proberen waard.

Ik reed in de auto van een klant, een Peugeot 306 welke gekeurd moest worden voor de Apk.

Ik denk dat ie mij moest hebben omdat ik voor hem de weg op reed, terwijl dit makkelijk kon.

Ik heb nog geen bekeuring binnen, dat zal wel even duren. Ik heb de brief al wel klaar liggen. Compleet met foto’s en een situatieoverzichtje dmv een plattegrondje

hennyw

heel veel succes, laat wel weten hoe het afloopt. :hmmz:hmmz

Fearless
                                  Deelnemer

Denk dat het weeeeer geld weggooien wordt………tis toch zijn woord tegen het mijne en zijn woorden tellen zwaarder.

Ik zag de lul vandaag nog fietsen, op zn pliesiefiets en zn pliesieoutfit……….:fy1

Freestyler
                                    Deelnemer

origineel gepost door Fearless
                                      Denk dat het weeeeer geld weggooien wordt………tis toch zijn woord tegen het mijne en zijn woorden tellen zwaarder.

Ik zag de lul vandaag nog fietsen, op zn pliesiefiets en zn pliesieoutfit……….:fy1

1ste bezwaar wordt voor 95% toch afgewezen, daar dan weer beroep op aantekenen, en voor laten komen.

Hopen dat je kans maakt.

Ow en zon figuur kun je natuurlijk ook altijd prive tegen komen (of je zakje kogellagers gaat kapot net op het moment dat hij op zen fietsie voorbij komt :jerry)

Fearless
                                      Deelnemer

dat ik hem prive tegen kom is 100% zeker…..hij woont hier in de buurt zelfs:afro

Vinci
                                        Deelnemer

origineel gepost door Fearless
                                          dat ik hem prive tegen kom is 100% zeker…..hij woont hier in de buurt zelfs:afro

Misschien een argument om hem te betichten van partijdigheid?

Ben ook al een hoop geld verloren aan dienders van de overheid… In het centrum van het Hilversum ging ik parkeren, stapte uit, liep naar het parkeerautomaat om een bonnetje te trekken…even wat wisselgeld uitzoeken… en zit er verdomme al een bon onder de wisser!! Klootzak was em al gevlogen!

Dus een bezwaarschrift… Nou werd zelfs in hoger beroep afgewezen omdat er op papier één minuut tussen zat!! En het apparaat doet niet aan secondes, dus voor het zelfde geld waren het maar 20 seconden!! Onbegrijpelijk dat ik geen parkeerwachter heb gezien! Kon gewoon 55 euro aftikken….

Dan eens een lekker stukkie gaan fietsen, in de duinen na een lange tocht even uitrusten. Lag in het zand naast het fietspad in het zonnetje, word ik tegen mijn schoen geschopt door zo’n boswachter. Kreeg een bon voor ongeoorloofd nachtverblijf in een natuurgebied! Dus na ettelijke bezwaarschriften en hoger oplopende bonnen (van 90 naar 120 naar nog hoger…) kreeg ik een dagvaarding. Dus bij de rechtbank stond ik binnen 5 minuten weer buiten aangezien meneer mij om half tien op de bon had geslingerd en dat dagdeel toch zeker niet meer tot de nacht behoorde… Moet wel zo’n gast zijn die tegen het avondeten nog goedemorgen tegen je zegt….:P

Dan een dagje met de trein naar Zandvoort jaren geleden. Ik mijn boer, mijn moeder en ons schoothondje. Bij het kopen van een kaartje gevraagd of de hond ook een kaartje moest? “nee hoor!” De hele heenweg controles, geen probleem. En de terugweg was het spits. Dus mijn moeder die toen nog rookte in de rookcoupé toen dat nog bestond, met de kaartjes van alledrie (vier) op zak. Ik met mijn broer werden gecontroleerd en moesten ons verontschuldigen dat moeders de kaartjes had en in het volgende treinstel zat, dat we even de kaartjes moesten halen… Nou dat viel al niet in goede aarde, dus de kaartjes aan het knippen zegt hij “waar is het kaartje voor de hond?” Die bij mijn broer op schoot zat.

Na uitleg volgde radio contact met de machinist, de trein werd ondanks dat het een intercity was op het volgende station stilgezet, wachtend op de spoorwegpolitie, die kwamen met twee auto’s met piepende banden tot stilstand, acht man stapten uit met een soort ME pakken aan en eenmaal bij de trein aangekomen vroegen ze waar de zwartrijder was? Geschokte blikken toen het duidelijk werd dat het om een klein hondje ging…

Voor de volledigheid moesten we toch even mee naar kantoor om het rapport op te stellen…. Uiteraard niks hoeven betalen en ons werd keurig het excuus aangeboden…
                                          :jerry

Wel ja, geef al die zwakzinnige TBSsers en kansloze debielen maar zo’n Melkert baantje… Is goed voor de openbare orde….:thumbup

corsa_b_graffitshadow

die veldlopers denken overal verstand van te hebben.

wij hebben door ons werk veel te maken met bijzondere wetten. afdeling wet wapens en munitie.
                                            die bellen ons vaak op om te vragen of de omschrijving van een wapen klopt. hun zouden ervoor geleerd moeten hebben.
                                            ze weten niet eens het verschil tussen een wapen dragen en vervoeren.

3 jaar geleden ook een boete gekregen voor het rijden zonder gordel in de mc drive. had toen een 4punts gordel en probeer maar eens je portomene uit je achterzak te halen met gordel om.

gevolg toendertijd nog 75 euries. beetje stom comentaar en koud eten. en als je dan vraagt of ze trots zijn op hun werk lopen ze ook nog rood aan. en zeggen dat ze je in de gaten gaan houden king:king:

vond ik we een hele eer dat ik door mn eigen belasting centen ook nog controle kreeg.

gr ruud

Fearless
                                            Deelnemer

Ding is binnen………mn bezwaar is op de post.
                                              Ben benieuwd.

koenelsenaar
                                              Deelnemer

origineel gepost door corsa_b_graffitshadow
                                                die veldlopers denken overal verstand van te hebben.

wij hebben door ons werk veel te maken met bijzondere wetten. afdeling wet wapens en munitie.
                                                die bellen ons vaak op om te vragen of de omschrijving van een wapen klopt. hun zouden ervoor geleerd moeten hebben.
                                                ze weten niet eens het verschil tussen een wapen dragen en vervoeren.

3 jaar geleden ook een boete gekregen voor het rijden zonder gordel in de mc drive. had toen een 4punts gordel en probeer maar eens je portomene uit je achterzak te halen met gordel om.

gevolg toendertijd nog 75 euries. beetje stom comentaar en koud eten. en als je dan vraagt of ze trots zijn op hun werk lopen ze ook nog rood aan. en zeggen dat ze je in de gaten gaan houden king:king:

vond ik we een hele eer dat ik door mn eigen belasting centen ook nog controle kreeg.

gr ruud

Rijden in de MC drive, dat is rijden op eigen erf, nietwaar? Dan mag je doen en laten wat je wilt…

Fearless
                                                Deelnemer

Ik kan me herrineren dat iemand op een “meeting”bij de mac bekeurd werdt wegens neon verlichting aan………
                                                  Toen zei die ook, terrein van de eigenaar van de mac………
                                                  Maar bleek toch wat anders te zitten.

Anoniem

indien niet afsluitbaar van de openbare weg is het geen eigen terrein en gelden alle regels van de openbare weg….

tenzij er een dikke poort op de oprijlaan ligt is het geen eigen terrein

Fearless
                                                    Deelnemer

Vandaag bericht terug.

:swear

enige wat er goed aan is dat ik kan wachten tot 30 december…

Zojuist thuis gekomen, sta ik voor de stoplicht te wachten. kijk ik in de spiegel….en wat denk je????????
                                                      Een ford fiesta met een stop politie bordje op de binnenspiegel.

Daar rijdt die klojo van de zogenaamde gordelbekeuring dus vaak mee. Heb mooi gedaan alsof ik ik ze niet zag.
                                                      Tot aan huis…daar hielden ze me aan. Moest alleen blazen…
                                                      Waarom ik het gesein en getoeter niet door had, vroeg zn collega ook nog..

Mannnn kom net van mn werk ben gigantisch duf, ga ik niet zo vaak in me spiegels loeren. En die toeter heb ik niet gehoord, tis al een wijfentoeter zon fiestahoorn

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.