Bezwaarschrift beukeuring gordel

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Bezwaarschrift beukeuring gordel

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Vanochtend moest ik even snel een rondje rijden in een Peugeot op het werk. Dit voor de 4-gasmeting (APK), ik wou de motor warm rijden om dan pas een meting te doen.

Ik doe in de werkplaats de gordel om, en zit nog even te klieren om de gordel netjes zonder dat ie gedraaid zit om te doen.

Ik rij achteruit de werkplaats uit en zie in de spiegel een politieauto op het kruispunt. Nog genoeg ruimte voor mij om de weg op te rijden.
      Zo gezegd zo gedaan, de polietieauto achter me.

Ik de eerste weg links af, netjes het knipperlichtje aan. Ik moest eerst het tegemoetkomende verkeer netjes voor laten gaan. Terwijl ik dat verkeer voor laat gaan blijft de politieauto achter me staan, zonder knipperlicht aan te hebben. (dus kon maar zo recht doorgaan)

Ik vervolg mijn weg, de politieagent gaat achter mij aan.
      Toen kreeg ik al het gevoel dat ik aan de kant moest.
      Dus ik trek de binnenspiegel naar beneden want ik kon weinig zien.

En ja hoor, nog geen paar tellen later….Stop Politie.
      Ik gelijk stoppen,
      Of ik m even om de hoek wou parkeren.

Ik achter hem aan rijden…….de agent stapt uit.(passagier) waarop ik de gordel af doe en ook uitstap.

Hij vertelde me dat ie gezien had dat mijn gordel slap hing en vervolgens nadat ik afsloeg weer strak hing.
      Dus hij ging er van uit dat ik hem omgedaan heb tijdens het rijden.

Waarop ik een beetje kwaad werd omdat ik toch echt geen 96 euro ga riskeren voor een stomme gordel! (heb er 2 gehad en wil er geen 3 van maken) Ik had die gordel gewoon netjes omgedaan voordat ik vertrok!

Maar mocht er geen discussie over voeren en moest maar bezwaar indienen. Nou ja, dan moet dat maar he….

Mijn ochtend verpest omdat 1 agent van mening is dat hij goed gezien heeft, dat ik de gordel niet om had.

Nou moet ik dus wachten op de bekeuring, en bezwaar in dienen.

Ik heb een foto van de auto genomen………
      van achteren
      Het regende buiten en de achtergordels had ik voor de apk vast geklikt, ik denk dat hij eerst die zag hangen…..en door alle regen niet goed heeft kunnen zien dat ik de gordel om had.

Nou staan er op internet wel kant en klare bezwaarschriften, maar mag je ook met eigen woorden een verhaal sturen?

Ik heb 2 collega’s die kunnen bevestigen dat ik netjes de gordel om had gedaan in de werkplaats.

Freestyler
      Deelnemer

in eigen woorden een verhaal schrijven, ook erbij vertellen dat er 2 getuigen waren.
        incl foto’s opsturen (om de situatie te verduidelijken)

Wordt voor 100% afgekeurd (uit ervaring, en had zelfs 6 getuigen!)

Betekend voorkomen (moet je de boete wel vooruit betalen als borgstelling)
        Bij de rechter maak je meer kans dan bij een simpele officier van justitie in opleiding, jammer genoeg :(

Fearless
        Deelnemer

De agent was een jongere gast……denk een jaar of 26/27
          Kwam mij nog bekend voor ook

In mijn kwaadheid heb ik nog geroepen dat dat bezwaar schrijven toch niets uithaald en ik voor jan lul 96 euro moet betalen omdat hij zegt dat het zo is.

Nou zei die wel…dat als ik bezwaar indien dat hij het nog wel even te horen krijgt, over dit geintje.
          Als in…….let dr even op dat je niet zomaar iemand beschuldigd…

Anoniem

origineel gepost door Fearless
            De agent was een jongere gast……denk een jaar of 26/27
            Kwam mij nog bekend voor ook

In mijn kwaadheid heb ik nog geroepen dat dat bezwaar schrijven toch niets uithaald en ik voor jan lul 96 euro moet betalen omdat hij zegt dat het zo is.

Nou zei die wel…dat als ik bezwaar indien dat hij het nog wel even te horen krijgt, over dit geintje.
            Als in…….let dr even op dat je niet zomaar iemand beschuldigd…

moet niet gekker worden zeg
            dus jij wordt gewaarschuwd

dat je niet maar zo iemand mag beschuldigen
            terwijl zij dat wel doen

lang leven de grootste criminelen van nederland

krijg er de scheit van
            kut smerissen (niet allemaal maar wel een groot deel:puke)

Freestyler
            Deelnemer

jammer genoeg is dat wel de realiteit

Wij hadden een paar jaar geleden een bon voor fout parkeren.
              Hadden 6 getuigen dat dat niet zo was, foto’s gemaakt, en bezwaar ingediend.

Afgewezen omdat 1 boa vond dat dat wel zo was.

hebben bijna een jaar later voor de rechter moeten komen om het uit te leggen *uiteraard bezwaar gemaakt op die afwijzing) en geld terug gekregen, omdat we redelijke twijfel aan gebracht hadden.

max
              Deelnemer

Altijd een bezwaarschrift indienen en vooral met duidelijke foto’s maken.

Heb dit meermaals gedaan met succes. Vooral GEEN standaard bezwaarschrift indienen. Maak ook gebruik van de mogelijkheid om je te laten horen door de Officier van Justitie (zelf zeer goede ervaringen mee).
                Als het afgewezen wordt voor de rechter laten komen, geld moet je wel eerst betalen (die 96 euro) maar krijg je terug als je gelijk krijgt.

soepkiepe
                Deelnemer

mm zegt niet altijd wat hoor. ff van eigen ervaring, we zullen met z’n allen naar een 1 of andere jaarmarkt gaan, me schoonouders parkeren de auto, ik de mijn er achter, aan de kant van de weg, nergens waat aangegeven, we komen na de markt over te zijn geweest staat oom agent een bonntje te schrijven, wij er tegen in dat er niks stond.. nu in eens wel, ja makkelijk of niet borden plaatsen als er al autos staan :S maja allebei bezwaarschrift ingedient.. echt zo goed als de zelfde bezwaarschriften.. ik had al vast betaald want had geen zin in verhoging, schoonouders haddenniks betaald. wat denk je? schoonouders zaak geseponeert, en mijn geld kreeg ik niet weer terug. dat zijn pas naai streken.

maja k zal sowieso bezwaarschrift maken, alleen al omdat je getuigen heb

Barrythefirst

Wat dacht je van deze:

De computer van parkeerbeheer Amsterdam had storing dus iedereen die geen kaartje had kreeg een boete (maar ik heb een vergunning en dan heb je geen kaartje achter het raam, dus boete grrrr)

Of je heb je vergunning achter het raam(ander plekje in Amsterdam)en krijgt
                    alsnog een boete
                    Ik dien een bezwaarschrift in maar krijg geen gelijk omdat de vergunning verlopen zou zijn(ja er staat een oude datum op maar deze worden stilzwijgend verlengd en dat weet de gemeente Amsterdam wel maar
                    de officier van justitie in Leeuwarden niet) dus weer een boete

Ik betaal ze maar altijd omdat het me zoveel tijd kost en dat is het me niet
                    waard(een dag vrij nemen om naar de rechtbank te gaan kost meer dan de boete)

misschien een beetje of topic maar moest dit ff kwijt

Fearless succes met die kl**tzakken

Freestyler
                    Deelnemer

origineel gepost door Barrythefirst
                      Ik betaal ze maar altijd omdat het me zoveel tijd kost en dat is het me niet
                      waard(een dag vrij nemen om naar de rechtbank te gaan kost meer dan de boete)

al eens gedacht aan rechtsbijstand?
                      Dit is gewoon geld klopperij

Ghanz
                      Deelnemer

:puke

vies arrogant, machtsvertoon.

meer is het niet.

stelletje ..
                        en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Fearless..suck-6 jonge.
                        weinig kans dat je het wint..
                        maar als niemand er werk van maakt.. dan worden ze nooit wakker.

politie en justitie… :puke:puke :argue

toch vreemd, in het prive leven, kunnen sommigen toch
                        wel normaal en aardig zijn ;)

Fearless
                        Deelnemer

Ik heb absoluut geen hekel aan agenten oid….maar deze pestkerel wel. Puur omdat ie ongelijk heeft en het niet wou toegeven. Als ie nou gewoon zei dat ie het niet goed zien kon…maar neeej deze vent had superman-ogen
                          Het leuke is ook nog eens dat ik hem ergens van ken…
                          En als hij kinderachtig kan doen, kan ik dat ook.

Ik snap niet hoe zo iemand lekker kan slapen, als je niet zeker bent of iemand zn gordel wel of niet om heeft dan geef je hem, uit netheid de voordeel van de twijfel. Gewoon sportief…
                          Nu lijkt het als of die vent puur aan het jagen is op bekeuringen, en dan maar zo iemand een bekeuring geven.

Ik heb 2 x eerder een bekeuring gehad voor de gordel….ook weer tijdens het proefrijden in de auto van een klant. daar had ik hem toen ook echt niet om. En dan ben ik ook zo sportief om normaal mee te werken, en dan heb ik er ook geen problemen mee.

Vandaag was gewoon vies onterecht, ik had alles voor elkaar. En meneer agent, omdat ie een hoge functie heeft geeftie zomaar een prent.

GlennGSI
                          Deelnemer

Altijd lullig als je een bekeuring krijgt terwijl je je gewoon strak aan de regels houd.

Heb het zelfde geintje ook al es meegemaakt toen ik direct uitstapte na dat ik aangehouden werd ( kreeg toen wel het voordeel van twijfel samen met een blik van de agente die me blijkbaar niet vertrouwde.. ) Sinds dien blijf ik ook altijd gewoon zitten. Het enigste wat ik doe is de motor uitzetten. Verder blijf ik lekker zitten.. ze komen maar naar me toe.

Fearless
                            Deelnemer

ik stopte gelijk, raampje los………rij even mee om de hoek zei die…toen had ie al gezien dat ie vast zat.
                              Ik heb ook gewacht met uitstappen tot ie voor de auto stond. Waarna ik de gordel losmaakte en ook uitstapte.

Het is gewoon oneerlijk, een agent mag blijkbaar jou een bekeuring geven terwijl jij alles wel in orde hebt. Maar zijn ogen……..zijn superieur!!!! Die zien alles!

sebastiaankadettcabriogsi
                              Deelnemer

origineel gepost door Fearless
                                Ik heb absoluut geen hekel aan agenten oid….maar deze pestkerel wel. Puur omdat ie ongelijk heeft en het niet wou toegeven. Als ie nou gewoon zei dat ie het niet goed zien kon…maar neeej deze vent had superman-ogen
                                Het leuke is ook nog eens dat ik hem ergens van ken…
                                En als hij kinderachtig kan doen, kan ik dat ook.

Ik snap niet hoe zo iemand lekker kan slapen, als je niet zeker bent of iemand zn gordel wel of niet om heeft dan geef je hem, uit netheid de voordeel van de twijfel. Gewoon sportief…
                                Nu lijkt het als of die vent puur aan het jagen is op bekeuringen, en dan maar zo iemand een bekeuring geven.

Ik heb 2 x eerder een bekeuring gehad voor de gordel….ook weer tijdens het proefrijden in de auto van een klant. daar had ik hem toen ook echt niet om. En dan ben ik ook zo sportief om normaal mee te werken, en dan heb ik er ook geen problemen mee.

Vandaag was gewoon vies onterecht, ik had alles voor elkaar. En meneer agent, omdat ie een hoge functie heeft geeftie zomaar een prent.

niet mee eens,

een agent een hoge functie…

een kennis van mij, (probleem gevalletje op elk gebied)

is tot 3 keer toe van de mavo af getrapt

tot 2 keer toe van de mbo.

en wat denk je (in dronten heb je het vosjes project)

zo uit m,n hoofd had 90% van die lui die aan dat project mee werkte 2 jaar voorwaardelijk, geweld pleging oid..

die krijgen een rode jas aan waar op staat vosje.. en dan moeten ze het centrum door gaan en mensen aanspreken op onterechtheden, zoals het fietsen door het centrum…

in de praktijk staan ze altijd in de media winkel achter de playstation…

en das een project van x aantal jaar, en als ze daar door komen hebben ze mbo beveiliging, en dit was dan een opstapje om “hoger op” te kunnen in de toekomst als agent

agent vind ik geen hoge functie!!!!

Freestyler
                                Deelnemer

Dat heeft ermee te maken dat die gasten beëdigd zijn, en dus telt hun woord zwaarder dan elke niet beëdigd persoon.

En ja, daar wordt gretig misbruik van gemaakt.
                                  Moet er wel bij zeggen dat als ze erop betrapt worden, de consequenties niet misselijk zijn.

Flpke

Dit is toch het zelfde als die keer met mij en die kip die ik onder de auto had hange??
                                    Gewoonweg omdat het twee opmaak tutjes waren die zich aant vervelen waren..

Laatst kwamen ze weer door de straat rijden en keken ze zo naar mijn auto en naar mij.. Op dat moment was ik net die kip er weer onder aant hangen en zwaaide vriendelijk naar ze..

Ik heb me kapot gelachen toen ik hun gezichten zag vertrekken:angel

Ik vind het niet gek dat niemand de politie moet.. Hebben ze aan zich zelf te danken.. Doen ze maar eens iets aan degene die wel iets verkeerd doen, maar daar durven ze niet tegen op te treden.
                                    :fy1

Normale, vriendelijke mensen kunnen ze wel treiteren ja..
                                    Stelletje …….!!

p.s. Zo zijn ze niet allemaal, maar de meerderheid is wel zo.

Freestyler
                                    Deelnemer

ok, laten we even een stel regel maken.

Als we het over die kut N.B-ers hebben, dan hebben we het niet over het gehele korps, maar over die 90% zeikerds die thuis niets te vertellen hebben en denken dat op straat goed te moeten maken.

Dan hoeven we niet iedere keer weer die uitzondering er bij te zetten ;):P

champo
                                      Deelnemer

Kijk ook met het aan je oor krabben o.id. Dan heb je kans dat je ook een boete krijgt van 160 euri + die misselijke 6euro administratie kosten…. Die administratie kosten vind ik echt belachelijk!!!!

Anoniem

meeste agenten zijn jongetjes die vroeger op school altijd gepest werden.

die leven zich nu uit op de beschaving

en sebastiaankadettcabriogsi

een hoge functie is niet het zelfde als een hoge opleiding
                                          ;)

je kunt wel opper vuilnisman zijn
                                          zonder dat je het voortgezet onderwijs afgemaakt hebt;)

(ik heb overigens niets tegen vuilnismannen;))

tjah er zijn uiteraard ook wel goeie
                                          smerisen
                                          maar dat zijn vaak al de wat oudere

die jonge broekies
                                          denken dat ze zich even moeten bewijzen
                                          en voelen het volgens mij echt als een machtspositie
                                          dat ze iedereen maar zo aan de kant kunnen zetten
                                          en beschuldigen van ik weet niet wat:puke:puke

dan moet jij maar bewijzen dat dat niet zo is
                                          :o
                                          t was hier zo dat je onschuldig was tot t tegen deel bewezen werd maar das al n poosje niet meer zo:mad:

ff een rechtzaak kost minmaal een dag
                                          en dat kost ook geld bijne net zo veel
                                          als de boete

dus t is een verlies verlies situatie :argue

en je doet er geen zak aan:fy1

obiewan

Voorbeelden te over.. haha

Mijn moeder is doof aan haar linkeroor… ze staat voor een stoplicht en leunt met haar hoofd op haar linkerhand…

Aan de overzijde van het kruispunt staat een politieauto .. je raad het al.. ze zat te bellen :D

Uiteraard volgde er geen boete.. door simpel via een kno arts een getuigenis te regelen

Het grote probleem is het quotum dat gehaald moet worden… en dat geeft ook meteen aan dat die boetes NIETS met handhaving te maken hebben..

Het moet gewoon kostendekkend worden ofzo :hmmz het is gewoon walgelijk

En “ons” korps wil dan ook respect.. nou… er is mij altijd geleerd dat je dat moet VERDIENEN :angel

Keesjr
                                            Deelnemer

Als je nergens voor geschikt bent kun je altijd nog smeris worden dus…………
                                              Net als dat stelletje klojo’s bij wegmisbruikers Koos Spee en die andere trekpop met dat uitgewaaide vogelnest op z’n kop :fy1

Gewone Nederlanders gaan voor alles en nog wat op de bon, en zo’n KUT-Marokkaan :puke mag doorrijden omdat ie een partijtje bijdehand gaat lopen doen en die smerissen een grote bek geeft……….
                                              Als je dat als normale Nederlander doet ga je zeker-te-weten mee naar het bureau en ook nog wel een paar uurtjes de afkoel-cel in.

Laat ze eerst maar eens boeven gaan vangen en drugsdealers opruimen! In plaats van eerlijke hardwerkende burgers lastig te vallen en hun geld afhandig te maken :swear

The_Undertaker
                                              Deelnemer

Vincent23, kom d’r maar in :P

GTS Power
                                                Deelnemer

origineel gepost door The_Undertaker
                                                  Vincent23, kom d’r maar in :P

ik zat ook al te wachten:D

Fearless
                                                  Deelnemer

Ik ook stiekem ;)

Jagermeister

origineel gepost door champo
                                                      Kijk ook met het aan je oor krabben o.id. Dan heb je kans dat je ook een boete krijgt van 160 euri + die misselijke 6euro administratie kosten…. Die administratie kosten vind ik echt belachelijk!!!!

Ga eens voor de gein voor een politiewagen rijden en hou eens een pakje sigaretten of zo ( iig géén gsm) tegen je oor…. 10 tegen 1 dat je even later staat uit te leggen dat je niet aant bellen was.:jerry

Dat ze maar eens bonnetjes gaan uitschrijven (zelfs dat hoeven de meeste niet meer) aan die :swear fietsers en brommers… die maken op een afstand van 500 meter 10x zoveel overtredingen dan wij als automobilist.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.