Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Bezoek VDB Works Kuinre
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2011 om 19:20 #17240117
vandaag de zafira opgehaald bij vdb works in kuinre.
missie was leh turbo monteren plus toebehoren en nieuwe sofware erop zetten.heb de auto zondag weggebracht en werd super vriendelijk ontvangen door jeroen. Hij is zzpér met een hoop kennis mbt motoren en alles wat daarbij hoort. kregen een leuke rondleiding in zijn bedrijf en lekkere koffie. Jeroen heeft echt veel kennis van zaken en had alleens een astra voorzien van nieuwe software dus was bekend met opel. hij ontwerpt zijn eigen software.
vandaag de zafira opgehaald en ik moet zeggen, wat een enorm verschil met de let turbo. blauwe rook is verdwenen en de auto schiet echt vooruit in elk verzet. auto heeft nu ongeveer 240PK. jeroen adviseerde nog de 1e katalysator te vervangen voor een 70mm bocht. krijg je nog iets meer pk’s en een betere flow. vind het eigenlijk wel prima zo want hij is snel zat. misschien als deze kapot gaat laat ik hem vervangen.
vdb works is een echte aanrader. goed advies goede service en duidelijke afspraken.
klein nadeeltje, pin is niet aanwezig en je moet cash betalen bij afhaalgroet dikkeminne
groet ruben
14 juli 2011 om 20:50 #17905548Ik heb precies de zelfde ervaringen met Jeroen van VBD en Derk van ODB (team).
Moest je ook naar Sint Jansklooster voor de rollenbank? en stond die dikke mustang er ook?In kuinre heeft hij ook hele leuke projecten staan, een Yamaha brommert met dikke turbo en een Renault 5 met een honda blok.
Mijn astra ging van 170pk naar 235pk meeste universele chippers komen niet boven de 200pk met mijn blok…
14 juli 2011 om 22:12 #17905549test rollerbank was ik zelf niet bij. woon in friesland en heb de auto later opgehaald. ga nog wel een keer terug voor een uitdraai. leuk voor het archief.
stond wel een dikke motor idd van een duitser met een hele dikke turbo erop. hij was met een motor voor hemzelf bezig. turbo lag al klaar. turbo kon tot 700PK.
was een enorm ding en dat voor op een motor
stond idd nog wel een oude 5 alpina, maar die moest nog afgemaakt worden.16 juli 2011 om 22:18 #17905550aah, ik woon ook in friesland (sint nicolaasga) hij doet de rollenbank metingen in sint jansklooster,
ik ben daar toen heen gereden vanaf de kuinre.
hoe hoog ligt je koppen nu?16 juli 2011 om 22:35 #17905551Ben ik ook wel benieuwd naar hoe hoog het koppel nu ligt.
17 juli 2011 om 06:16 #17905552ow mooi om te lezen wil ook hier een afspraak maken voor mijn auto astra h ande fimic en complete uitlaat 3inch ben benieuwt
17 juli 2011 om 07:11 #17905553op de wielen heeft de zafira nu 242.6 pk met een koppel van 368nm. (wel met leh turbo)
idd sint jans klooster staat de bank. hij doet geloof veel met obd tuning.
einde van de zomer wil ik er nog een keer langs voor een nieuwe run.
hij had ook een keer een jongen vertelde hij met een zafira die door eds getuned was phase 2. moest 260pk hebben maar er kwamen maar 218 tevoorschijn bij hem op de rollerbank. na wat aanpassingen in de software ging hij wel richting 260pk. (wil hier niet mee zeggen dat eds slecht is, voordat ik verschillende mensen over me heen krijg haha)leuk dat je ook uit friesland komt turbosix. ken sint niek wel. kwam nog weleens in langweer.
@ jarno: zeker de moeite waard er langs te gaan. je wordt niet teleur gesteld. jeroen heeft veel verstand van auto’s/motoren.
17 juli 2011 om 07:25 #17905554368…is redelijk bescheiden toch. Heeft dit te maken met het type koppeling wat je hebt-
17 juli 2011 om 08:04 #17905555Is toch een mooi resultaat. Idd het koppel wat bescheiden.
Wat betreft de zafira die bij eds vandaan kwam, dan zal er toch wel wat anders mis zijn geweest op dat moment lijkt me.
De mijne komt van EDS, pas geleden laten doen, en een wereld van verschil. Heb zelf ook de LEH turbo erop.
Heb de “zwakkere”software erop laten te zetten voor de zekerheid, ook ivm met de zwakkere koppeling wat ie zou moeten hebben ( bouwjaar 2004 astra opc )
Auto heeft nu 251,6 en 389 NM koppel.17 juli 2011 om 08:09 #17905556Bij jouw koppeling begrijp ik het….360 zegt eds dan. Resultaat is zeker mooi.rijdt als een raket…. :thumb
17 juli 2011 om 09:41 #17905557Echt top daar!
Mijn auto staat op hun site onder video’s!
Zij hebben er echt verstand van!17 juli 2011 om 10:26 #17905558er kon nog meer uitgehaald worden volgens jeroen, maar mijn koppelingsplaten moesten dan eigenlijk vervangen worden. Nu zitten we ruim binnen de goede marges en hij is snel zat voor een bus. er is een hoop mogelijk maar dat kost ook weer een flinke duit. enige wat hij nog adviseerde is de 1e kat eronder weg en die vervangen voor een snelle bocht. dan weer andere sofware erop en schijnt hij nog beter door de toeren heen te lopen. en krijg je ook nog iets meer vermogen door.
tevens aangegeven dat ik niet de snelste hoef te zijn en dat het een gezinsauto is. vind het super al die projecten met auto’s maar ik wil hem zo veel mogelijk origineel houden en strak.
hij is ook zuiniger geworden. als ik 120 op de cc rijd neemt hij 8.1ltr/100km. bij 100 op de cc is dit 7.4ltr/100km. maar ff goed doorrijden is 38.4ltr/100km hahaha. nul% green label zeg ik maar.
gisteren ff gesport tegen een vr6 corrado. die jongen(met pet) keek mooi zuur toen ik met hem opreed en vervolgens bij 110 er rap vandoor ging. hij deed zo zijn best haha. zal wel denken hoe kan dat in zo’n klotenbusje.
moet zeggen het vermogen wel verslavend werkt. ik moet me echt inhouden maar misschien slijt dat nog wel. mijn rijbewijs is me heilig.
vooralsnog ben ik dik tevreden en heeft jeroen de turbo goed gemonteerd en er goede software opgezet. heb nog geen foutmeldingen en hij rijd echt goed. las alleen dat je beter euro 98 of bp ultimate er nu in kan doen als hij getuned is ipv euro 95. ik tank gewoon euro 95. benzine in nl is prima van kwaliteit lijkt me. of maakt het echt zo’n groot verschil.ik heb alleen nog niet iemand gespot van dit forum in een OSB. (ipv OPC) opel snel bus
17 juli 2011 om 11:53 #17905559Jeroen heeft mijn koppel ook vrij laag gehouden omdat mijn platen slechts 350nm aan konden.
ik moest achteraf toch nieuwe platen en heb meteen de z20LEH platen gemonteerd,
dus het koppel zou nu wel weer omhoog kunnen.
maar met een kind opkomst, verbouwing aan mn woning en net getrouwd heb ik wel andere kosten.twee weken geleden heb ik in belgie euro 95 getankt en dat vondt de astra niet lekker
en protesteerde met het motorstoringslampje, (maar reed verder probleemloos)
terug in nederland heb ik hem meteen verwent met 98 en ging meteen het lampje uit.
ik vindt hem zelf mooier rijden met super 98 en voor die paar euro meer op een tank rijd hij ietsje zuiniger
maar vooral belangrijk, voorkomt het veel motorproblemen (denk ik)17 juli 2011 om 22:07 #17905560Binnenkort ook zon voorkat vervanger ophalen en eronder schroeven. Maar 368nm aan de wielen is lange nie slecht. Reken dat nog is om wat er op de platen komt.
26 augustus 2011 om 13:40 #17905561@frank de jonge wrote:
Binnenkort ook zon voorkat vervanger ophalen en eronder schroeven. Maar 368nm aan de wielen is lange nie slecht. Reken dat nog is om wat er op de platen komt.
Check ff het topic dat ik heb gemaakt. Wellicht kan het je helpen!
26 augustus 2011 om 13:51 #17905562Haha, zie dat ze een Dynostar bank hebben, bedrijf van mijn pa ;) :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.