Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2009 om 10:03 #17392854
Opzich een nette wagen Niels ! Mooi kleurtje.. :thumbup
tja, die tjoening-meuk is idd niet alles… Maar dat is natuurlijk wel weer smaak..Dik hoor trouwens, die remmen.. :wub :o
Carrosserie verders goed ? Bedoel niet teveel ‘Marokkaans goud’ eraan ? (wielkastranden / tankklepje, dorpels etc..)
27 maart 2009 om 12:41 #17392855origineel gepost door geert666
nou is de auto 3x zoveel waard met die remklauwen eropCorrectie 4x heb er ook een gepoedercoat kleppendeksel op gezet :vertag
@ jeroen
Dorpels zijn helemaal hard linker scherm heeft 1 klein blaartje rechts is er wat erger aan toe. Ach tis ook voor tijdelijk, dit dat ding dit jaar ff goed gebruiken op de Nordschleife daarna ga ik hem slopen. Maar voor 800 euro mag ik niet klagen :vertag
29 maart 2009 om 20:52 #17392856Vraag: die rode remklauwen… zijn die gepoedercoat? Overweging: a) blijft dat mooi, onder hoge temperaturen en invretend remstof? b) hoe lever je dit aan bij een poedercoat bedrijf? Is het voldoende om de zuigerkamer af te plakken?
30 maart 2009 om 22:46 #17392857Ik straal de klauwen compleet met rubbers en nippels, laat ze ook compleet poedercoaten. Zodra ze ik weer heb dan zet ik er nieuwe rubbers en nippels in, zo heb je nooit poedercoating op plekken waar je het niet wil.
31 maart 2009 om 15:53 #17392858geen geld 800 euro voor een astra 16v
2 april 2009 om 08:01 #17392859Stuurnaaf verlenger
Nieuwe dash
2 april 2009 om 12:49 #17392860camber/caster verstelling :wub
8 april 2009 om 12:41 #17392861Ben 3 dagen bezig geweest om de astra weer zo ver mogelijk klaar te krijgen, heb behoorlijk wat kunnen doen. Motor heeft een grote beurt gehad, heb mn kuip stoel er in gebouwd in race mode dus laag en ver naar achter. Ik kan nu met de benen licht gebogen bij de pedalen komen.
Normaal zou je dan met je armen gestrekt naar het stuur zitten maar ik heb gelijk het stuur 20 cm verlengt, helaas kwam daardoor het stuur erg hoog in de auto te zitten dus ik heb het stuur ook 8 cm verlaagd. Rijd echt super relaxd ! Hoop dat ik snel mn camberplates binnen heb want dan kunnen voor de koni’s en nieuwe veren er ook onder. Zal vanavond even foto’s posten.
8 april 2009 om 14:47 #17392862hoe doe je datmet coaten dan
coating word toch gebakken ?
8 april 2009 om 17:10 #17392863Kun je niet beter de kleine resterende puntjes ook nog opknappen en proberen er meer voor te vangen? Zal tegen die tijd vast iemand zijn die een goede astra f gsi wil hebben.
origineel gepost door rallyastra
origineel gepost door geert666
nou is de auto 3x zoveel waard met die remklauwen eropCorrectie 4x heb er ook een gepoedercoat kleppendeksel op gezet :vertag
@ jeroen
Dorpels zijn helemaal hard linker scherm heeft 1 klein blaartje rechts is er wat erger aan toe. Ach tis ook voor tijdelijk, dit dat ding dit jaar ff goed gebruiken op de Nordschleife daarna ga ik hem slopen. Maar voor 800 euro mag ik niet klagen :vertag
8 april 2009 om 19:18 #17392864Nee je vangt nooit het geld meer wat je er in gestoken hebt, slopen in onderdelen vang je er meer voor :angel bovendien heb ik nu al 4 astra’s dus eerst ff genoeg voor mij
8 april 2009 om 20:28 #173928658 april 2009 om 20:36 #17392866hatsekiedeee dat gaat vliegen in een C kadett:wub:wub
8 april 2009 om 20:39 #17392867Moet je pook nu ook een paar centimeters naar achter, Niels?
Mooi werk… de balkjes voor die stoelen. Moet dit ook nog bij mijn Saab 99 doen… denk dat ik dan maar de balkjes uit een 9000 haal en die ga verbouwen.
8 april 2009 om 20:45 #17392868De pook kan ik goed bij komen, reden dat ik het stuur verder naar achter gezet heb is omdat je dan meer kracht kunt uit oeffenen met sturen dan dat je met gestrekte armen zit. En omdat je benen licht gebogen zijn zit je relaxter. Denk dat het straks op de ring lijkt alsof ik er met grand tourismo en de playseat er overheen knal :jerry
8 april 2009 om 21:41 #17392869Dat blok is zeker”het even OVER moeten doen”????
De andere redde het de garage nog niet uit!!???
Gebouwd in R……….l ?9 april 2009 om 07:51 #17392870Nou ik heb de motor weer zo goed al klaar, heb een aardige waslijst aan dingen moeten fixen maar tis tot nu toe goed gekomen :w00t
– Krukas 0,50 overmaats geslepen
– Standaard hoofdlagers ( versterkt niet te krijgen in overmaat)
– Versterkte drijfstanglagers
– Krukas gebalanceerd samen met vliegwiel en drukgroep
– Motor gehoond 86,50 overmaat
– Zuigers 0,50mm afgedraaid ( staken 0,40mm teveel boven het onderblok uit)
– Distributie omgebouwd naar het oude type met vaste en metalen rollen
– Stalen koppakking
– Standaard C20LET oliepomp met competitie tandwielen
– Nieuwe olie aanzuigbuis gemaaktPlaatje bij het praatje
Nieuwe meuk
Olie aanzuigbuis maken zoals het wel hoort, passen en meten
Lassen v.s lassen
Helaas nog niet meer foto’s want moet eens een fatsoenljike camera gaan halen deze is bijna dood.
9 april 2009 om 10:21 #17392871:wors
bedankt voor deze mooie foto’s :thumbup
9 april 2009 om 10:53 #17392872Hoebedoel je dikke turbo.. :o :jerry
Netjes gedaan met die stuurkolom.
Trouwens, kan aan mij liggen (of het lijkt zo, gevoels-bedrog door afmeting stuur / dikte rand) maar volgens mij staat (met standaard setup) het stuurwiel van een Astra F1 hoger dan bij een F2.. Heb 4 Astra’s F2 gehad (sport/gsi), één keer een F1-gsi, en had toch echt het gevoel dat het stuur hoger staat bij een F1.. of de stoel kan lager.. :D9 april 2009 om 22:11 #17392873Voor montage van de Z20 Let oliepomp op de C20Let zijn de volgende items nodig;
646 271 Simmerring c20let 17,86
648 414 Dichtung Saugrohr an Pumpe 1,03
648 351 Saugrohr y22se/x22se 41,47
646 063 Ölpumpe z20let 224,83
646 919 Dichtung Ölpumpe an Block 3,32Dat U het even weet!
9 april 2009 om 22:26 #17392874Heb er gewoon weer een C20LET pomp op gezet met andere tandwielen. Dat werkt netzogoed zoniet beter, lijstje heb ik helaas weinig aan omdat deze olie aanzuigbuis toch echt op maat gemaakt moest worden.
11 april 2009 om 06:18 #17392875leuk speelgoed niels… :thumbup
21 mei 2009 om 11:54 #1739287621 mei 2009 om 11:58 #17392877hadden ze geen grotere turbo en externe wastegate ?
dwan lijkt wel een schoorsteen afvoer :P :D
21 mei 2009 om 12:05 #17392878bbs le mans velgen:wub:wub:wub:wub:wub
replica’s of orgineel?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.