Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2010 om 15:34 #17393054
origineel gepost door rallyastra
Dinamo hangt niet in rubbers, doet hij origineel ook niet. Oude type met de V snaar wel, maar het nieuwe type zit vast op de motor geschroeft.
@harjan
Sportkat ligt bij mijn leverancier, heb hem nog nier deze kant op laten sturen omdat ik nog andere dingen in de bestelling heb staan, als je hem er nu al graag onder wil moet je het ff zeggen dan laat ik hem deze kant op sturen.Nee, is geen haast bij hoor:) Maar als je hem binnen hebt, en je hebt een keer tijd, dan mag je wel even een belletje doen. Komen we die kant wel ff op:)
18 februari 2010 om 18:45 #17393055Er is wegens tijd gebrek maar 1 topic dat ik zo nu en dan even bekijk voor updates, maar ik moet zeggen respect hoor! Je hebt duidelijk van je hobby je werk gemaakt en de details laten zien dat je of goed of geen werk maakt! Want ik weet zeker dat jouw manier van werken erg tijdrovend is, want ik ben ook zo. Maar des te meer plezier heb je dan van het eindresultaat. Super kerel, ga zo door ;) Laat die foto’s en unieke bouwprojecten maar komen…. (En om even terug te komen op je onderschrift) Menig ‘tuningspecialist’ kan zich hier een puntje aan zuigen :jerry
Groeten Remco.
18 februari 2010 om 21:30 #17393056Kost idd erg veel tijd, en met 55 euro per uur ook niet het goedkoopste voor de klant. Alleen de klant weet wel wat hij er voor terug krijgt. Als je ergens de beste in wil worden moet je tevreden zijn met je eigen werk, soms vind de klant het allang goed maar als ik er zelf niet tevreden over ben doe ik het zo overnieuw. Maar ja, bij Chip Foose koop je ook geen auto voor 20.000 euro :jerry
Vandaag teflon remleiding bij besteld en nippels, verder nog wat kleine meuk bij besteld voor de laatste afwerking.
Eerst maar eens een passende riem op gezocht, stelmechanisme werkt ook prefect.
Daarna verder gegaan met het remsysteem, alles zit er nu in, maar moet alleen nog met elkaar verbonden worden met leidingen
Nieuw kabelboompje gemaakt,
Daarna verder gegaan met het 76mm uitlaat systeem, de wastegate zat eerst op een andere plek. Maar die heb ik verplaatst omdat het zo beter paste. Ook gelijk een wide band lambda geplaatst en een uitlaatgastemperatuur meter.
Downpipe
18 februari 2010 om 22:21 #17393057Retegeil man, maar je bent zo lekker bezig, en wat zie ik? 2 oude nokkenasbouten..:wtf
Heb dr nog 3 over:P kom ik binnenkort bij je langs om een buisje te laten aanpassen:angel18 februari 2010 om 22:27 #17393058Gebruik je nou audiokabel voor je startmotor? Het kan wel natuurlijk daar niet van.
18 februari 2010 om 22:39 #17393059audiokabel gebruik ik ook vaak zat…
kunnen flink wat ampere’s doorheen, en het grote voordeel is dat de kabel lekker soepel is.:D
18 februari 2010 om 22:47 #17393060Idd, had ik bij mijn grijze corsa ook toen ik de accu in de reserve wielbak had staan.
zoals sjoerdie al zegt, het is lekker flexibel in tegenstelling tot de meeste kneiterharde +bekabeling
18 februari 2010 om 22:53 #17393061Krijgt de wastegate een losse ‘screamer’pijp of gaat hij teruglopen in de downpipe?
Vind het wel een aparte oplosing voor de uitlaat, kan niet zeggen dat ik het mooi vind kijken zo maar voor de flow en de ruimte die je hebt kom je er wel mooi mee weg. :thumbup Ga je de hele downpipe ook nog in heat-wrap inwikkelen? ben bang dat je anders erg veel hitte uitstraling gaat krijgen onder de kap.
Is dit trouwens een nieuwe turbo? Of heb je die gestolen turbo nog boven water kunnen krijgen?:swear
Het ziet er prima uit verder…:wors Kan Verbocht nog een puntje aan zuigen…:P
20 februari 2010 om 17:02 #17393062Kan ik niets aan toevoegen :jerry Audiokabel is idd lekker flexibel, en je kunt er flink wat amperages door heen jagen.
20 februari 2010 om 17:28 #17393063Best druk in je eentje… Tempo Team :jerry
Maar nu is het eerst weekend !!
20 februari 2010 om 20:38 #17393064Genoeg projecten :wors
20 februari 2010 om 20:50 #17393065Haha :P super, maare die D kadett werkt Adriaan hea, mja dan heb je nog wel zat te doen..
Ene die gasfles op je lasapparaat kreeg je daar een trappetje bij om hem open te draaien :P
Verder mooie werkplaats !
20 februari 2010 om 20:52 #17393066het staat lekker vol bij je niels
21 februari 2010 om 10:01 #17393067hey niels, maak die blauwe astra van richard eens af, ik heb nog een proefvlucht tegoed.
staat wel lekker vol daar bij je.
maar al het werk betekent veel boterhammen.groeten.
21 februari 2010 om 10:16 #17393068geen crisis bij niels:P:kewlpics
21 februari 2010 om 10:24 #17393069niels,zou je voor mij een foto willen maken van het bevestigingspunt van de dynamo aan de motor?als dat gaat?
ik heb ook een nieuw type dunamo liggen,en wil weten of die past.bedankt alvast.
21 februari 2010 om 14:51 #17393070ziet er echt netjes uit die multisnaar oplossing! toevallig nog een setje liggen?:D
21 februari 2010 om 21:24 #17393071Lekker druk heb je het, zo hé wat een auto’s :o
Maar je zult wel goed werk leveren anders was het niet zo druk. :thumbup
21 februari 2010 om 21:58 #17393072ach druk wat is druk, de ene dag wat drukker dan de ander :P
23 februari 2010 om 12:03 #17393073Zo de koppeling zit weer in de Vectra,
Vandaag alles binnen gekregen voor de airbox :vertag
Diameter van de flenzen iets groter gemaakt zodat straks de 50mm buizen er weer in passen en mooi glad aansluiten met het spruitstuk.
Gasklep montage flens, en afsluitplaat
Expansietankje
Nog wat delen binnen gekregen voor het brandstof systeem en remsysteem
23 februari 2010 om 16:59 #17393074das dezelfde koppeling als een peugeot boxer die moet je ook met zo’n speciaal gereedschap ding monteren dat ging de 1e keer niet goed en stond de auto binnen 6000 km weer terug koppeling helemaal op :thumbdown :D
23 februari 2010 om 17:20 #17393075Daar zal dan wel iets anders aan hand geweest, dit is gewoon een handig stuk gereedschap om de plaat in het midden te houden. Zodat de as van de bak er lekker flot in glijdt.
Nice pics weer, ben benieuwd daar het spruitje :D
23 februari 2010 om 17:30 #17393076Ziet er allemaal top uit niels .
23 februari 2010 om 17:37 #17393077Wat ik gehoord heb is dat het gereedschap nodig is omdat het een ‘tweemassa vliegwiel’ is of zoiets.
En dus niet alleen een hulpmiddel om deze te plaatsen.Schijnen ook erg gevoelig te zijn, ben blij dat ik een gewone uitvoering op de 2.2DTi heb zitten.
Net even live gezien, erg mooie opbouw…
23 februari 2010 om 18:40 #17393078oh da heb ik nooit gebruikt op de 2delige vliegwielen..altijd gewoon ouderwets met zon centreerding. Tot nu toe geen probs gehad…maar ik ga teveel offtopic hier :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.