Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2009 om 14:12 #17393029
Niels, hoe krijg je nu rolkooi in een andere body? Ga je daar het dak afzagen en daarna weer erop lassen?
3 januari 2010 om 10:43 #17393030Kooi gaat op 3 plaatsen uit elkaaar, dan zet ik hem weer in de andere. Dakplaat gaat er wel af want ik heb nu een dakraam en dat willen we niet :P
3 januari 2010 om 11:49 #17393031dat word een leuk klusje om die kooi erin te lassen:P,
die astra gsi die er staat is echt een mooi ding:jerry, die van gsipiloot.
groeten nick
5 januari 2010 om 19:56 #17393032:agent wow dikke astra zeer strak en netjuhs
5 januari 2010 om 19:57 #17393033origineel gepost door gsipiloot
die blauwe is van mij jasorry niels voor t offtopic…
oh trouwens t tis geen offtopic want hij staat in jou garage:P
wow dikke astra
zeer netjuhs en strak
9 januari 2010 om 23:43 #17393034Afgelopen vrijdag bij Niels geweest.. Komende vrijdag staat er een afspraak bij hem geplant.. Ben benieuwd wat het gaat worden:thumbup
10 januari 2010 om 11:44 #17393035Vandaag nog maar ff wat ander werk gedaan, snel ff een airbox getekend voor het idee, moet nog verder uitgewerkt worden.
Geheel wordt hier op geschoeft straks
Dit was het enige TB spruistuk waar gietingen voor injectoren in zaten, helaas is dit spruitstuk van china kwaliteit dus er gaan behoorlijk wat uren in zitten om alles weer netjes te krijgen.
Zeer slechte gietmal gebruikt, bovenste is de flens zoals hij hoort te zijn.
De koelbuis had geen ring waardoor later de koelslang er makkelijk af zou kunnen knappen, opgelost met een tooltje..
Oude spruitstuk en airbox zonder gietingen voor de injectoren
Nieuwe spruitstuk met gietingen
Kop er maar even weer afgehaald zodat ik het nieuwe spruitstuk naadloos op de kop kan aanpassen.
Versterkte distributieriem mag ook niet ontbreken
10 januari 2010 om 11:59 #17393036zit zelf ook nog te twijfelen over zo’n riem..
wat kosten die dingen niels?10 januari 2010 om 12:05 #17393037Ik heb op mijn weber XE ook zo een zelfde spruitstuk zitten, gelukkig door de vorige eigenaar al bij gewerkt en al met gaten voor injectoren, nu afgedopt vanwege de webers.
Verder weer prachtig werk!, we zijn ook niet anders gewend van je Rallyastra!!
10 januari 2010 om 17:01 #17393038Geloof een eurotje of 70
15 januari 2010 om 09:24 #17393039
Waar ligt dit nou in dan?
Kadett C15 januari 2010 om 11:01 #17393040uh niels, misschien een raar vraagje.
zijn dat orginele kopbouten?, of waar zijn die van.
zijn die beter als de gewone.groeten.
15 januari 2010 om 11:53 #17393041Is een C-kadett, die kopbouten zijn niet orgineel. Die heb je niet orgineel met alleen draadeind.
15 januari 2010 om 15:12 #17393042dacht ik al.
maar waar zijn ze dan van?groeten.
15 januari 2010 om 15:16 #17393043Alle bouten zijn van ARP, bouten zijn her te gebruiken. Als je een setje moet hebben kan ik ze wel voor je bestellen.
15 januari 2010 om 15:25 #17393044Draadeinden zijn een vele betere oplossing als losse bouten:thumbup, heeft te maken met de manier waarop ze spanning overbrengen op het metaal. Maar omdat bouten makkelijker te monteren en goedkoper zijn gebruiken de meeste fabrikanten losse bouten.
Rekbouten zijn overigens ook vaker te gebruiken, moeten dan alleen wel opgemeten worden en het blijft een gok…:hmmz
15 februari 2010 om 19:44 #17393045Ja ben nog wel bezig hier hoor :D bijna weer een turbo klaar…
Nieuwe airbox voor de Kadett ook klaar, zit alleen ff te wachten op de onderdelen van de watersnijder.
Zal deze of volgende week eens ff paar dikke updates posten.
16 februari 2010 om 18:06 #17393046echt super veel respekt voor dit werk allemaal. even een vraagje: doe je dit als hobby? of op een bedrijf en hou je alles erg goed voor ons bij??
ga zo door !! groetjes
16 februari 2010 om 20:31 #17393047Ziet er goed Niels ! Mooi hoor :thumbup
Geen 6 pitters meer in aanbouw ?
18 februari 2010 om 09:56 #17393048@ schuitje
Ja mijn eigen bedrijf wel te verstaan :agent
@Jeroen
Nee op moment niet, staat er misschien nog wel weer een in de planning. Een station…Laatste tijd erg druk geweest, dus helaas weinig tijd gehad om fora up to date te houden. Vandaag dus maar ff weer een posten.
Liefst bouw ik auto’s waar alles er goed van uit ziet, dus ook delen die niet direct zichtbaar zijn moeten op en top zijn.
Motor weer inelkaar gezet met een versterkte distributieriem en verstelbare poulie’s
Inlaatspruitstuk is ook zo goed als klaar
Dit komt er nog bij aan
Aangezien de multiriem normaal met een automatische spanner gespannen wordt, moest ik zelf een handmatige verstelling bouwen. Had nog wat onderdelen liggen dus dat was met 5 min opgelost.
Daarna met het remsysteem begonnen
Ik heb inmiddels mn dry sump systeem binnen, bleek niet van Spiess te zijn maar van Opel motorsport wat ik overigens ook niet erg vind. Zit nog wel beetje werk aan maar dat komt wel goed.
De 9 liter olie tank
Carterpan en een bewerkte cilinderkop met dubbele klepveren en titanium schotels.
Pomp
Serie nummer
18 februari 2010 om 11:41 #17393049Hey Niels, ik moet ook een stukje pijp voorzien van zon randje, zodat de slang er net af kan komen.
Hoe moet ik dat zien met dat gereedschap van jou, maakt ie die pijp gewoon zo in vorm of komt er een stukje metaal bij over de pijp?18 februari 2010 om 13:11 #17393050Nee het zijn 2 rollen, een bolle en een holle die drukt de buis dan in vorm. Kan er altijd een randje voor je aan rollen, moet je hem ff opsturen of langs komen.
18 februari 2010 om 13:15 #17393051Hangt de dynamo aan de onderkant eigenlijk in rubbers? Anders is ‘t wel erg star…
18 februari 2010 om 14:46 #17393052Niels, heb je de sportkat al binnen?
18 februari 2010 om 14:52 #17393053Dinamo hangt niet in rubbers, doet hij origineel ook niet. Oude type met de V snaar wel, maar het nieuwe type zit vast op de motor geschroeft.
@harjan
Sportkat ligt bij mijn leverancier, heb hem nog nier deze kant op laten sturen omdat ik nog andere dingen in de bestelling heb staan, als je hem er nu al graag onder wil moet je het ff zeggen dan laat ik hem deze kant op sturen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.