Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2009 om 13:58 #17392904
origineel gepost door gsi-maffia
fors remmen en hogere temperaturen de lak zou loslaten.. of dat waar is??
me maat heeft ze onder zijn astra gsi 16v gehad met cali turbo remmery, en na 2 jaar zijn ze nog steeds mooi… enkel de blanke lak rond de ’boutjes’ is een drama
8 september 2009 om 15:37 #17392905origineel gepost door rallyastra
Deze motor heeft 300 pk, maar er komt een vrij programmeerbaar systeem op, spaghetti spruitstukken en grotere gaskleppen. moeten we toch naar de 400 pk gaan.Ah, ok. de latere 5.0 V12 dus.. :thumbup
Maar is wel (en blijft) een automaat ?8 september 2009 om 15:38 #17392906origineel gepost door rabbitopc
en in wat voor auto komt die v12 dan ?Ford Sierra volgens mij.
8 september 2009 om 17:04 #17392907origineel gepost door Jerremy
Ah, ok. de latere 5.0 V12 dus.. :thumbup
Maar is wel (en blijft) een automaat ?V12 is al van het begin 5.0 liter geweest. is later nog wel vergroot naar 5.4 oid. Blok bestaat in weze uit twee gekoppelde 2.5 6 in lijns.;)
Heb een keer gehoord dat een handbak van een v8 er tegenaan zou moeten passen…:hmmz
Vrienden van mij werken bij Molenaar in Vierlingsbeek, daar verhuren ze drift en race BMW’s. Die hebben een BMW 750i van 98 om zelf mee te vegen. diff dicht gelast en schuiven maar…(met de airco aan en ondertussen tv kijkend op de dikke leren stoelen..:o)
8 september 2009 om 19:39 #17392908Dat ‘ie 5 liter is geweest va begin weet ik ook wel, maar ik heb het over de vermogens verschillen.
De eerste hadden iets van rond de 280 pk. dat werd daarna 300 pk. Vader van een maatje van me heeft een 750i. Uit ’93
Machtige machine, dubbel glas, sluitbekrachting op portieren volgens mij ook..Jammer dat de beste man er niet al te veel mee rijd, en ook veel problemen heeft ermee, o.a. met airco.
Maar ja, dat zal wel komen omdat er niet al te veel mee gereden wordt.8 september 2009 om 19:47 #17392909Ik begrijp niet goed wat de voordelen zijn van zo’n groot blok. Vrij programeerbaar of niet, hang er dan liever een blok in van een E39 M5, heeft al 400pk, is niet zo lomp en maakt een schitterend geluid.
8 september 2009 om 21:52 #17392910v12 heeft niet iedereen en die dingen kosten ook geen klap :jerry
9 september 2009 om 16:17 #17392911Ja dan hadden we er ook een 600pk Cosworth motor in kunnen bouwen. Gaat er om dat er iets gebouwd word wat een ander niet heeft en waarschijnlijk ook nooit zal krijgen. En daarbij de pk’s zijn misschien wel laag, maar deze motor heeft zoveel potentie dat als hij verder door getuned wordt je pk’s kunt halen waar je U tegen zegt zoals bijvoorbeeld 2 turbo’s.
9 september 2009 om 16:19 #17392912Deze ziet er ook wel leuk uit :vertag
9 september 2009 om 22:20 #17392913haha vette shit, maar 1 op 1 word minder leuk:P
10 september 2009 om 07:37 #17392914origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door rabbitopc
en in wat voor auto komt die v12 dan ?Ford Sierra volgens mij.
zeker weten dat dit een ford sierra is, zal wel een sedan zijn. in ieder geval aan de kleur (smoke stone green) zou het om het facelift model bj: 92/93 kunnen gaan en dan zou het een gt(vaak op kenteken als gl) moeten zijn. of het is model mk2 vanaf bj 90, dan moet het een cossie zijn. orgineel zijn alleen deze sierra’s met deze kleur geleverd.
niels van wie is deze sierra? ik ken nogal een hoop mensen uit de ford wereld.gr,martijn
10 september 2009 om 09:50 #17392915Mooi werk, maar waarom in hemelsnaam een v12 in een ford :cry
10 september 2009 om 10:49 #17392916Omdat ik geen Datsun meer had liggen :jerry
10 september 2009 om 11:19 #17392917origineel gepost door rallyastra
Omdat ik geen Datsun meer had liggen :jerry:thumbup:jerry
10 september 2009 om 11:23 #17392918:P kan je die Datsun van bbg nie overnemen dan Niels.. ?
10 september 2009 om 15:09 #17392919Ja oud ijzer prijs begint weer aan te trekken, zal er eens over na denken ! Bedankt voor de tip ;)
21 september 2009 om 20:57 #17392920Vandaag onderdelen van Burton binnen gekregen voor de Sierra, en bezig geweest met het uittekenen van de motorsteunen.
Bus gedraaid voor de nieuwe rubbers.
Digitaal gemaakt voor de watersnijder..
Camberplates en draagermen binnen gekregen,
Veerschotels aanpassen, normaal moeten er paar gaatjes bij geboord worden maar ik vond het steviger en mooier om er een las plaat voor te maken en die aan het chassis te lassen.
Origineel
Stuk verslijpen
Stalen lasplaat die op de veerschotels komen
En dan komen de camberplates er weer op
Vandaag ook de velgen en nieuwe bandjes weer opgehaald
21 september 2009 om 21:05 #17392921zo lekker bezig niels.
top hoor king:21 september 2009 om 21:13 #17392922Zeker netjes :D
23 september 2009 om 17:05 #1739292323 september 2009 om 18:12 #17392924:kewlpics
23 september 2009 om 19:21 #17392925mooi man.. ziet er goed uit. :thumbup
Mooie mallen.. goed passend.Heb je vaker gedaan zo te zien ! :jerry
Keep up the good works !
grtz.
23 september 2009 om 19:25 #17392926Gewoon uit de vrije hand :jerry
23 september 2009 om 19:42 #17392927Dude…
Kom ik gister op school, hoor ik in de wandelgangen…..“dr is er 1 van het opelforum met een sierra bezig………dat komt toch niet goed?”
Hahha ik moest hem gewoon ff uitlachen, ventje weet totaal niet waar die het over heeft!
23 september 2009 om 19:45 #17392928Niels!? Slaap jij nog wel is?:o:o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.