Forumindex › Forums › Modellen › Manta › bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2009 om 21:38 #17575023
origineel gepost door lepo
origineel gepost door knoll
klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? welke gebruik ik best op mn 2.0S heb dubbele webers liggen ook 40ers maar gezien het mn daily ride is verbruiken die te veel vrees ik ;)Ja webers zijn wel slurpers ja,dat is algemeen bekent.
In jou geval zou ik voor de alom bekende betrouwbare solex carbuteur gaan.
De ovale,tweetraps,32 nog iets.
Nummer weet ik zo niet uit m’n hoofd,kan het wel voor je nazoeken.
Ook zijn/is er een bedrijf hier in nederland die je een goede carbuteur kan aan meten.
En let wel,als het jou dagelijkse manta wordt zou ik juist daar niet op besparen.BCCP te Gramsbergen ;)
27 december 2009 om 22:48 #17575024origineel gepost door lepo
origineel gepost door knoll
klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? welke gebruik ik best op mn 2.0S heb dubbele webers liggen ook 40ers maar gezien het mn daily ride is verbruiken die te veel vrees ik ;)Ja webers zijn wel slurpers ja,dat is algemeen bekent.
In jou geval zou ik voor de alom bekende betrouwbare solex carbuteur gaan.
De ovale,tweetraps,32 nog iets.
Nummer weet ik zo niet uit m’n hoofd,kan het wel voor je nazoeken.
Ook zijn/is er een bedrijf hier in nederland die je een goede carbuteur kan aan meten.
En let wel,als het jou dagelijkse manta wordt zou ik juist daar niet op besparen.zou hij daarmee genoeg benzine krijgen? is wellicht niet dezelfde die nu op mn 1600N staat ..?
Greets,
Alex27 december 2009 om 22:49 #17575025origineel gepost door Manta 24V
Ik heb nog wel zo’n geleider ;) Hoeveel haast heb je ermee ?welja ga eerst eens naar de dealer gaan informeren of ze er nog kunnen aangeraken moest er niet veel uit de bus van komen zend ik je wel U2U
Greets
27 december 2009 om 22:50 #17575026origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door knoll
klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? ..Ja en nee, veelal gebruikt en toegepast, maar altijd luchtlekkage bij de gaskleppen en speling, qua sleutelen is hij wel weer de betere carburateur, erg ingewikkeld is hij niet.
Overigens is het nog niet de ergste, de Dubbele Zenith was een waar drama en is ook niet lang gebruikt. In het begin gebruikten ze vaak de Solex, enkel en dubbel, daarna kort de Zenith op de 1.9S en de enkele Solex en vanaf de 2.0S en 1.8S en alle andere motoren na 1980 kregen een carburateur van Varajet. Sowiso was de automatische choke bij al die dingen een klein drama, vaak werden ze ook vervangen door een choke met kabelbedienning.
De enkele solex had ook nog een versie met een automatische sproeier, een vrij lang silindrisch ding wat naarmate de leeftijd vorderde wel eens voor storingen zorgde door valse lucht te veroorzaken.
Overigens was de gasklep van de E-versies in het begin ook oorzaak van veel storingen, ook hier valse lucht via de gasklapstang, helaas officieel alleen op te lossen door aanschaf van een nieuw gasklephuis, een beetje handige sleutelaar draaide bronzen busjes om de speling weg te krijgen.
Maar zo heeft elk ding wel z’n voor- en nadelen.
ah ok dus beter solex nemen?
Greets,
Alex27 december 2009 om 23:01 #17575027Hey Alex, waarom plaats je geen Injectie? Niet zo moeilijk…
27 december 2009 om 23:13 #17575028en daar rijd hij vaak ook nog zuiniger mee, de evt. speling op de gasklep is wel te verhelpen.
28 december 2009 om 19:59 #17575029Grote probleem is de keuring … staat nu 1600N op belgische keuring pff word al een 2.0S dees is al een risico ;)
zou jij durven op injectie gaan H-400? voor dagelijks gebruik jaarlijkse keuring ook he
Greets
29 december 2009 om 15:05 #17575030origineel gepost door knoll
hey,heeft er iemand dit nog los liggen eventueel te koop?:
is die bovenste met 2 gaten blijkbaar zijn die afgebroken toen ik mn motor uiteen haalde denk niet dat die door mij kapot waren … heeft er nog iemand zo een ketting spannertje eventueel te koop?
zie het niet zitten om complete set te kopen bij drmanta voor enkel die ene
ohja wat mag je allemaal polieren gans de cilinder? en drijfstangen?
Greets,
Alexkun je bij ferweda.nl nog per stuk bestellen
29 december 2009 om 17:51 #17575031normaal gezien heb ik morgn mn ketting geleider
nu bezig met de blok beetje aan het lichtjes schuren morgen beginnen we terug samen te stekengreets,
29 december 2009 om 22:39 #17575032wel ff olie in je oliepomp doen via de inbus scheeld een boel :swear:swear:swear:fy1:fy1
30 december 2009 om 09:44 #17575033ok :) merci voor de tip
Greets30 december 2009 om 10:28 #17575034bad news nokkenas is ook naar de vaantjes hoor ik net mn kop is binnen voor revisie en er is 1 nok redelijk beschadigd weet er iemand of een nokkenas van 2.0E er ook in past?
of moet er te veel aangepast worden ervoor
Greets,
Alex30 december 2009 om 15:25 #1757503520E past er ook in;
over de keuring: dat is in ons Belgenlandje inderdaad een probleem.
Alhoewel ik 7 jaar normaal gekeurd met 2.4CIH heb rondgetuft in een
1.8S GT/J wagen.31 december 2009 om 01:12 #17575036komt nu andere nokkenas in heb cijfers gevonden erop:
9. 4723 R90090582iemand die toevallig weet welke nok het is?
het schijnt een lichte sportnok te zijn maar hoeveel ° en welke het is geen idee
vooral injectie gaan ze zien als er carb inzat ben ik bang voor
is ook te veel ombouw werk als het terug op carb moet voor de keuring vind ikGreets,
Alex18 januari 2010 om 17:43 #17575037is er iemand die kan weten welke nokkenas deze is?
Greets,
Alex20 januari 2010 om 21:25 #17575038intussen al gehoord dat mn sperachteras klaar is volgende week enkel sperplaatjes moesten vervangen worden gelukkig maar is geen super grote kost :)
misschien eens testen met mn nieuwe setup als die erin zit dan :)
Greets,
Alex26 april 2010 om 22:46 #17575039heb mn motor gereviseerd op een kar waardoor ik geen vliegwiel kon steken waarom ik ook niet heb getestdraait met sleutel op de kar heb enkel gedraait zonder kop erop nu gans de boel tope gestoken en in de auto gelegt tunnel aangepast andere achteras andere kardang neus opgelast waar nodig
dan kwam ik tot consultatie da na nog geen kwartdraai me geen enkele pistong boven stond hem blok vast zat … dan maar de boel weer uit de auto gesleurt pf komt wel goed
olie is er nu aant uitlopen morgen demonteerd ik alles van de karter enz. en ombouw delen en dan de boel in stukken in de auto leggen en vervoeren naar een maat die er veel van kent gaan hem samen demonteren en were monteren zal mss een schelpje zijn die meedraait denkt mn maat of dergelijke gelukkig heb ik hem nooit in gang gestoken dus zal wel niet veel schade aan zijn denkik
zo blijven we weer bezig pf :cry :swear :puke :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.