bezig met 2.4 projectje

Forumindex Forums Techniek Cih bezig met 2.4 projectje

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211154
    kaze
      Lid sinds:
      3 January 2009

      Sinds vorige week nogmaals aan het sleutelen gegaan.

      Dit keer is het de bedoeling een 2.4 blok klaar te stomen.
      Het blok kwam uit een Omega A automaat.

      alle tips zijn welkom ! (dit wordt mijn 2.4 proefstuk)

      22/07

      28/07

      04/08

      #17508484
      Asko
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 October 2008

        Lager in krukas niet vergeten als je handbak gaat gebruiken, voor de rest staat bovenin het CIH gedeelte
        wel redelijk wat bij ombouw naar 2.4. Waar komt het blokje straks in te liggen?

        Mocht je nog onderdelen zoeken, ik heb nog een ingekort 3L injectiebuis liggen en nieuw setje 2.4 krukasbouten.

        #17508485
        kaze
          Lid sinds:
          3 January 2009

          blok in een kadett c dewelke ik reeds voorzien had van een 2.0e

          bedoeling is om de 2.4 op carbu’s te plaatsen.

          waar ik nu wel over twijfel : 2.0 kop gebruiken… of 2.4 kop gebruiken.
          de ene zegt dit, de ander zegt dat..

          kan iemand met kennis/ervaring even een neutrale uitleg voorzien welke kop ik nu best kies? en waarom?

          @ Asko : lager wist ik al..
          krukasbouten : gisteren de oude eruit gehaald… lijkt op het eerst zicht niks mis mee.

          #17508486
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            beter een betere flow dmv de grotere kleppen / betere kanelen van een 2.2/2.4 kop en iets lagere compressie als een slechtere flow door een 2.0 kop en een iets hogere compressie ;)

            #17508487
            robbyrood
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 February 2006

              41/45std klep grote zou deze kop houden

              #17508488
              kaze
                Lid sinds:
                3 January 2009

                kop die gebruikt zal worden is dus de 2.4.
                op die manier hou ik mijn huidige 2.0 motor ook compleet.

                volgende vraagje : welke upgrades zijn interessant om uit te voeren?

                eindbedoeling is een motorblok met 45 carb’s welke zal gebruikt worden voor regularity events.
                top tuning is dus niet nodig, maar vooral betrouwbaarheid speelt een rol.

                nokkenas? kleppen? zuigers ?

                gisteren alvast even de cilinderdiameter opgemeten : exact 95 mm
                pakkingsdikte was 1 mm

                iemand meer info?

                #17508489
                kaze
                  Lid sinds:
                  3 January 2009

                  iemand?

                  #17508490
                  kaze
                    Lid sinds:
                    3 January 2009

                    niemand dus…

                    :hmmz

                    #17508491
                    Asko
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 October 2008

                      Kop misschien iets vlakken?
                      20e nokkenas of speciale?

                      Tis jou project, alles kan en volgens mij heb je er zelf ook wel ideeen over,
                      maar als je er verder niks geks ermee wilt zou ik kleppen en zuigers gewoon zo laten.

                      #17508492
                      kaze
                        Lid sinds:
                        3 January 2009

                        we zullen het anders formuleren : budget is een 3000 euro…

                        #17508493
                        Emiel-Manta
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 January 2007

                          kop vlakken,
                          kanalen flowwen,
                          zwaardere klepveren,
                          2.0e asje of andere nokkenstok,
                          licht vliegwiel,
                          spaghetti,
                          en de carbu’s proff. af laten stellen.

                          #17508494
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            haha zo`n kadett gaat dadelijk als een speer :D

                            maar inderdaad paar van die griezelig grote carbs erop zetten,
                            en vakkundig af (laten) stellen.

                            en de rest, tja dat heeft emiel al beschreven.

                            wat ook leuk is, een achterasje met zeer korte overbrenging in de kadett hangen :jerry

                            #17508495
                            kaze
                              Lid sinds:
                              3 January 2009

                              gaan shoppen:

                              -2 x weber 45
                              -2 x inlaatstuk
                              -2 x facet red top (worden overbrugd aangesloten)

                              en dan nog wat niet carbu related stuff
                              -2.0 carter
                              -thermostaat
                              -pakkingen allerhande

                              #17508496
                              Keesjr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 May 2006

                                Neem ook een snellere nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel, bv. de Kent OP244 loopt perfect in een 2.4 met webers, verstelbare poelie om de boel echt op tijd te zetten.

                                #17508497
                                mr-turbo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  kop niet flowen, niet direct nodig..

                                  tot 180-19opk is ie prima

                                  wel : set hoge compressie 97mm zuigers, fatsoenlijke nokkenas (duratie al naar gelang toekomstig gebruik) 130kp klepveren, mech stoters.

                                  – staal vliegwiel met bmw drukgroep

                                  2x facet redtop is wat overbodig, 1 is prima…

                                  en heel het spul goed uitwegen , krukas balanceren 2.4 drijfstangen heel goed nalopen / polijsten of beter : andere kopen

                                  verstelbaar tandwiel niet echt nodig om te kopen , zelf verstelbaar maken is ook prima, en een stuk goedkoper..

                                  #17508498
                                  kaze
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2009

                                    dit is nou wat ik nodig heb… degelijke & duidelijke info !

                                    nu kan ik begin puzzelen!

                                    :wors:wors:wors

                                    #17508499
                                    kaze
                                      Lid sinds:
                                      3 January 2009

                                      vrijdag alvast eens naar onze vrienden in Soest.. ben benieuwd

                                      #17508500
                                      nick1987
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 October 2005

                                        als je nog een voordelig adresje zoekt voor kop flowen, u2u.
                                        of mail: GreaseMonkeyTuning @ hotm…. ook voor nokas / zuigers

                                        #17508501
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          Ben wel benieuwd wat de status van die ‘ project ‘ is :-)

                                          #17508502
                                          kaze
                                            Lid sinds:
                                            3 January 2009

                                            2.4 is momenteel binnen bij http://www.lahoutermotorsport.be/

                                            wagen wordt de komende maand eerst heringeschreven op 2.0L papieren

                                            nadien komt de 2.4 erin

                                            dit was 1 der laatste fun momenten met de 2.0L
                                            http://www.youtube.com/watch?v=tQRNXcV2gXc

                                            #17508503
                                            McLambo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 September 2004

                                              Wat laat je allemaal aan het blok doen?

                                              (ook leuk om te weten; wat doet dat in de papieren? ) :P

                                              #17508504
                                              kaze
                                                Lid sinds:
                                                3 January 2009

                                                plannen zijn erop gericht de wagen betrouwbaar te houden en de wagen zal voornamlijk ingezet worden voor regularity events.

                                                -onderblok open en nazicht, alles vernieuwen wat vernieuwd moet worden
                                                -scherpere nokkenas
                                                -in en uitlaatkanalen bewerken
                                                -2 x 45 carb

                                                zou volgens Lahouter een 170-180 pk moeten opleveren.
                                                (als je ziet op het filmpje hoeveel fun ik nu reeds heb met 110 pk… dan belooft deze vermogenwinst veel FUN FUN FUN )

                                                #17508505
                                                McLambo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 September 2004

                                                  Zo, dat is niet verkeerd! :thumbup

                                                  Hoeveel PK levert het blok standaard? 125?

                                                  Zo zoiets in die regionenen ook mogelijk zijn met een injectie systeem?

                                                  #17508506
                                                  kaze
                                                    Lid sinds:
                                                    3 January 2009

                                                    omdat pics meer zeggen dan woorden

                                                    #17508507
                                                    bettus accu
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 March 2009

                                                      in een woord:

                                                      WAUW!!!:o:thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.