Bevestigings beugels remleiding

Forumindex Forums Modellen Astra Bevestigings beugels remleiding

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Fredv13
    Deelnemer

Goedendag, vanmiddag is mijna Astra G station afgekeurd op een stukje remleiding wat volgens de APK “deskundige” totaal doorgerot zou zijn……terwijl je een nauwelijks aangetaste leiding ziet. Nou ga ik dat soort discussies zowiezo niet aan of het nou wel of niet afkeur is.

Echter nu moet dat stukje remleiding worden vervangen. De leiding hang in beugels op sommige punten samen met brandstof leidingen. De vraag is: hoe krijg je dat soort beugeltjes fatsoenlijk los zonder dat het plastic om je oren vliegt. Zal kijken of ik een duidelijke foto kan maken van een beugel en die hier bij plakken…

Wie o wie ??

Fredv13
      Deelnemer

Het gaat dus om dit soort beugeltjes…leidingwerk zelf is al in huis. Nu nog een apparaat regelen om straks de nieuwe felsen aan de leiding te maken

Chris426
        Deelnemer

Zie ik daar geen schroef zitten in dat plastic?

Maw, volgens mij kan je gewoon met een schroevendraaier/torx de schroef losmaken via dat gat wat in het midden zit tussen de remleidingen en de brandstofleidingen.

Fredv13
          Deelnemer

Nee dat is geen schroef…lijkt er eerder op dat je de lippen die je ziet zitten weg moet drukken. Maar voordat ze sneuvelen is het soms raadzaam om info in te winnen. Dat spul is vaak niet leverbaar.

Fredv13
            Deelnemer

Ben net even wezen kijken…lijkt eerder op een zeskant….5.5 mm dopje denk ik

Fredv13
              Deelnemer

Tis inderdaad een kleine boutje waar het beugeltje mee vast zit…

Opeltje17
                Deelnemer

Jep, zit een klein schroefje in.

Fredv13
                  Deelnemer

Werd op het spoor gezet door het antwoord van Chris…even de boel schoongeblazen en zie daar de boutjes. leiding is inmiddels al los

Fearless
                    Deelnemer

Remleiding schuren met schuurpapier…tot blank metaal. Zie je putjes dan is het afkeur, soms zijn ze zo licht dat je ze weg schuurt en is het ook wel goed. en voldoet een laagje tectyl wel.

op de foto heb je niet echt een heel erg aangetaste leiding staan….misschien verderop rot? of ergens anders onder de auto?

Fredv13
                      Deelnemer

Dit was dus het afgekeurde stuk…. meneer de keurder wilde niet eens schuren vandaar de ergernis. Meest schofterige van het hele verhaal was dat er gelijk van leer werd getrokken dat tectyl op een andere plek wees op verdoezelen van echte corrosie. Die tectyl was er vorig jaar door de zelfde “expert” opgespoten na een schuuractie. De leiding die op de foto is inmiddels al vervangen. Kosten nog geen 10 euro. Morgen herkeuren…maar niet meer bij deze garage. Ondanks dat ik daar al meer dan 20 jaar kwam voor apk..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.