Bevestigen afdekkapje sleepoog achterbumper Corsa B bj 2000

Forumindex Forums Modellen Corsa Bevestigen afdekkapje sleepoog achterbumper Corsa B bj 2000

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    CorsaB5D97
    Deelnemer

Bij mijn Opel Corsa B van bouwjaar 2000 zit het afdekkapje van het sleepoog in de achterbumper niet helemaal op de juiste plaats. Met name aan de linkerkant wijkt het. Volgens mij is het afdekkapje niet beschadigd.
      Hoe kan je dit afdekkapje weer op de juiste wijze bevestigen?

CorsaB5D97
      Deelnemer

Ik heb nog even in het instructieboekje gekeken, maar daarin staat alleen vermeld hoe je het afdekkapje moet verwijderen.

Weet iemand hoe je het op de juiste wijze terug plaatst?

Muppetnl
        Deelnemer

Zoals je hem erafhaalt omgekeert weer terug plaatsen :thumb

CorsaB5D97
          Deelnemer

Het afdekkapje zit net zoals te zien is op de 3e foto van de advertentie op onderstaande link:
            http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m786561522-opel-corsa-1-4i-5-deurs-schuifdak-stuurbekr-zeer-nette-staat.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Voor de duidelijkheid: het gaat niet om deze auto, maar mijn eigen Corsa B.

Hoe krijg je het afdekkapje weer netjes terug in de uitsparing?

ivartje
            Deelnemer

Kan je gewoon terug klikken

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

CorsaB5D97
              Deelnemer

Het klepje blokkeert aan de linkerkant. Aan de onder- en bovenzijde lijkt het sleepoogklepje wel goed te zitten.

Moet je het klepje vanuit deze positie (zie ook foto in mijn vorige post) geforceerd door de blokkering heenduwen of eerst helemaal loshalen en vervolgens aan de bovenzijde inhaken en daarna de onderzijde terugduwen (zie ook pagina 127 van het instructieboekje)?

joop1970
                Deelnemer

Klepjes kunnen er lastig ingaan, beetje rommelen en hard duwen dan klikt hij er op een gegeven moment er wel in.

CorsaB5D97
                  Deelnemer

OPGELOST!!

Het sleepoogkapje zit als volgt vastgeklemd:
                    – aan de bovenzijde met 3 lipjes
                    – aan de linker- en rechterzijde ieder 1 lipje
                    – aan de onderzijde met 2 lipjes.
                    Daarnaast bevindt zich aan beide zijden aan de binnenkant nog een plastic ‘draad’ waarmee het klepje blijft hangen als het klepje uit de uitsparing wordt gehaald.

Bevestigen is op de volgende wijze gelukt:
                    – de onder-, boven- en linkerzijde inhaken;
                    – de rechterzijde tegen de bumper aan drukken: het laatste lipje (aan de rechterzijde) laat zich niet zonder meer op zijn plaats drukken;
                    – met een platte schroevendraaier, eventueel met een doekje ertussen, het rechterlipje naar links duwen en tegelijkertijd het sleepoogklepje aanduwen.

Waarschijnlijk stelt het bovenstaande voor de echte techneuten onder ons niets voor, maar ik miste een beschrijving van het terugplaatsen in het instructieboekje en zonder demontage van het kapje is ook niet te zien hoe het zat.

Misschien heeft iemand nog iets aan de beschrijving. Ik zie namelijk heel veel Corsa B’s rijden met scheve kapjes, helaas ook vele zonder sleepoogkapjes.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.