beveiliging slot en /of alarm

Forumindex Forums Modellen Ascona beveiliging slot en /of alarm

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    primera

De sloten van de auto zijn of versleten. Of inbraak gevoelig.
      De deur van de auto maak ik open met de huissleutel. En de kofferbak met een schroevendraaier.

Is dat normaal, dat ze zwak zijn of gewoon versleten.
      Nu moet ik wel andere sloten hebben. Omdat ze inbraakgevoelig zijn.

Maar originele sloten icm alarm, nieuwe sloten modernere sloten als deze er zijn voor deze auto.

Wie weet het. Want toen mijn auto op de weg kwam was ik pas 5.

midnight black
      Deelnemer

De sloten zullen inderdaad behoorlijk versleten zijn, is zeker geen zwak punt van Opel (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ford of Toyota) maar niet vreemd gezien de leeftijd van de auto.
        Probeer een compleet setje van de sloop aan te komen, ook van andere modellen uit die tijd zijn zo uit te wisselen, alleen kofferbakslot moet je opletten, je moet een slot hebben voor rechtstreeks in het plaatwerk ipv in greep. (tenminste het is een Ascona C sedan?)

wim-v6
        Deelnemer

Moet zeggen dat mijn sloten nog prima werken..

Heb helaas geen complete set meer liggen heb namelijk:
          Contactlot
          Deur links
          Tankdop
          Kofferklep met drukknop (centrale vergrendeling / hatch).

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

H-400
          Deelnemer

@primera: Die sloten lijken echt wel versleten te zijn. Mijn oudjes hebben nog goede slotsetjes maar iedereen met wat handigheid
            zit er direct in. Ik concentreer me meer op het immobiliseren van de wagen. Je stuur volledig Li of Re en in stuurslot zetten en dan zo’n
            stuurslot extra onder de pedalen monteren schrikt wel even af maar is enkele seconden vertraging.
            Ik laat zowiezo m’n zeldzame wagens niet uit het oog, punt uit. Na een meeting gaat die naar een onbekende plaats die beveiligd is en met
            tracker.
            De gewonere Manta GSI gaat steeds mee naar de Pyreneen en als ik’m daar achterlaat trek ik ergens een kabeltje los waardoor hij gewoon niet
            kan aanslaan. Keuze genoeg: ontsteking, injectie of combinatie. Of ergens een geheime schakelaar…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.