Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Betrouwbaar?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2010 om 13:21 #17226810
Beste Vectraliefhebbers!
Ik heb onlangs mijn Vectra op marktplaats gezet, omdat hij mij (als 19-jarige student) te duur is..
Nu heb ik een reactie gehad, van een engelsman, met de volgende boodschap:
“Thanks for the response.. I am ready to buy it now for a colleague.I am at sea at the moment as i am an oceanographer and due to the nature of my work, phone calls making and visiting of website are restricted but i find out time to check this advert and send you an email regarding it. I really want it to be a surprise for him, so i will not let him know anything about it until it gets delivered to him. I am sure he will be more than happy with it.I will be paying you with my PayPal account because it’s attached to my bank account and it is a fast,reliable,safe and very secure way to make payment. I insisted on paypal because i don’t have access to my bank account online as i don’t have internet banking, but i can pay from my paypal account, as i have my bank a/c attached to it, i will need you to give me your paypal email address and the price so i can make the payments immediately and pls if you don’t have paypal account yet, it is very easy to set up, go to http://www.paypal.com registration will take only 5 minutes to set up, after you have set it up, it will only need the e-mail address you use for registration so as to put the money through. I have a private courier agent that will take care of the pickup and shipping processes, so they will be the one to pick it up from you after payments has been made, so no shipping included from you.
Thanks”
Hoe betrouwbaar is dit? En wie heeft ervaring met Paypal? als hij het overmaakt, kan hij dan het geld op een manier dan terugpakken ofzo? of mijn account hacken? Ik kan er een mooi prijsje voor krijgen, dus vandaar mijn vraag hier..
Vr groet
Zafer de Boer
7 oktober 2010 om 13:28 #17739439Ik zou daar niet op in gaan.
Laat ze maar langskomen met contant geld. Of wacht op een meer regulier aanbod.En/of ga de voorwaarden van paypal heel goed doornemen.
Dit is ook een mooie witwas optie voor mensen die paypal gegevens van anderen onderscheppen. Met de kans dat de betaling op de één of andere manier ongedaan wordt gemaakt, of dat je er gedoe mee krijgt.7 oktober 2010 om 13:29 #17739440Ik zou er zeer voorzichtig mee zijn. De prijs is mooi….. waarschijnlijk té mooi?
7 oktober 2010 om 13:32 #17739441dit is gewoon een standaard oplichtingspraktijk. Die komt enorm vaak voor op marktplaats. Gewoon negeren
7 oktober 2010 om 13:32 #17739442NIET DOEN
hij maakt geld over
jij stuurt de auto op transport en hij vraagt paypal om zijn geld terug te stortenauto weg geld weg
en andere bekende truck is een cheque sturen
jij doet auto op transport (want word cash uitbetaald met je rekening als onderpand)
paar dagen later blijkt cheque niet gedekt en halen ze het uitbetaalde bedrag weer van je rekening
auto weg
geld kwijtgewoon naar jou toe komen
cash betalen en gelijk overschrijvengroet michel
7 oktober 2010 om 13:34 #17739443Zoiets vermoedde ik al, ik zie nu ook trouwens (had 2 mailtjes gehad.. in de ene staat i will pay you the 2200 euros, en in de andere i will pay you… :P )
Thnx voor de adviezen! Helaas te mooi om waar te zijn..
7 oktober 2010 om 13:43 #17739444http://www.google.com/search?q=%22Thanks+for+the+response..+I+am+ready+to+buy+it+now+for+a+colleague.I+am+at+sea+at+the+moment+as+i+am+an+oceanographer+and+due+to+the+nature+of+my+wor&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Is dus oplichterij!
7 oktober 2010 om 13:45 #17739445Pfff! Daar staat precies mijn verhaal!!
Tis maar goed dat ik er niet direct op ingegaan ben (had ik ook niet gedaan hoor :P )
7 oktober 2010 om 13:47 #17739446idd oplichters:fy1 niet op in gaan, toen ik de c nog te koop had heb ik ook een paar van zulke mafkezen een bericht gehad
7 oktober 2010 om 13:48 #17739447Op Mobile.de heb ik er ook een betrapt en aangeven bij Mobile.de. Ze kenden daar deze praktijken en hebben de advertenties direct verwijderd.
7 oktober 2010 om 15:10 #17739448Is 100% een oplichter. Ghanees, Roemeen, Rus, maar ik zou deze “koper” ab-so-luut negeren! Je bent èn je auto èn je geld kwijt!
7 oktober 2010 om 19:19 #17739449Nooit doen heb dit ook al eens vaker gehad alleen dan met mobiel’s en andere dingen die ik te koop had staan via MP.
Doe dit niet!!!!!!!!!!!!!!
Dirkjan
7 oktober 2010 om 20:01 #17739450Een kennis van mij die was er bijna ingetuind.
Dit was ook aan de orde gekomen als ik me niet vergis bij “Kassa” .
De bedrijven waar die gast over rept, bestaan in realiteit niet.
En waarschijnlijk doen ze met paypal account aan “Phishing”.
http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx?rubriekid=1&artikelid=882
Akin Yalcin
9 oktober 2010 om 11:06 #17739451Als ze niet zelf komen kijken,en een heleboel smoesjes verzinnen dan moet je al achterdochtig worden, zeker als het om grote bedragen gaat,dat ze overgemaakt geld van paypal weer terug kunnen krijgen wist ik overigens ook niet !
dacht dat dit toch wel een redelijk veilige manier van betalen was :ogreetz,
9 oktober 2010 om 11:52 #17739452nee niet helemaal dus maar via paypal is wel veilig betalen
maar je hebt 30 dagen om je betaling terug te vragendus als je dan alles op transport hebt gedaan en het is aangekomen doet meneer een verzoek tot terug betaling dan ben je auto en geld kwijt
groet michel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.