Beter lopen na montage rvs einddemper.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Beter lopen na montage rvs einddemper.

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    raimond74

Ik heb afgelopen week een rvs einddemper op mijn vectra b2 2.5 V6 gemonteerd. Wel een bak herrie ( vandaar dat hij maar weer verwijdert is ) maar het viel me wel op dat de auto beter trok bij lage toeren. ( vond mijn vrouw ook en die rijdt er het meest in ) Normaal begint het feest na 3500 rpm maar met de rvs demper trok de auto ook bij lage toerentallen beter. Kan het zijn dat de orginele demper teveel tegendruk geeft waardoor de uitlaatgassen er moeilijk uit willen? Ik vind namelijk dat de orginele demper de uitlaat gassen er maar moeilijk doorheen blaast. Het was ook net of er een prop dempingsmateriaal net achter in de demper zat. Dat hoort er volgens mij niet te zitten. Vandaar dat ik het ook maar verwijdert heb. Het zat los dus kon ik het er vrij eenvoudig uit trekken. Ik vind echter nog steeds dat met de orginele uitlaat de auto in lage toerentallen vrij slecht doortrekt. Even ter vergelijking, hiervoor had ik een BMW 318 Is met een 1,9 16 klepper met 140 pk en die was beduidend sneller. Ook bij lage toerentallen.

sw_reijnders
      Deelnemer

ik zou het me niet voor kunnen stellen dat de auto met alleen de einddemper te vervangen beter loopt.
        tenzij er echt iets mis is met je einddemper natuurlijk
        denk dat het meer tussen je oren zit, dan dat het daadwerkelijk oplevert.

usbstick
        Deelnemer

ik denk het ook niet.. er zal wel wat mis zijn met de einddemper,als je al loszittend materiaal eruit kan trekken is het meestal niet goed..

Corsa_GSi
          Deelnemer

Als het een goede RVS sportdemper dan zal het wel iets luider worden, maar geen bak herrie zoals jij het beschrijft…. :hmmz
            Heb er ook 1 opzitten en die is decent luider / dieper dan normaal.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.