Ik heb afgelopen week een rvs einddemper op mijn vectra b2 2.5 V6 gemonteerd. Wel een bak herrie ( vandaar dat hij maar weer verwijdert is ) maar het viel me wel op dat de auto beter trok bij lage toeren. ( vond mijn vrouw ook en die rijdt er het meest in ) Normaal begint het feest na 3500 rpm maar met de rvs demper trok de auto ook bij lage toerentallen beter. Kan het zijn dat de orginele demper teveel tegendruk geeft waardoor de uitlaatgassen er moeilijk uit willen? Ik vind namelijk dat de orginele demper de uitlaat gassen er maar moeilijk doorheen blaast. Het was ook net of er een prop dempingsmateriaal net achter in de demper zat. Dat hoort er volgens mij niet te zitten. Vandaar dat ik het ook maar verwijdert heb. Het zat los dus kon ik het er vrij eenvoudig uit trekken. Ik vind echter nog steeds dat met de orginele uitlaat de auto in lage toerentallen vrij slecht doortrekt. Even ter vergelijking, hiervoor had ik een BMW 318 Is met een 1,9 16 klepper met 140 pk en die was beduidend sneller. Ook bij lage toerentallen.