Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › beter geen ta technix gekocht…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2013 om 14:57 #18141679
Als het stopt met regenen en anders morgen eens proberen wat het geeft om ze omhoog te draaien ;)
7 mei 2013 om 16:17 #18141654hoe slapper de veer hoe meer de demper inzakt, hoe strakker de veer deste minder zakt de wagen.
laat eens een foto zien hoe het onder jou auto staat. aan die afbeelding van het internet kan je net niks zien
7 mei 2013 om 16:37 #18141680volgens mij zou iedereen met een vectra a, calibra, astra, kadett e+d en ascona c toch wel moeten zien dat de set van de foto niet onder een calibra hoort :???: In ieder geval niet zoals die op de foto staat…
7 mei 2013 om 17:05 #18141681@Hans1991 wrote:
volgens mij zou iedereen met een vectra a, calibra, astra, kadett e+d en ascona c toch wel moeten zien dat de set van de foto niet onder een calibra hoort :???: In ieder geval niet zoals die op de foto staat…
De veerpoot is nog orignineel van mn cali waar ze de vere en schokdempers op hebben gemonteerd.
Btw net geprobeerd die omhoog te draaien maar lukt niet, alles draait mee… iemand die weet hoe dit komt of wat ikk verkeerd doe?7 mei 2013 om 17:30 #18141682zo staat hij er nu bij…
op deze foto is het misschien niet echt duidelijk maar ik had hem vlug even omhoog gekrikt
duidelijk te zien dat hij nog veel te hoog ligt
7 mei 2013 om 17:47 #18141683Zijn dat nog jouw originele veerpoten? Want echt nieuw lijken ze niet en ze zijn verdacht zwart van kleur zoals een standaard veerpoot is…
En als dit nog je originele veerpoten zijn, wat heb je er dan eigenlijk op gemonteerd om schroefdraad te hebben?
Zelfs de veerschotel zit er nog op… Dit lijkt in mijn ogen totaal niet op een schroefset!!!Zo ziet een schroefset passend voor een calibra er uit vooraan:
7 mei 2013 om 18:00 #18141684@Opeloco wrote:
Zijn dat nog jouw originele veerpoten? Want echt nieuw lijken ze niet en ze zijn verdacht zwart van kleur zoals een standaard veerpoot is…
En als dit nog je originele veerpoten zijn, wat heb je er dan eigenlijk op gemonteerd om schroefdraad te hebben?
Zelfs de veerschotel zit er nog op… Dit lijkt in mijn ogen totaal niet op een schroefset!!!Zo ziet een schroefset passend voor een calibra er uit vooraan:
vind het ook een gekke schroefset om eerlijk te zijn hoor maar je ziet een stukje van de schroefdraad zitte.
en ik heb ze laten monteren voor geen problemen te krijgen bij de keuring
Heb ook al gemaild naar diegene waar ik de set gekocht heb, moet foto’s enzo doorsturen en gaan ze het probleem oplossen7 mei 2013 om 18:19 #18141685volgens mij zit daar toch een hulp veer tussen ! weg halen dat ding !!!!!
let wel ffe op voordat je die moer in het midden los draait er kan nog iets wat spanning op staan van de veren !
7 mei 2013 om 18:34 #18141686@Vannos wrote:
volgens mij zit daar toch een hulp veer tussen ! weg halen dat ding !!!!!
let wel ffe op voordat je die moer in het midden los draait er kan nog iets wat spanning op staan van de veren !
nee hoor zit echt geen hulp veer tussen, heb gekeken
7 mei 2013 om 19:21 #18141687@calibradriver als alles mee draait klem de veer dan tussen een veerklem (als je daar de beschikking over hebt)
Dan kan je rustig de stelschroef omhoog draaien.Wat opeloco laat zien is een echte schroefset.
7 mei 2013 om 19:36 #18141688@Patrick24 wrote:
@calibradriver als alles mee draait klem de veer dan tussen een veerklem (als je daar de beschikking over hebt)
Dan kan je rustig de stelschroef omhoog draaien.Wat opeloco laat zien is een echte schroefset.
heb ik niet, ga morgen maar eens even langs de garage waar ik ze heb laten plaatsen, zien wat ze daar zeggen.
ja idd vraag me af wat ik weer heb gekocht… :???:7 mei 2013 om 19:44 #18141689Uhmmm, dat zijn verlagingsveren en geen schroefset.
Met andere woorden; weet niet waar je aan draaid, maar dat kan je blijven doen tot je een ons weegt.
Zakken zal hij niet.Edit; Ik heb in mijn al aardig lang durende ‘tuning carrière’ al velen schroefsets gehad.
(Vmaxx, Weitec, KW, TA-Technix)
Op verschillende auto’s, en ik kan je met zekerheid vertellen dat TA-Technix van de goedkopere setjes echt de beste is.
Deze doen qua rijd eigenschappen niks onder voor bijvoorbeeld weitec.
Enige nadeel is dat ze niet van rvs zijn, goed invetten met kopervet is dan ook van zeer belangrijk. ;)7 mei 2013 om 20:15 #18141690Uhm als je goed leest vertelt hij dat hij de stel schroef helemaal naar beneden heeft gedraaid.
En je ziet duidelijk iets van schroefdraad bij de poot zitten.Maar ben je wel met je eens dat dit dan de meest vreemde schroefset is .
7 mei 2013 om 20:45 #18141691dit is dus geen schroefset dit zal wel in een geklooide rommel zijn
het is zowiezo een normale verlagings veer en geen veer die op een schroefset hoort en bij een schroefset kan je geen originele veerschotel hebben !
volgens mij hebben ze alleen een schroef bus op de poot gemaakt en erna gewoon met normalen veren in mekaar gezet dus je kan draaien aan die ring wat je wilt omhoog en omlaag gaat hij niet7 mei 2013 om 20:49 #18141692@PyroNiels wrote:
Uhmmm, dat zijn verlagingsveren en geen schroefset.
Met andere woorden; weet niet waar je aan draaid, maar dat kan je blijven doen tot je een ons weegt.
Zakken zal hij niet.Edit; Ik heb in mijn al aardig lang durende ‘tuning carrière’ al velen schroefsets gehad.
(Vmaxx, Weitec, KW, TA-Technix)
Op verschillende auto’s, en ik kan je met zekerheid vertellen dat TA-Technix van de goedkopere setjes echt de beste is.
Deze doen qua rijd eigenschappen niks onder voor bijvoorbeeld weitec.
Enige nadeel is dat ze niet van rvs zijn, goed invetten met kopervet is dan ook van zeer belangrijk. ;)Dit is echt waar een schroefset, zit schroefdraad op en in de garage hebbe ze me gezegd da ze hem helemaal naar onder hebben geschroefd en op het goca attest staat zelfs dat het een schroefset is..
Wel een hele vreemde maar het is er wel degelijk een.
Ben benieuwd wat ze van ta technix uit gaan zeggen7 mei 2013 om 21:07 #18141693Naar boven draaien, dat de veer meedraait maakt niet uit, hij kan geen kant op omdat de bovenkant toch egaal is bij een schroefset. Hoe korter de veer wordt, hoe verder de schokdemper dus inveert, dus dan gaat de auto automatisch lager liggen, je hebt hem nu uitgedraaid..
7 mei 2013 om 21:11 #18141694@CalibraDriver wrote:
@PyroNiels wrote:
Uhmmm, dat zijn verlagingsveren en geen schroefset.
Met andere woorden; weet niet waar je aan draaid, maar dat kan je blijven doen tot je een ons weegt.
Zakken zal hij niet.Edit; Ik heb in mijn al aardig lang durende ‘tuning carrière’ al velen schroefsets gehad.
(Vmaxx, Weitec, KW, TA-Technix)
Op verschillende auto’s, en ik kan je met zekerheid vertellen dat TA-Technix van de goedkopere setjes echt de beste is.
Deze doen qua rijd eigenschappen niks onder voor bijvoorbeeld weitec.
Enige nadeel is dat ze niet van rvs zijn, goed invetten met kopervet is dan ook van zeer belangrijk. ;)Dit is echt waar een schroefset, zit schroefdraad op en in de garage hebbe ze me gezegd da ze hem helemaal naar onder hebben geschroefd en op het goca attest staat zelfs dat het een schroefset is..
Wel een hele vreemde maar het is er wel degelijk een.
Ben benieuwd wat ze van ta technix uit gaan zeggensorry maar dat is het niet
zoals op de foto van opeloco zo hoort een schroefset uit te zien dus die veerschotel kan er niet meer zitten met schroefset erop7 mei 2013 om 21:46 #18141695Met al deze reacties kan ik wel iets, thx!
Waar het op neer komt is dat ik me eigenlijk heb laten afzetten…7 mei 2013 om 22:28 #18141696ik ben bang van wel heb je ze bij ta technix zelf gekocht of via via?
8 mei 2013 om 03:26 #18141697@darknight2003 wrote:
Naar boven draaien, dat de veer meedraait maakt niet uit, hij kan geen kant op omdat de bovenkant toch egaal is bij een schroefset. Hoe korter de veer wordt, hoe verder de schokdemper dus inveert, dus dan gaat de auto automatisch lager liggen, je hebt hem nu uitgedraaid..
Uhm, tsjah..
Misschien moet je je eigen reactie nog een paar keer lezen,
Heeft in ieder geval een flinke lach op mijn gezicht getoverd!Om een schroefset te laten ZAKKEN moet je OMLAAG draaien ;)
8 mei 2013 om 17:00 #18141698@opelpower89 wrote:
ik ben bang van wel heb je ze bij ta technix zelf gekocht of via via?
Uhm via hottuning..
8 mei 2013 om 21:15 #18141699Heb je bestelbon?
Pb even door heb regelmatig contact met die mannen ;)10 mei 2013 om 13:22 #18141700hottuning heeft leuk spul maar martijn of maarten ofzo iets, die man is echt een sukkel,
had ook keer een schroefset besteld toen des, tijds, maar kreeg niet alles wat ik wel zou moeten krijgen, ik dus paar keer gebeld, zegt hij op gegeven moment, van waarom moet je het nog hebben, als je zo lang wacht kan je beter naar de bouwmarkt gaan een flesje spray halen.. ik zei ook flikker maar op mafkees..
27 mei 2013 om 13:06 #18141701@PyroNiels wrote:
Heb je bestelbon?
Pb even door heb regelmatig contact met die mannen ;)Had deze besteld via belgische hottuning.
Nu wilde ik. Mijn proberen te wisselen tegen 20 – 120mm schroefset die ze aanbieden voor calibra
Komen ze er ineens mee dat deze niet bestaat en dat ze me wel een 60mm – 40mm vaste set kunnen opsturen maar wil dan weten of hem dan zeker lager komt te liggen dan nu…1 juni 2013 om 15:41 #18141702Ik heb ook ta technix onder mijn Tigra gehad,..
ik had nog schroefdraad over, maar vondt hem wel goed staan zo
op 15 inch
op 17 inch..maar om er op terug te komen, wat jij hebt is absoluut niet de schroefset wat het hoort te zijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.